{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Når hesten skal bakke..... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en 4 årig oldenborger, der mangler en masse inden for ridning, selvom ejeren mente den kunne rides godt i alle gangarter. Især galoppen er den helt gal... men whatever. Jeg skal have lært den at bakke, men tænker lidt på hvordan jeg skal gribe det an.
Jeg vil helst bruge så lidt tøjle som muligt ( rider ogs' bidløs ). Når i bakker hesten, lægger i så benen tilbage? for jeg vil hellere ligge dem frem, da jeg synes hesten går mere fremad, ved schenkel tryk tilbage....... jeg mener man skal lægge benene lidt frem, og sætte dig tungt i sadlen, samtidig med man lægger vægten tilbage. Er jeg forkert på, og har i en bedre måde at gøre det på ?
// Mette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten skal bakke.....
  • #1   11. jan 2010 Det lyder meget rigtigt det duy gør (: Når jeg skal have min mule til at bakke så klemmer jeg lidt med lårene , da han ellers bare vil gå fremad (: Han kunne nemlig heller ikke bakke til at starte med , men han kan det nogenlunde nu (:

Bare husk at du har lige meget pres fra hvert ben da hesten eller vil rykke sig , og muligvis skal du trykke mere med det ene ben , alt efter volten (: Når jeg skal bakke på venstre volte , så skal jeg have lidt mere pres fra udvendige ben da han ellers bare vender (: og omvendt på den anden volter ;D

Håber det kan hjælpe dig , men husk det tager LAAAAAAANG tid og meget tålmodighed smiley

• #3   11. jan 2010 Glemte at skrive at jeg selvfølgelig og læner mig lidt bagud (:

• #5   11. jan 2010 <b> Camilla S </b>: jeg vil også rigtig gerne til at bruge flere stemmekommandoer, nu hvor jeg er gået over til bidløs.
    <b> Nikoline&Mölse </b>: tak for svaret. Ja desværre er tålmodighed ikke ligefrem min bedste ven, men det kan den blive nødt til, når jeg har med en unghest at gøre. smiley

• #6   11. jan 2010 Jaa hehe , og med tiden så lære man det (:
    Hvor meget kropssprog laver du med hesten ?

• #8   11. jan 2010 Plejer at læne mig lidt frem, for at lette presset på bagparten, så det er nemmere for ham at bakke smiley og så tager jeg benene lidt tilbage og presser let og så plejer han at bakke uden at man skal hive og flå smiley

• #9   11. jan 2010 Jeg er faktisk omtrent modsat af dig tihi... lægger benene en anelse bagud læner mig lidt frem, for at give hesten mere frihed og dermed gøre det nemmere for den at rykke sig, og så tager jeg i tøjlen. Lærer altid hesten at bakke fra jorden først, så den kan en stemmekommando, inden man lærer den det fra ryggen smiley

• #10   11. jan 2010 <b> Team FE </b>; var jeg ikke faktisk ikke klar over, kan være jeg også skulle rejse med lidt. smiley
    <b> Line&Lille Hjalmer </b>: Problemet er bare, at hesten altså går mere fremad ved schelkeltryk bagved, så vil undgå en masse forvirring, og prøve at tage dem lidt frem istedet.:)

• #11   11. jan 2010 Jeg "saver" min en LILLE smule i munden og sætter mig godt tilbage, og så lægger jeg benene liiidt frem, tror jeg (:

• #12   11. jan 2010 Du kan også få en til at trykke den på bringen, mens du gør hvad du normalt ville gøre... Tilsidst skulle den jo gerne fatte at tryk på bringen (som når man vil rykke den bagud på staldgangen) er det samme som når du nu giver "dine" signaler (:

• #13   11. jan 2010 Jeg ville altså starte med grundlæggende kropssprog , da det jo er en ung hest (:
    Ville lære hesten at bakke fra jorden først og kombinere det med ordet "bak" og så stille og roligt fører det videre til ridningen (: på den måde ved hesten også hvad du mener med bak ;D

Ville ikke begynde at hive i tøjlen da det er en unghest , og det er forkert at gøre det ved en så ung en hest (:

• #14   11. jan 2010 ^^ Team Højgård ^^ Cato & Zapp !
    Jeg er enig med dig, problemet er at det rent dresur-øvelses-mæssigt i længden, bedre kan betale sig at lægge benene bagud. Hvis man lægger benene frem opstår der nemt misforståelser i senere dressurøvelser, dette gælder især sidevers øvelser i skridt og bagpartsvendinger. Især bagpartsvendingerne er slemme, har oplevet heste det nærmest har bakket rundt i en bagpartsvending, simpelthen fordi de misforstår hjælpen på udvendige skulder. Men hvis ikke du har planer om at hesten skal kunne lidt sværere dressurøvelser, er det i princippet irelevant smiley

• #15   12. jan 2010 <b> Nikoline&mölse </b>: god ide smiley
    <b> Line&Lille hjalmar </b>: jeg er ikke dressurrytter så tror ikke det bliver noget problem, jeg er mere allround typen, og vil helst ride i naturen. smiley
    <b> Sara-maria R </b>: Jeg tror bare det bliver svært så at fjerne sticken tilsidst, fordi den så er vant til det både fra jorden og med rytter. Jeg bruger nemlig aldrig pisk/stick når jeg rider. smiley

• #16   12. jan 2010 det var det der også gjorde at jeg havde det "nemt" med at lære mölse det ;D

• #17   13. jan 2010 <b>^^ Team Højgård ^^ Cato & Zapp !</b>

Nej så kan det jo i princippet være ligegyldigt smiley

Kommentér på:
Når hesten skal bakke.....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce