{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Boksur hva kan man gøre {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er stadig en del bokssur, hun er fin nok udenfor boksen der kan hun være i så glad, og når jeg kommer om dagen når jeg vil ride eller passe hende eller andet laver hun lidt den stille mini vrinsk for det meste, Men hver gang jeg åbner boksdøren tag hun ørene tilbage, hvis jeg så bare bliver stående der er der ikk noget i et stykke tid, men hvis jeg bare vil lidt længere ind i boksen bliver hun meget agrassiv (staves?) også lægger hun ørnene tilbage og laver små bid signaler, altså truer.

Hva kan jeg gøre? Jeg har prøvet i lang tid hvor jeg bare var i bokskanten, eller bare sag lige indeni boksen(sådan så det er lige der hvor bokskanten er) men det er tydeligvis ikk hjulpet dette gjorde jeg i en lang periode, det ska hilses at sige hun har været sådan ang. boksen før jeg købte hende.

Hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boksur hva kan man gøre
  • #1   7. jan 2010 prøv at ordne alle tingene inde i boksen ved den. altså strigl osv smiley

• #2   7. jan 2010 Ulla C: hun er en hoppe med meget stort H, ska det hilse og sige smiley så når jeg bakker ligger hun tit ørene tilbage og små bider ud i luften, godbidder gør jeg næsten hver dag, har altid lidt gulerødder med til hende inden jeg gør ind til hende, men synes ik de hjælper smiley

• #4   7. jan 2010 kan du ikke bare lade den være hest i boksen eller er du nødt til at strigle osv derinde?
    Nogen heste er lettest at håndtere i boks, andre synes det er deres personlige rum og tror man må tilpasse sig situationen.

• #6   7. jan 2010 Hej (: - Det bedste du kan gøre er at give den meget kærlighed, men den skal stadig have respekt for dig. Du skal vise den, at du ikke er bange for den, ikke lave hurtige bevæelser. Hvis den står et sted hvor der kommer mange forbi, så synes jeg at du skal rykke den væk, fordi det kan være den har stres over at der går flok ud og ind eller forbi den hele tiden. Så stil den et sted hvor der ikke sker så meget, og folk ikke giver den en klap fordi den ser sur ud (:

• #8   7. jan 2010 Katrine P : jeg strigler den aldrig i boksen har jeg heller ikk skrevet jeg gør, der var en der foreslog at det kunne hjælpe smiley

Nanna: okay men hvordan samtidig vise respekt?

• #9   7. jan 2010 Det er uden for boksen du skal gøre det. Vi kalder det jordarbejde, jolly-jumper som jeg har inde er også meget sur i sin boks. Det hjælper og lave arbejde med ham fra jorden af, så i kan få et godt bånd og han stoler på dig. Og gør det tæt ved boksen. Men det vigtigteste er at du slapper af når du er sammen med den i boksen. De fleste heste er bange for man tager stedet fra dem, eller tager deres mad. Så det er meget kærlighed der skal til. Men vigtig den finder båndet også. det er lidt svært og skrive for jeg ved ikke hvordan din hest reagere (:

• #10   7. jan 2010 Nanna: har lavet jordarbejde med hende i over 1 år, som har hjulpet på så meget springningen, vandspiltovet og en del mere vi har haft en healer på hende der sagde at boksen var hendes rum, og at hun helst har 20 m udenfor sig hvor man kun kan komme ind når der er kommet mere "kærlighed" ved jo ikk om hun er så dygtigt igen, og ved ikk om jeg ska tro på det smiley

• #12   8. jan 2010 hestens boks er dens fristed, ligesom folden, så når den er i boksen synes jeg man bare skal lade den være i fred medmindre den henvender sig til dig smiley

det kan være mange ting der er grund til at den er bokssur, nu ved jeg ikke hvad du laver med den og hvordan du rider den, men det kan være fordi den ikke bryder sig om ridningen, den måske har smerter eller keder sig, så når du kommer i boksen ved den hvad der skal foregå og reagerer derfor som den gør.

• #13   8. jan 2010 okay (:

• #14   8. jan 2010 Vilsøe: de har altid været sådan inden jeg fik den, lige nu rider jeg hende ikk da hun er halt, men ellers laver jeg noget meget forskelligt, da jeg jeg ved at heste har tendens til at synes det er noget dumt ang ridning, men ja tror du(i) har ret ang om at det er hendes fristed, tror hun er den hun er smiley

Kommentér på:
Boksur hva kan man gøre

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce