{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

FOR SATAN!! - lille gris! {{forumTopicSubject}}

Ja - det var så den engel...

Laudino har ændret navn til ubrydder konge a la elegance

Han formår at "lukke sig ind" i stalden HVER dag/aften

Ejeren af gården siger han er ude maks 2 - 2½ time efter han bliver lukket ud - så passer vejret ikke herren mere

Dette er til trods for han legekammerater bliver ude på folden - hegnet er intakt og der er strøm i..

Dog skal det siges han går med dækken, dette kan der ikke laves om på.

Han rør ikke maden - spiser blot høet, som også er på folden. Derudover er der intet udsædvanlig - udover han er en engel både at trække med, med smed og alt andet - ingen hingste nykker - endnu'

Nogle forslag?

Derudover er han forresten VIRKELIG kræsen... både med lucerne, men også godbidder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FOR SATAN!! - lille gris!
  • #1   29. dec 2009 *GG* Sikken en opfindsom lille fyr, du har dig der. *GG* Han vil da bare hellere være inde i den lune stald, frem for ude i sneen. smiley

Vores 2 føllebasser synes også, sneen og kulden er vældig dejlig, når de kommer ud... meeen der går ikke mere end maks et par timer, før de stiller sig an ved ledet og på alle måder indikerer, at nu vil de sådan set gerne ind i varmen igen. smiley Også selv om de har hø på folden osv. smiley

Så måske kan de bare bedre lide at være inde i stalden, når vejret er så koldt, og sneen dækker for græsset? smiley

Må jeg i øvrigt - af ren nysgerrighed - spørge, hvordan det kan være, Laudino går med dækken? smiley

• #2   29. dec 2009 Kender det alt for godt, jeg har en der selv tager fat i håndtagene og lukker sig ud af folden går over vejen og ind i stalden, og inde i stalden kan hun samme nr med sin boks, så hun er meget selvhjulpen og opfindsom. Hvad du skal gøre ved jeg ikke lige men bare sige at de får jo deres skøre ideer de dyr.

• #3   29. dec 2009 hva har i for nogle led, da man næsten skulle tro det var cassio, han har fundet ud af at man saktens kan komme under et spiral led ved at dukke hovedet og løbe hurtigt, men han gør det kun når vi rider på ridebanen og han står på folden ved siden af for det er alt for spændende det der sker der inde ss.

• #4   29. dec 2009 han er forresten også meget kræsen hvad godbidder angår, man kan ike stikke ham hvad som helst.

• #5   29. dec 2009 Fordi laudino er et pjok smiley - ej han bliver forkølet, og tabte sig frygteligt meget..

Dyrlægen sagde der skulle dækken og fedekur til..

og nu har han det på fordi han har vænnet sig til det (ville blot give ny forkølelse at tage det af)

Var heller ikke vild med idéen fra dr. dyr :S men han har smidt forkølelsen og tager pænt på igen

• #6   29. dec 2009 Spiralled øverst og alm nederst.. der er 3 tråde på hegnet hele vejen rundt..

Han laver ingen ravage i stalden - venter pænt på man kommer og åbnet boksen og vrinsker når han hører man kommer

• #7   29. dec 2009 Nej - viser vel han har en kommende dressur hests elegance - hvis jeg skal finde noget positivt..

Skader jo ikke nogen - eller ødelægger

• #8   29. dec 2009 Ja ja, når banditten ikke gør nogen skade på hverken sig selv eller andre og "bare" går ind i sin stald, er det jo ikke så slemt. smiley Og der er nok ikke meget at gøre ved problemet, som du beskriver det... sandsynligvis holder han op med alderen. smiley

• #9   30. dec 2009 Mit føl vil kun være ude et par timer også stiller hun sig også over til leddet men hun går/løber ikke igennem.

$£AUDINO$ $: Har i et læskur hvor der ikke er sne ude på deres fold??

• #10   30. dec 2009 Nej der er ikke læskur på folden.. men sneen er væk, og alle sammen står med dækken...

• #11   30. dec 2009 Okay

• #12   1. jan 2010 Det kan være du skal låne vores til at fortælle ham at det er dejligt ude.

Kan ikke fange mine selv når de har været ude næsten 9 timer i dette vejr.

De står bare nede midt på folden og kigger dumt på mig. og den gamle hoppe (ikke min, men hendes jeg deler stald med) stikker af fra mig.

Først når den første er taget ind vil de tre andre da egentlig også gerne med ind. Men lige frem står og venter gør de ikke. Og vil sige at der er ikke noget græs af betydning, de har kun deres halm på folden.

• #13   1. jan 2010 Louise Ø - de ku måske sammen finde en gylden mellemvej smiley

• #14   2. jan 2010 ja det ville da være praktisk.

Står tit og undre mig over at de ikke står og venter på at komme ind. og at en af dem rent faktisk stikker af en gang i mellem. .

De er gerne ude 9-12 timer, så det er jo ikke fordi de ikke får frisk luft. Og de ved jo at der er mad i krybben når de kommer ind.

• #15   2. jan 2010 Laudino ved der ikke er noget mad inde i stalden (som han kan få fat i) så han står bare og venter 5 timer indtil de andre bliver lukket ind og han kan gå ind i sin boks

• #16   2. jan 2010 De er nogle sære nogen en gang i mellem.

Men et kompromis mellem din og mine ville nok være passende. Det er ikke så slemt at skulle op midt i folden og hente dem når nu jorden er hård, men når det er tøvejr og mudderet står om ørene på en og gummistøvlerne står fast så er det ikke så fedt, plus at det er nissekoldt, så det ville være lækkert hvis de stod klar eller ihvertfald kom når man kalder. smiley

Kommentér på:
FOR SATAN!! - lille gris!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce