Placering ved træning fra jorden {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at træne min frieser fra jorden. Jeg laver versader (tror jeg - han flytter bagparten væk fra sporet, i hvert fald), men er stødt på et lille problem, og det er placeringen af mig selv
Han flytter sig for min hånd, når jeg løfter den, og stiller sig endda helt korrekt uden at jeg har kontakt til grimen/halsremmen.
Alt i alt er det jo fint nok, mit problem er bare at jeg nogle gange kommer til at placere mig, så jeg er i vejen. Det resulterer somme tider i, at han enten stopper op, eller går lidt forbi mig, så vi pludselig står lidt for tæt :b
Jeg har en bog af Bent Branderup, og forsøgte at se i den, om der var nogle tips til hvor man skulle placere sig, når man trænede den slags, for det er vel ret vigtigt (?), men fandt ikke noget.
Har i nogle tips/retningslinjer?
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 668
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 668
Men problemet er bare at han søger hen til mig, i stedet for at gå fremad Ellers forstår jeg godt hvad du mener, jeg tror at jeg også selv skal få ham til at holde mere afstand. Jeg ville ønske at jeg kunne finde en tegning af det, for det er vel også forskellige placeringer, alt efter om man ønsker at flytte for- eller bagpart(?)
Silverflake:
Tja, det kunne godt være en mulighed. Men eftersom han har været redet i dressur de seneste fire år, har en fornuftig overlinje og normalt er ret smidig, så tror jeg snarere det er mig og min placering der forvirrer ham - han er jo ikke vant til at blive trænet fra jorden, og jeg gør det bare sådan lige som jeg finder det mest praktisk :b haha.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Placering ved træning fra jorden
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside