{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Hvad mangler Napoleon? Ingen energi! {{forumTopicSubject}}

Min lille show-pony Napoleon er fuldstændigt slukket. Det gik for alvor op for mig her i weekenden, hvor vi skulle lave opvisning. Napoleon plejer at være en SATAN at have med i byen. Vrinsker, stejler og stritter med dilleren konstant. Når han så er 'on stage' leverer han bare varen 200% og tager så mange kegler.
Her i weekenden, var han bare fuldstændig cool da vi ankom. Han gik igennem en stald, fyldt med heste og gik i opvarmningahallen uden overhovedet at blive hingstet eller vild. Jeg burde ha' lugtet lunten, men tænkte, at han måske endelig var ved at være så garvet, at han kunne tage det med ro, når vi var i byen. Vi kom på... Napoleon var is kold. Jeg kunne ikke få ham til noget som helst (ikke helhjertet) Han luntede bare lidt rundt, og udførte da sine tricks, men slet ikke med den energi han plejer at ligge for dagen.
Jeg har så tænkt tilbage, og her de sidste par uger, har han faktisk ikke rigtig haft nogen energi, når vi trænede. Jeg har bare tænkt, at han nok trængte til en pause fra al træningen, og da han jo kan sine ting, har jeg faktisk kørt ham helt ned på 3x træning i ugen, for ikke at kede ham - samt træning af andre ting så som lange liner mm. i stedet for show-træning.
Nå, men det passer egentlig med, at der ikke er mere skrald i græsset, altså, hans ringe energi. Så jeg tænker, om det kan være det der er grunden til hans pludselige slukkede energi-niveau....
Tror I, det kan være foderet?
Kan jeg hjælpe ham gennem foder?
Kan det gøres uden at han bliver fed? Han er jo en lille shetter der ikke så godt kan tåle meget...
Er der evt noget, der kan gives lige inden træning som energi? Og som ellers ikke skal gives?
Kan han mangle andet?

Han får nu:
1/2 summerfit brik fra Pavo
5 gulerødder
4 kg wrap/hø
Græs på døgnfold.
Lidt urter og ikke mindst, echinea.

ÅHHHH, hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad mangler Napoleon? Ingen energi!
  • #1   14. dec 2009 Min første tanke er: Hvor længe er det siden, Napoleon sidst fik en ormekur? Orm kan nemlig dræne hestene totalt for energi; det har jeg selv set på mine egne krudtmuler.

Ellers vil jeg umiddelbart anbefale dig at få taget en blodprøve på Naopoleon. For hvis han ikke har orm, kunne noget tyde på, at der er et eller andet, han mangler. Alternativt kan du prøve at give ham en Microvital-kur fra St. Hippolyt - det er et hamrende godt "boost" til hele hestens immunforsvar og energiniveau. smiley Personligt ville jeg dog nok vælge blodprøven for at kunne sætte målrettet ind i første omgang...

Umiddelbart synes jeg jo ikke, det lyder, som om der er noget galt med foderet. Sådan nogle små pony-fyre skal jo ikke have alverden at spise, og jeg går ud fra, den der "summerfit brick" fra Pavo er vitaminer og mineraler?

• #2   14. dec 2009 AS: Jo... han gjorde da de ting ganske fint, men han plejer at springe rundt som en gal. Og sidst vi trænede på banen her hjemme, var han også helt slukket, og har egentlig været mere og mere slukket her på det sidste. Når jeg sådan tænker tilbage, er det gået jævnt ned af bakke med energien. Jeg ved ikke, om det bare er fordi jeg prøver at finde en undskyldning for hans manglende 'show ånd', men jeg ville nødigt overse noget...

Louise: De har næsten lige fået ormekur... Men jeg tror, at jeg vil prøve det med blodprøven... Jeg tror, at der er noget galt/noget han mangler, for han har, i de 1 1/2 år jeg har haft ham, aldrig været så u-fyldt af spilopper...

• #3   15. dec 2009 Hmmm....Altså jeg synes ikke som sådan han virkede sløj og slukket.
    Pavo brikkerne bruger jeg også selv, og dem er jeg super tilfreds med til mine.
    Men Pauline, nu ER det jo dig der kender ham bedst, og hvis du synes han har udviklet sig bekymrende, er det sikkert noget om snakken, og da jeg ikke synes det lyder som om det er noget galt med dit foder, ville mit råd også være at få taget en blodprøve.
    En anden (lidt mere ærgeligt) ting der kan være galt er at lille fyren trænger til en pause. Det har gode gamle Tim i hvert fald brug for af og til, og det gør ham ikke mindre sej til sine tricks. Tværtimod er det som om han efter pausen brænder for at vise mig, at han stadig kan det hele smiley

Klem Lene

• #4   15. dec 2009 Han får pause og anden træning fra nu af, samt blodprøve. Jeg kan slet slet ikke tage det. Han er slet ikke sig selv. Han har ingen glæde og energi, og nu, hvor tanken har strejfet mig, ser jeg bare slet ikke andet end det. Jeg vil have min Napoleon tilbage. Jeg kan slet ikke ta' at se på at han er så slukket. Han skal være TRÆLS og IRRITERENDE, ikke føjelig og høflig! VRÆÆÆÆL! Ja, jeg ved det godt, han er 'bare en shetter', men han er altså min lille guld-klump og jeg er bare så super pyldret over ham. Jeg kan slet ikke have det i mit hjerte, at der måske er et eller andet galt med ham.

• #5   27. dec 2009 Hej Pauline!
    Hvordan går det med den lille stjerne, har du fået gode gamle Napoleon tilbage?

• #6   27. dec 2009 Ja, jeg er også nysgerrig... smiley Hvordan går det med Napoleon? smiley

• #7   27. dec 2009 Ja Pauline, vi er mange fans der venter på en update ;o)

• #8   28. dec 2009 NEJ! Han er stadig 'ude af drift' smiley
    Men han får linamix nu, og jeg håber på, at der er en forandring om en uges tid. Michael kommer så snart julestresset er over og giver ham et 100.000 km eftersyn samt en blodprøve, og så håber jeg, at der kommer svar den vej.

• #9   28. dec 2009 Hm... jeg går ud fra, Michael er dyrlægen? smiley Håber, han kan finde årsagen til Napoleons manglende energi, så du snart har din lille frække superpony tilbage igen. smiley

Kommentér på:
Hvad mangler Napoleon? Ingen energi!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce