{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Træning af galop {{forumTopicSubject}}

Hey all .

Jed rider en smækker frieser på 4½ og han er rigtig fin.
- men men men ..
Han har lidt svært ved galoppen .
Det er som om han ikke kan få sin mås med ind under sig.

Han har specielt svært ved det i det lille ridehus vi rider i, så ved ikke helt om jeg skal træne det derinde eller droppe galoppen i ridehus indtil han kan det bedre.

Nogle tips ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af galop
  • #1   14. dec 2009 Jeg vil foreslå du starter med at træne galop på en lige strækning, indtil han har fundet sin balance. Så kan du gå videre til store volter, som du langsomt gør mindre.
    Når han er ung, er det sikkert fordi han ikke er sikker nok i sin balance, og derfor ikke lige får måsen med ;o)

• #2   14. dec 2009 <b>STÓLPI&LISE !</b>
    Det mærkelige er bare at når man får ham i galop i ridehuset, så laver han helst rigtig små vendinger i ridehusets ender .. det kan vel egentlig også have noget med balancen at gøre, men når han er fri, kan han sagtens holde en ordentlig galop :s

Tror det er fordi han går på forparten og min vægt gør det svært for ham at løfte sig ordentligt fortil.
    .. men han havde en meget opadgående galop i sommers :s

Men ligeud træning, ja . Så må vi ud og løbe på bakkerne smiley

han har også svært ved selve anspringet .. nogle bud ? x)

• #3   14. dec 2009 betingning smiley lær ham ordet eller signalet for gallop, også giv tegn. det tager tid, men hvis du ikke skal tæve hesten i sidderne er det the only way smiley

med hensyn til galop, så fin sving i skoven og rid venstregalop rundt skarpt i et højre sving og omvendt, det giver balance. I ridehuset. tjah.. prøv dig frem, giv mere tøjle, det giver mere frihed for hestens bevægelser smiley evt, læs lidt centrered ridning principper , hvis du føler du er skyld i det. smiley

• #4   14. dec 2009 <b>TteamTullamore - Fleur Penter -</b>
    Tidligere ejere brugte en kommando for at få ham i galop og det hjalp lidt, så det må jeg prøve smiley
    skal alligevel til at longere lidt, så kan jeg jo ligeså godt ;D

Enten så er det mig der bytter om på det, men han er bedre til at lave højresving i venstregalop, end omvendt x) mærkelige hest.

Ja, jeg skal have trænet mig selv i et sidde mere roligt, men man har bare så meget lyst til at drive med hele kroppen, men det får ham vel bare ud af balance .

• #5   14. dec 2009 smiley

• #6   17. dec 2009 Well. Fame havde også problemer i galoppen.
    Hun kunne ikke finde ud af anspring (havde også dårlig balance) osv.
    Jeg har trænet hende rigtig meget i longe, og det har resulteret at jeg bare skal sige lige så stille "galop" til hende også går hun rigtig fint.

Jeg synes du skal prøve at træne i longen. det kan virkelig gøre godt, at træne det fra jorden af, for så for i det begge meget bedre når i så skal træne fra ryggen :)!

Kommentér på:
Træning af galop

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce