588 visninger
|
Oprettet:
Træning af galop {{forumTopicSubject}}
Hey all .
Jed rider en smækker frieser på 4½ og han er rigtig fin.
- men men men ..
Han har lidt svært ved galoppen .
Det er som om han ikke kan få sin mås med ind under sig.
Han har specielt svært ved det i det lille ridehus vi rider i, så ved ikke helt om jeg skal træne det derinde eller droppe galoppen i ridehus indtil han kan det bedre.
Nogle tips ?
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.501
Når han er ung, er det sikkert fordi han ikke er sikker nok i sin balance, og derfor ikke lige får måsen med ;o)
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Det mærkelige er bare at når man får ham i galop i ridehuset, så laver han helst rigtig små vendinger i ridehusets ender .. det kan vel egentlig også have noget med balancen at gøre, men når han er fri, kan han sagtens holde en ordentlig galop :s
Tror det er fordi han går på forparten og min vægt gør det svært for ham at løfte sig ordentligt fortil.
.. men han havde en meget opadgående galop i sommers :s
Men ligeud træning, ja . Så må vi ud og løbe på bakkerne
han har også svært ved selve anspringet .. nogle bud ? x)
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
med hensyn til galop, så fin sving i skoven og rid venstregalop rundt skarpt i et højre sving og omvendt, det giver balance. I ridehuset. tjah.. prøv dig frem, giv mere tøjle, det giver mere frihed for hestens bevægelser
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Tidligere ejere brugte en kommando for at få ham i galop og det hjalp lidt, så det må jeg prøve
skal alligevel til at longere lidt, så kan jeg jo ligeså godt ;D
Enten så er det mig der bytter om på det, men han er bedre til at lave højresving i venstregalop, end omvendt x) mærkelige hest.
Ja, jeg skal have trænet mig selv i et sidde mere roligt, men man har bare så meget lyst til at drive med hele kroppen, men det får ham vel bare ud af balance .
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
sep 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Heste: 1 Emner: 144 Svar: 1.266
Hun kunne ikke finde ud af anspring (havde også dårlig balance) osv.
Jeg har trænet hende rigtig meget i longe, og det har resulteret at jeg bare skal sige lige så stille "galop" til hende også går hun rigtig fint.
Jeg synes du skal prøve at træne i longen. det kan virkelig gøre godt, at træne det fra jorden af, for så for i det begge meget bedre når i så skal træne fra ryggen :)!
Træning af galop
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside