{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer problem!!!
  • #1   11. dec 2009 Puha, tror jeg lige du har startet den helt store diskussion igen. Fordi der er så mange forskellige meninger. Jeg ville kontakte Torben Andersen ..

• #2   11. dec 2009 vil bare gerne selv prøve lidt først:D

• #3   11. dec 2009 har samme problem med min pony, han hader det, men har også tidligere været ude for en ulykke.

har også fået anbefalet Torben Andersen, men rigtig som du selv skriver, så vil man gerne selv kunne gøre det.

Har du prøvet den metode hvor du tager et longetov rundt bag på den? (lidt svært at forklare) ved godt mange mener det er forkert, fordi man tvinger hesten i trailer.

men på den anden side, den kan godt sige fra, fx. min pony. han stejler og bakker mens man gør det også er det umuligt.

• #4   11. dec 2009 da vi skulle hente hende prøvede vi ALT hun satte sig på longerne galopere tilbage, stivnede fuldstændig og hun kunne bare ikk:S
    men jeg må bare prøve mig frem:D

• #5   11. dec 2009 samme med min. s; - desværre.

• #6   11. dec 2009 ja det er ikke sjovt, men det ender med vi nok må ringe til ham der manden:S:)

• #7   11. dec 2009 jeg synes ikke at det er hverken fair over for hesten, eller ansvarsfuldt at prøve selv, hvis det foregår på den måde (longe´og panikslagen hest)! jeg vil anbefale dig at kontakte Torben Andersen. Han har hjulpet mig meget, og jeg kan nu helt selv læsse min Røde, hvor han før har stukket af fra mig, bare vi gik hen imod en trailer!

jeg ved det koster penge, og jeg ved at du gerne selv vil prøve, men jeg synes helt klart at Torben er pengene værd, og så kan du samtidig undgå at evt. skræmme din hest endnu mere for trailere.

- Okkels

• #8   11. dec 2009 har han en hjemmeside?:D

• #9   11. dec 2009 ja, smider lige et link:
    (link fjernet)

• #10   11. dec 2009 Nej, aldrig longe. Min ridelærer har brugt Torben og hans metoder meget, og har så lært dem videre til mig. Det handler om at skabe nok tillid til hesten, så den stoler på det ikke er farligt. Så snart man tager en longe bag om den, tvinger man den jo op, fordi man fjerner dens flugt veje .. Så ja, kontakt Torben Andersen.

• #11   11. dec 2009 det er rigtigt at det med longen er tvang som jeg også har skrevet længere oppe, kunne se hvordan min pony reagerede da vi gjorde det, vi gjorde det én gang og har aldrig gjort det siden da vi syntes det er forkert. men på den anden side, hvis man bedøver/berogliger hesten er det jo også tvang fordi de kan ikke gøre modstand på nogen måde.

men står man i en situasion hvor hesten SKAL afsted fx. den er blevet syg og skal til et heste hospital er man nød til at læse den på en eller anden måde, derfor er det også vigtigt for mig at min hest SKAL kunne gå i trailer uden problemer da man en dag kan stå i en forfærdelig situation også har man ikke tid til at stå 4 timer uden resultat.

jeg skal også have torben andersen ud, på et tidspunkt i starten af det nye år, ved ikke hvornår endnu, men skulle det blive aktuelt skriver jeg gerne til dig hvordan han var smiley

• #12   11. dec 2009 CMP '
    Prøv at give mig din mening om trailer læsning når han har været ude. Jeg kan høre at vi langt fra er enige, og har ikke lyst til at starte en kæmpe diskussion. Der er flere måder end at berolige den, osv.

• #13   12. dec 2009 Mia: er slet ikke uenig med dig, jeg syntes på INGEN måde hesten skal tvinges til noget. hvis jeg syntes det, havde jeg taget til stævner rundt omkring og TVUNGET min hest til at gå op, men han bliver jo ikke mere tryg ved at blive det, derfor vælger jeg at få torben andersen ud, for er ikke i tvivl om min hest sagtens kunne gå i trailer med tvangsmidler men jeg vælger ikke at sige ''det er bare pjat, han driller bare'' for det gør han ikke. han ER bange for det, efter en tidligere ulykke med forige ejer. så jeg vælger at lytte til min hest, for man kan tydeligt se han fortæller mig han er bange og ikke vil der op.

så ingen uenighed eller diskussion herfra smiley

• #14   12. dec 2009 Jeg synes heller ikke du selv skal, så længe du ikke har erfaring kan du gøre det meget værre.. Torben Andersen er fantastisk, han hjælper dig så du kan læsse din hest SELV, uden hjælp..
    Derudover ved parelli metoden, løser Torben også helt ubevidst andre problemer der skulle være.

Jeg skal selv i praktik hos Torben, så jeg kan aflaste ham der i jylland, da han mener jeg er et naturtalent smiley

Torben kan kun anbefales, han er pengene værd, og han er utrolig populær hvad det angår

Her er hans hjemmeside:
    (link fjernet)

Men for GUDS SKYLD, forsøg ikke selv, da det lyder til at din hest har klaus. Man kan selv gøre det så slemt, at muligheden for at hesten aldrig kan læsses igen er der..

• #15   12. dec 2009 Nu skal jeg ikke spille klog eller noget men har en veninde der har en hest der absolut heller ikke vil i trailer og hun fik Torben Andersen ud og efter noget tid gik den pænt og lydigt ud og ind af traileren uden panik eller tvang. Men efter Torben var kørt og hun så selv skulle læsse den var det nøjagtig samme problem igen og det tog sidst ca 1,5-2 timer at læsse den. Måske kan det også være ejeren eller også er den hest bare sådan. Ville bare lige fortælle det, ikke for at spille klog eller noget da jeg ikke har den store erfaring med det for jeg er så heldig at mine heste går lige op.

Held og lykke med det (glæder mig til at følge med og høre hvordan det går)

• #16   12. dec 2009 Jeg synes heller ikke du skal gå igang med det selv, når man øver trailer-loading er det virkelig vigtig at man giver det rigtig signaler på de rigtige tispunkter og giver efter for pres for det rigtige tidspunkt (: ..
    Jeg ville også anbefale at få en ud og hjælpe. Marianne fra Paradisgaarden (paradisgaarden.dk) tager også ud og hjælper med at læsse, og du vil få nogle forskellige øvelser, så du også selv kan gøre det bagefter :') .. men ring eller skriv evt. til hende og snak om det smiley
    Jeg er i praktik på Paradisgården, og jeg har set dem læsse flere heste, som ikke ville læsse smiley
    Held og Lykke med det smiley

• #18   12. dec 2009 CMP '
    Du forvirrer mig lidt :S .. I din 3 besked er jeg uenig, og i din 4 besked kunne jeg ikke være mere enig smiley ..

• #19   12. dec 2009 Mia: kan være jeg har lige har skrevet det stærkt nok, men forstå mig ret. jeg ville ALDRIG tvinge min hest til noget, som den var rædselsslagen for! aldrig. men fx. hvis man står i en situation hvor hesten er blevet forfærdelig syg og skal på et heste hospital og man så skal afsted med den, enten selv eller bliver hentet af dem i en lastbil/trailer, så er det virkeligt noget lort for at sige det ligeud, hvis ens hest ikke vil gå i trailer, fordi den har ''trailer problem'' Så bliver man jo nød til at få den beroliget med en sprøjte så den slapper af (jeg vil hellere ofre ikke masse penge på at få en dyrlæge ud og berolige den, end at skulle stå 3 mennesker med longetove og tvinge den op!) for afsted skal den hvis den bliver syg. og det jeg mener er så at longetove er tvang men på den anden side er beroligende vel også? fordi her kan den på ingen måde sige fra. DERFOR er det vigtigt for mig torben kommer ud, så han vænner sig til trailer ikke er farlig og går op uden problemer hvis dette skulle opstå.

Håber du forstår hvad jeg mener, så du ikke tror jeg TVINGER min hest i trailer og ikke tænker på hvordan den har det med det. smiley

- Cathrine.

• #20   12. dec 2009 Prøv at køre den i lastbil næste gang. Så ser du om det er total afskræk for overhovedet at køre, eller den bare foretrækker lastbilen. den er jo affjedret på en anden måde. smiley

• #21   12. dec 2009 oka tak alle sammen, jeg tror jeg prøver selv først i grime og træktorv kun det. men hvis hun ikke vil prøver jeg en af de to i anbefaler:D

• #22   12. dec 2009 Prøv at væn den til at se på traileren. Bare gå lidt rundt om den, eller bare sådan hun kan se den. Så kan du grad vist begynde at gå tætere og tættere på.

• #23   12. dec 2009 oka prøver jeg:D

• #24   13. dec 2009 og husk, bare at give dig god tid. Første dag kan det være fint hun bare kigge nysgerirgt på traileren. Næste dag et målet måske et ben på rampen osv. Gå langsomt frem, så hun kan være med, og ikke bliver stresset over det. .du har jo masser af tid og skal ikke nå noget. Og jeg vil også anbefale at stå ved siden af traileren og "sende" hende op i den. Ved at vise hende vej med din hånd hen imod trialeren og i den anden hånd, kan du have en stik/pisk som for længet arm, og så til at drive hende fremad. Og så let al presset når hun gør, hvad hun skal smiley ..
    Hvis hun lige fra starten af tager et ben op på rampen, så bare tag hende ned igen og sig det var dagens træning, så finder hun ud af at hun ikke behøver bare at skulle helt derop til at starte med og vil være mere rolig over det smiley . men føl dig frem med, hvor meget hun kan klare smiley . nogle gange kan små ting være hårde for dem mentalt,
    Du må endelig spørge hvis du får nogle problemer, eller noget du er i tvivl om (: .
    God fornøjelse smiley

• #25   13. dec 2009 problemet er at jeg ikke har så meget tid, hun skal nemlig flyttes her d. 27:)

• #26   13. dec 2009 hmm... okay, ja, det var ikke så lang tid, men der er stadig nogle dage til smiley så hvis du bare øver hver dag med hende, eller næsten hver dag, så burde det ikke være helt umuligt..
    Min hoppe som ikke særlig gerne ville læsse, øvede jeg med i lidt under en uge og så gik hun bare op, hun var ikke bare for den, men ville bare ikke op! Men da jeg brugte den anden måde med at sende hende op var det ikke noget problem smiley ..

• #27   13. dec 2009 oka super starter fra i morgen:D

• #28   13. dec 2009 Held og lykke smiley . og husk at rose hende en masse smiley . det kan man ikke gøre for meget smiley

• #29   13. dec 2009 hehe skal jeg nok:D:) skriver hvordan det går efterhånden:D

• #30   13. dec 2009 CMP '
    Vi har vist misforstået hinanden lidt smiley .. Jeg har ikke på noget tidspunkt mistænkt dig for at tvinge din hest til noget, og jeg har heller ikke på noget tidspunkt anbefalet at berolige hesten. Så kan ikke lige forstå du skriver om det smiley ..Men ja, vi er enige smiley ..

Kommentér på:
Trailer problem!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce