Farvel min tøs :'( {{forumTopicSubject}}
I eftermiddags da jeg var ude for at hygge med rotterne sad Joesine og pustede sig op og hev lidt efter vejret lignede det. Hun havde det virkelig dårligt og da jeg så hende vidste jeg godt hvilken vej det gik.
Var inviteret ned til min mormor på lolland da det er min mors fødselsdag så havde ikke så meget tid
Hentede noget varmt vand og holdt hendes hoved over i tilfælde af at det var fordi hun hev efter vejret. Det hjalp ikke, så gav hende noget the med honning og lidt chokolade, da jeg har hørt at chokolade kan være godt i små mængder til luftvejslidelser og efter det kvikkede hun lidt op. Tog afsted med dårlig samvittighed men håbede at hun ville komme til sig selv. Da jeg kom hjem havde hun det rigtig slemt. Fik noget vand i hende og lidt banan og ventede lidt. En time efter gik jeg ud igen og fandt hende liggende helt ´kold og slap. Sad med hende i skødet og ringede ind efter min mor for at høre om hendes mand ville komme og aflive hende men han var gået i seng Sad med hende i halvanden time mens hun lå helt slap og havde det rigtig dårligt.
Sad bare og tænkte over at jeg ville prøve at ende hendes liv men turde ikke i tilfælde af at jeg kom til at gøre det forkert..
Pludslige kom hun til kræfter og ville væk og være alene så jeg satte hende ind i buret og sagde farvel..
Hun er en gammel tøs på 2½ år så det måtte jo ske på et tidspunkt. Ville bare ønske det var sket under andre omstændigheder så jeg kunne have nået til dyrlægen med hende og fået hende aflivet
Jeg håber så inderligt at hun hopper rundt i buret imorgen tidlig og er frisk og glad og vil ud og lege men jeg tvivler.. Håber bare hun dør roligt og smertefrit og helst så snart som muligt, hvis hun ikke har tænkt sig at komme ovenpå igen. Hun kæmper en brav kamp i hvert fald..
Måtte lige dele det med jer.. er helt færdig
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Men tak begge to!
Lykke, det er jeg ked af at høre at du har Har prøvet det en gang hvor jeg havde ca 25, og jeg måtte sige farvel til dem alle pånær 6.. Puha det var ikke sjovt, tør slet ikke tænke på hvordan det må være at miste dem alle på én gang!
Stald Esmann: Hunrotter bliver som regel kun 2 år, plus, minus..
Hanrotter 2-3 år, men det sker da en sjælden gang imellem at de bliver ældre end det. Min veninde havde en hanrotte som blev 5 år og nogle måneder og en hurotte som blev omkring 4 år. Så der er undtagelser
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Stakkels lille tøs - R.I.P.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
aug 2008
jun 2008
Jeg har haft to marsvin os,
og den første hed Jenny, den
lå død i buret, og den 2 veninder/søstre
er lige så gamle, men jenny døde for 5
år siden, og de 2 andre har vi endnu.
og så nummer to marsvin fik en hjerneblødning,
og blev straks aflivet..
_____
den første rotte;(ronja) blev aflivet pga. stor kræftbyl.
anden rotte:(diamond, vi tror det er danmarks tammeste rotte/var); hun havde to kræftbyller, og den sidste kunne man ikke helbrede, hun er savnet meget.
vores 3 rotte var en tricks rotte, aflviet blot en måned efter diamond): hun havde utøj, og måtte aflives, da hun klødte sig selv til blods!);
aug 2008
Hvorfor behandlede i ikke den rotte som havde utøj istedet for at aflive den?? Mine har da både haft skab og lus og de lever endnu, da jeg fik dem behandlet
jun 2008
men, som i ved pusser/vasker de sig,
når de bliver våde.. Men vi skulle vaske
den med noget bestemt, og så skulle den
føntørres. og det virkede bare ikke, så vi
valgte at aflive den!:'(
Farvel min tøs :'(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside