{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Min følle er en møgunge... *gg* {{forumTopicSubject}}

Ja, det er lige, hvad han er... Falle, altså... en rigtig møgunge! *GG*

Men først lidt forhistorie...

Min gamle smed gik jo desværre bort for nogle måneder siden, og efterfølgende gik hans smedefirma naturligvis i opløsning, hvorfor jeg måtte ud at se mig om efter en anden smed. Det har medført en række dårlige oplevelser med decideret klamphuggeri og mænd, der - efter min mening - absolut ikke burde have med heste at gøre.

Men for et par uger siden kom det mig så for øre, at en af de smede, der arbejdede for min nu afdøde smed, var startet op for sig selv. JUBIII!!! Mig fat i telefonen og ringe op: Kunne han mon bruge en kunde mere??? Og jo; sgisme om ikke manden godt kunne huske mig og sagde ja til at blive min smed igen! Weeee!!! Han er nemlig ikke blot dygtig til at beskære; han er også helt utrolig rolig og tålmodig og har et fantastisk tag på hestene! smiley

Så det blev aftalt, at smeden skulle komme ud og beskære alle 4 drenge i fredags... smiley

Desværre kunne jeg ikke få fri fra arbejde, så Bo blev hjemme i stedet for at hjælpe med. Vi snakkede lidt frem og tilbage, for Futte havde jo ikke haft smed her hos os før, og nu er det jo sådan, at han er lidt nervøs i det, så vi var bekymrede for, hvordan han ville tage det der med smeden. smiley

Derfor besluttede vi os for, at Falle skulle beskæres først. Han er jo kold i de fleste situationer og stod som den sødeste lille engel de andre gange, han har haft smed, så han kunne vise Futte, at det ikke var spor farligt, tænkte vi. smiley

Som sagt så gjort... Falle blev hentet ud på staldgangen og stod da også lige så pænt, da smeden løftede hans forben... men så snart, smeden begyndte at hamre og banke på hans hov, gik min stakkels lille baby HELT bananas. Bo fortalte bagefter, at Falle både havde rejst sig på bagbenene, steppet rundt og sparket ud efter smeden, og alt i alt tog det en hel time at få ham beskåret. Først, da Bo hentede en krybbe med foder, han kunne stå og gnaske i, mens han blev beskåret, stod han pænt stille. :-S
Sådan en lille møgunge, altså! Her skulle han fremstå som det gode eksempel, og så beslutter han sig for at være krop umulig! *GG*

Men både Bo og smeden fik sig da et billigt grin, da beskæringen var færdig, for så satte Falle sin "jeg-er-den-allermest-uskyldige-og-sødeste-englebasse-i-hele-verden" mine på og forlangte at blive nusset... for nu havde han jo været dyyyyyygtig, mente han tilsyneladende selv! *GG*
Og da jeg kom hjem og besluttede mig for at prøve at tage hans hove op og banke på dem, stod han også lige så pænt, som om det var den største selvfølge i verden... Hvis ikke, jeg vidste bedre, ville jeg have troet, at han bevidst havde drillet Bo og smeden! *GG*

Men som I jo nok kan regne ud, var både Bo og smeden mildt sagt betænkelige, da de var færdige med "den helt vildt søde og rolige hest" og skulle igang med Futte... smiley

Og hvad skete der så? Jo, Futte trissede lige så pænt med ud på staldgangen... kiggede lidt på smeden og gjorde så klar til at løfte det første ben. "Værsgo! Og skal du bruge de andre ben også? Jamen så får du dem da lige her, mens jeg står her og ser TOTALT uinteresseret ud!" *GG*

Alt i alt opførte Futte sig som den englebasse, Falle plejer at være, og både Bo og jeg var rigtig stolte af ham... smiley

Og så kan vi ellers bare lære ikke at tage "møgungen" for givet, kan vi!! Bare fordi man er sød til daglig, behøver jo ikke betyde, at man SLET IKKE kan finde ud af at lave ballade... *GG*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min følle er en møgunge... *gg*
  • #1   6. dec 2009 Sikke en lille skøn bandit af en møgunge............ :o) smiler, huskede Bo at give smeden en kop kaffe efter den omgang ;o)
    Knus K


  • #2   6. dec 2009 Ja, livet ville bestemt være kedeligt uden udfordringer... meeen i nogle situationer (såsom når andre skal håndtere mine heste) vil jeg nu gerne have, at de opfører sig bare nogenlunde pænt. smiley Det er jo ikke fedt, når jeg står der og praler af, hvor søde og velopdragne mine heste er, og de så beslutter sig for at lave ballade hver gang, der er andre til stede. *GG*

    Det var jo også det, Falle gjorde for nogle måneder siden, da jeg skulle have gæster på besøg, som skulle se ham første gang. Jeg havde fortalt stolpe op og stolpe ned om min søde, rolige og velopdragne lille føllebasse... og da jeg så skulle præsentere ham, kvitterede han med at fræse rundt som en vild og slå op med bagdelen og at stejle op ad min ene veninde. ARGH!!!

    De mente selvfølgelig fluks, at jeg skulle igang med at opdrage på mit føl... for ellers blev han da godt nok farlig! smiley Jo tak... han har så kun opført sig sådan den ene gang... smiley

    Og dengang, vi skulle have vores anden undervisningstime, og jeg havde glædet mig helt vildt til at vise, hvor dygtig Falle var blevet til de øvelser, vi havde fået for, ja da valgte han så at spille frygteligt bange for alting (inklusive træneren), rive sig løs fra mig og hoppe rundt uden at ville "høre efter" hele undervisningen igennem... hrmpf! *GG*

    Faktisk er det lidt som om, Falle helt bevidst (hvis han ellers havde kunnet tænke på den måde) driller og laver ballade, hver gang jeg gerne vil vise, hvor sød og omgængelig, han er. *GG*


  • #3   6. dec 2009 Haha... Karina, jeg tror ikke, kaffe var den rette drik til smeden ovenpå den omgang... han svedte så meget efter at have kæmpet med Falle, at han ligefrem dampede. *GG* Så en kold pilsner havde nok været mere på sin plads. *GG*

  • #4   6. dec 2009 Århhhhh den stakkels smede bamse ja en kold fra kassen var nok bedre så ;o)

Kommentér på:
Min følle er en møgunge... *gg*

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce