Dækken? hva synes i? {{forumTopicSubject}}
halløj derude..
for at gøre en lang historie kort går Sif og Ylgja pt. på en fold uden læskur da vinterfolden simpelthen var ved at drukne dem i mudder..
den fold de står på nu ligger op af en garage bygning der skærmer lidt af, men ikke direkte tørvejr kan man ikke kalde det.. så står det nogen træer de kan gå imellem men de dækker jo ikke så meget når nu bladene er faldet af.
Jeg vil ikke ha dem over på den anden fold med skuret før frosten rigtig sætter ind (plus at der heller ikke er noget tilbage til afgræsning derovre) men hende der ejer stedet synes det er synd..
det skal lige siges de går på heldøgnsfold..
der blir spredt halm ud de kan ligge i når de altså ikke æder det, de har en god tyk pels både mor og føl, men med al den regn ved hvad jo hvordan pelsen ser ud, og når der så er frost og de ikke når at tørre?
så jeg tænkte og jeg sku smide et regndækken på dem? hva synes i? jeg er bange for at ødelægge deres naturlige pelssætning eller at de skal få det for varmt eller noget?
men jeg vil jo heller ikke ha at lille følle blir syg...
synes i jeg skal give dem et dækken på eller skal jeg bare være hård og sige de er skabt til at klare vejret?
feb 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.346
jan 2008
Følger: 233 Følgere: 212 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 56
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 61
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
så når der er perioder med godt vejr kan de selvfølgelig få det af osv..
jan 2008
Følger: 233 Følgere: 212 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 56
maj 2007
så håber jeg bare ikke Ylgja flipper ud hehe ;0)
men hun tager nu alt nyt med ophøjet ro så det tror jeg næppe.. =0P
maj 2007
men jeg tænker bare flere dage med regn, de når jo slet ikke at tørre og når der så kommer en pludselig frost som vi har set her i løbet af de sidste par dage..
og når pelsen blir våd så har den jo en tendens til at samle sig i "klaser" så vandet nemmere trænger ned til huden når pelsen blir lidt stiv osv..
altså jeg har også prøvet at mærke under pelsen specielt hos følle og hun er da varm.. men bestemt ikke som en dejlig sommerdag..
ved ikk om jeg bare er pyldret? men de har jo ikke megen mulighed for at tørre..
maj 2007
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 138
maj 2007
jeg har også tænkt på det..
men her taler vi om en hoppe + føl på en åben mark uden det store læ eller en stor flok man kan putte sig ideni =0s..
hvis du tænker på island, så kan en hest der står alene, og er udstødt eller blevet væk fra flokken snildt bukke under for kulden..
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 61
- Der er da også få heste der ikke klare vinteren? Fx. dem der er blevet udstødt.
Nogle bonde/ryttere vælger også at ha' deres heste inde indtil vinteren er helt forbi..
Dækken? hva synes i?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside