Afslutningsopgave: Heste kommunikation {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber det i orden jeg spørger det her inde, for selvom det ikk har direkte med hesten at gøre, så er det jo alligevel dens adfærd
Altså som skrevet så skriver jeg ligenu min afsluttende opgave i skolen, som kommer til at tælle med faktor 2 altså max. Så det er SUPER vigtigt den bliver go.
Derfor ville jeg høre om nogen af jer kender nogle bøger omkring heste og kommunikation. Hesten skal være fri, altså ikk i fangenskab. Bogen skal være videnskablig opbygget, eller rettere ikke være til børn.
Jeg har selv bogen af Monty Roberts da han jo som ung undersøgte vilde heste og opbyggede sine teorier på det. er ikk helt færdig med den endnu, men bliver jeg nok i løbet af de næste to dage.
Så mangler nogle bøger der virkelig går i dybten med det.
Vil også ringe til et tysk cirkus i morgen og se om de kan hjælpe mig videre, men det er ikk nok.
så håber der er nogen derude som kan give mig nogle forslag.
på forhånd talk
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 114 Svar: 636
Har ikke rigtig forstand på det som sådan - men hvor går du i skole henne, siden du skal bruge det?
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 609
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
For så vil jeg anbefale "animals in translation" af Temple Grandin. super godt skrevet med sammenhængen mellem dyrs måder at "tænke" på og autister (hende selv). fx du ved et blad der kan vende forkert kan være et spøgelse - for heste og autister
Ellers synes jeg HN Blake er god, men ved ikke hvor videnskabelig han er.... Men hans tilgang til heste i form af den passive leder (også set gennem studering af hesteflokke) synes jeg er kanon god .
Tænker lidt, så kan det være, at jeg kommer på flere ideer
(btw. er det noget som du, ligesom Fleur, ville kunne/have lyst til at "offentliggøre" for os på hg? - lyder spændende!!)
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
Bonderøv: Har selv bogen og den handler mere om training af heste og ikk om kommunikationen mellem hestene.
Silver Flake: Tak jeg vil se om det kan bruges Det handler om kommunikationen mellem hestene og magt forholdene Hvis du kommer i tanke om noget så skriv endelig
jul 2008
aug 2007
Men Blake er også meget god, han kigger bla på de lyde "de udskiller" og hvad de betyder
Men jeg vil helt klart mene at Mark Rashids bøger ville passe rigtig godt, da han ser forholdene mellem hestene på en større og på sin vis mere kompliceret plan, men samtidig mere logisk måde
svært at forklare, men vil helt klart anbefale hans bøger
(mht de mange sider, så går det sku nok, det er jo intet i forhold til en dejlig tyk bog - jeg ville i hvert fald gerne læse det )
jul 2008
kan du evt. give titlen på en af HN Blakes bøger som er gode i den sammenhæng? for har søgt, men blev lidt forvirret da jeg ikk fandt noget.?!
og vil selvfølgleig gerne lægge det her ind så
aug 2007
Er de ikke? - Synes ellers ikke jeg havde noget problem over amazon da jeg købte dem...?
jul 2008
aug 2007
Altså, hvis de ikke allerede var udlånt (dem jeg har købt), så måtte du gerne låne dem, men de kommer først tilbage i juleferien.., gætter på det er for sent?
jul 2008
aug 2007
Han skriver kanon godt, har nogle gode observationer (så vidt jeg husker ;P), og søde historier
jul 2008
og horses never lie er af Mark Rashid og den er kun på engelsk!?
aug 2007
Jo, "At tale med heste" er af HN Blake
Og nej, tror ikke der findes nogle af M Rashids bøger på dansk... har kigget på saxo (dansk side lignende amazon) men de havde den kun på engelsk, så tror kun den er det...
Men engelsk er nu også et flot og godt sprog
jul 2008
forresten kom jeg til at tænke på noget. har du evt taget kurser ved K.F. Hempfling?
aug 2007
Hempfling? nææh... altså, jeg har været på et opvisnings-kursus-foredrags-ting i herning for nogle år siden (4-5 "problemheste" som han skulle løse "problemet ved"...) men det var ikk noget at råbe hurra for... for at være ærlig, så er jeg dybt fascineret over hans videoer, billeder og bøger, men det der..., det var mere end bare skuffende....
Hvorfor?
jul 2008
Afslutningsopgave: Heste kommunikation
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside