Finanskrise, ung og arbejdsløs - del 2 {{forumTopicSubject}}
For en 3 uger siden, lavede jeg det her indlæg:
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=529302
Kort fortalt, fik jeg et brev om, at jeg i en måned kom på halv sats, mens jeg skulle på "Jobsøgningskursus med coach", 4 dage inden jeg skulle starte.
I brevet stod der så, at jeg ville komme på normal sats igen, når kurset var færdigt.
Idag har jeg så modtaget et brev mere, hvori der står, at efter kurset vil jeg fortsat blive på halv sats, fordi jeg er uden uddannelse, under 25 og har været ledig i 54 uger.
Kan det virkelig passe, at de kan gøre dét? Med 4 dages varsel sætte mig på halv sats, samt først sige at det kun er en måned, og derefter sige, at det er permanent?
Vi har, som skrevet i ovennævnte indlæg, et budget, og det passer slet ikke sammen nu. Alt hvad vi får, når jeg er på halv sats, svarer til vores budget, og derefter har vi intet tilbage til vores dyr eller os selv.
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
Denne lov er ny (fra august), og jeg har været til samtale én gang siden den trådte i kraft, og der fik jeg intet at vide om dette.
Så vidt jeg ved, så varierer elevlønnen alt efter hvilket felt man uddanner sig indenfor.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Hvis du ellers betaler til dem, så må du jo troppe op og få en samtale og en mere og en mere indtil i finder ud af en løsning. For nej det ikke fair de ikke oplyser disse ting, for naturligvis ved de det mere end 4 dage før. Desværre er det sikkert noget, som man selv skal være obs på, så næppe meget du kan gøre, men skriv det ned, og skriv nogle spørgsmål ned, som du ønsker svar på og så mød op i person.
Held og lykke med det.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
Det er netop lavet for at "tvinge" folk under 25 år i uddannelse....
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 881
men der er ikke andet at gøre end at finde sig noget arbejde, man kan selvfølgelig skrive og klage over deres valg. men du kommer ikke langt med det hvis det hele er imod dig.
jeg søger på livet løs for at finde noget arbejde, men der er ikke noget. og jeg har kun råd til hesten fordi jeg kan arbejde stald lejen af og jeg har solgt min bil
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Nu var jeg inde på Luykkes profil - er det korrekt i bor v videbæk?
søgte på jobindex mfl i det område, og ku se, at de flere stader søger barselsvikariater, sosuer mv til plejesektoren.
jeg ved godt at du ikke er uddannet herfor, men hcis du nu var frisk, og gik op til lederen og fortalte, at du ingen erfaring har, men er frisk på at suge til dig, og gå ind i kampen med åbne arme, hvis de vil give sig tid til at give dig en oplæring og hjælp undervejs - og så kan du starte på mandag...
Jeg er sikekr på at der vil være en mulighed for at få en del vagter på den bekostning.,
Min grandkusine gjorde det, og er i dag fastansat der.
Finanskrise, ung og arbejdsløs - del 2
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside