{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

klipning? {{forumTopicSubject}}

Hej står og overvejer at klippe min heste da vi de næste mdr kommer til at træne en masse - og han sveder meget.
han som en alm. haflinger meget vinterpels... har prøvet at holde det lidt nede med dækken.
nu søger jeg bare nogle ider til hvordan man evt kunne klippe ham - han er western hst, så det må gerne være med lidt mønster eller lign..
nogle ider?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klipning?
  • #1   18. nov 2009 Jeg klipper selv min haflinger, som for det meste går jagt og military.
    I og med at hun går jagt klipper jeg hende ikke over krysset så hun ikke får nyreslag. Jeg har derfor de sidste pr. år expermenteret med twiggy mønster og bruger nu fast den jeg kalder "mode spidsen".

Beskrivelse:
    hele halsen bliver klippet, og ned af benene til ca. knæet. på kroppen klipper jeg under maven. resten er lidt svært at forklar men sender 2 billeder så du kan se hvordan det ser ud.

(link fjernet)

(link fjernet)

Jeg synes i hvert fald at det er en lidt special klipning uden at den bliver for meget.

• #2   18. nov 2009 det ser faktisk godt ud... hm må se hvad vi finder på:)

• #3   18. nov 2009 Generelt er jeg imod at klippe en hest så længe at det ikke er nødvendigt.
    Aslan fx. har arvet sin mors korte vinterpels og jeg har overhovedet ingen problemer med at få det til at hænge sammen med ridningen - og han går dressur på la+ - niveau.

Det man skal overveje er hvor meget det er nødvendigt at klippe af. Fuld-klip synes jeg per definition er en dårlig løsning, da hesten let bliver kold og stiv, selv om den har dækken på, så det kræver at man har en meget løsgjort og gennemarbejdet hest hvilket øger blodgennemstrømningen i musklerne, hvis den skal kunne klare mosten.

Oftest er det måske nok at klippe halsen, og husk man kan altid klippe mere af hvis det bliver nødvendigt. Hvis jeg var dig ville jeg vente med at klippe til du kommer i gang med at træne på fuld tryk - og en klipning af hals/mave/lyske som <Sabina Team B> #The Twilighter's # foreslår er oftest en god løsning.

• #4   18. nov 2009 Tak for indlæg - altså min hest har meget lang vinterpels og hvis vi skal træne meget og jeg vil være sikker på at han ikke får lungebetændelse eller anden sygdom - er den hurtigste måde at få ham tør hvis han er klippet der hvor han sveder...?

• #5   18. nov 2009 min har fået en jagtklipning smiley minder lidt om Sabinas, men dog ikke mave og ben. Det ville ellers være utrolig nyttigt, da vi træner på et rimelig højt niveau. Han er bare utrolig bange for at blive klippet og det er en kæmpe udfordring hver gang..

• #6   18. nov 2009 Waldy er også for 1. gang blevet klippet i år. Han har fået en jagt klipning og synes han er blevet rigtig fin. Synes det virker fint smiley

• #7   18. nov 2009 min bliver klippet over det hele, og jeg mener ikke, at det er et problem, hvis bare man sørger for at tage hensyn til det ved at skridte varm i lang tid og ligeledes ved at skridte af i lang tid.. Og så er det altså bare noget med tykke skridttæpper, dækner og lignende smiley Jeg kan godt forstå, hvis Lea L ikke ønsker det til en westernpony, men da min er dressurpony, duer det ikke rigtigt med mønstre og sådan noget smiley

• #8   18. nov 2009 Helene og Valdemusen

prøv vat i hørene det hjælper på min;)

• #9   21. nov 2009 Team HafferlafXD ~ : Ja nemlig smiley

Kommentér på:
klipning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce