736 visninger
|
Oprettet:
klipning? {{forumTopicSubject}}
Hej står og overvejer at klippe min heste da vi de næste mdr kommer til at træne en masse - og han sveder meget.
han som en alm. haflinger meget vinterpels... har prøvet at holde det lidt nede med dækken.
nu søger jeg bare nogle ider til hvordan man evt kunne klippe ham - han er western hst, så det må gerne være med lidt mønster eller lign..
nogle ider?
feb 2007
Følger: 155 Følgere: 153 Heste: 7 Emner: 186 Svar: 867
I og med at hun går jagt klipper jeg hende ikke over krysset så hun ikke får nyreslag. Jeg har derfor de sidste pr. år expermenteret med twiggy mønster og bruger nu fast den jeg kalder "mode spidsen".
Beskrivelse:
hele halsen bliver klippet, og ned af benene til ca. knæet. på kroppen klipper jeg under maven. resten er lidt svært at forklar men sender 2 billeder så du kan se hvordan det ser ud.
(link fjernet)
(link fjernet)
Jeg synes i hvert fald at det er en lidt special klipning uden at den bliver for meget.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 145
nov 2005
Følger: 67 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 103
Aslan fx. har arvet sin mors korte vinterpels og jeg har overhovedet ingen problemer med at få det til at hænge sammen med ridningen - og han går dressur på la+ - niveau.
Det man skal overveje er hvor meget det er nødvendigt at klippe af. Fuld-klip synes jeg per definition er en dårlig løsning, da hesten let bliver kold og stiv, selv om den har dækken på, så det kræver at man har en meget løsgjort og gennemarbejdet hest hvilket øger blodgennemstrømningen i musklerne, hvis den skal kunne klare mosten.
Oftest er det måske nok at klippe halsen, og husk man kan altid klippe mere af hvis det bliver nødvendigt. Hvis jeg var dig ville jeg vente med at klippe til du kommer i gang med at træne på fuld tryk - og en klipning af hals/mave/lyske som <Sabina Team B> #The Twilighter's # foreslår er oftest en god løsning.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 145
jul 2007
Følger: 67 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 249
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.899
jan 2008
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 28
feb 2007
Følger: 155 Følgere: 153 Heste: 7 Emner: 186 Svar: 867
prøv vat i hørene det hjælper på min;)
jan 2008
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 28
klipning?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside