{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skridt tæppe, på klippet hest ??
  • #1   14. nov 2009 Jeg skridter hele året med flis tæppe smiley

• #2   14. nov 2009 Er det ikke for koldt ?? Eller er jeg bare pivet !! ;D Alle jeg kender rider med TO flistæpper eller et uldtæppe ...

• #3   14. nov 2009 Jeg bruger et velour tæppe... Bruger det kun her i vinter halvåret...

• #4   14. nov 2009 OMG rider i med fleece HELE ÅRET?????????

Jeg vil mene det er FINT at skridte varm med et fleece tæppe, og så tage det af så snart du går igang med at trave ()med mindre du rider ude og det pisser ned selvfølgelig)...

kender flere på stutterier osv, hvor hestene ikke en gang har tæppe på når den skridtes varm... så længe hesten er i bevægelse skal den nok holde varmen hvis det er indendørs....

så hvis jeg havde en hest der blev klippet, ville jeg skridte varm med et fleece tæppe, og smide det så snart jeg gik igang med ridning

• #6   14. nov 2009 jeg skridter kun med et fleece, og hvis det bliver rigtig koldt, så mit rigtig dejlige termo/uld/lamme tæppe!
    skridter kun med tæppe om efterår og vinter og meget lidt af foråret..

• #7   14. nov 2009 sandie L - Se Isabella i Equipage´s juli nr, S. 20 .

Tager det selvfølgelig også af !! ;D Tror også at det er det de andre mener...

• #8   14. nov 2009 sandie L - Se Isabella i Equipage´s juli nr, S. 20 . : Nejnej, jeg gør i hvertfald ikke! Ikke sådan ment! xD Ment at jeg gør det hele tiden i vinter halvåret!! xp

• #10   14. nov 2009 Sandie L
    det gør jeg også..skridter bare varm..også skridter jeg også lidt når jeg har smidt det..

• #12   14. nov 2009 rider i med tæppe om SOMMEREN hvor der er 20 grader??
    omg siger JEG bare !! smiley

jeg skridter med tæppe når min hest går med dækken :).
    og en vand tæt hvis det regner (hvis jeg rider udenfor, som jeg aldrig gør:D)

lad endelig vær med og vær for pivet over for hesten, det er en HEST, hesten bliver sart, og det er ikke rart xD. ej okay smiley

• #13   14. nov 2009 Sabrina Søgaard *

Det er der jo heller ingen der gør ?? ;D Når du så skridter med tæpper hvad skridter du så med ??

• #14   14. nov 2009 Det gik lige lidt hurtigt, nej det gør vi ikke!

• #15   14. nov 2009 Hehe ;D

• #16   14. nov 2009 smiley

• #17   14. nov 2009 om sommeren rider jeg uden tæpper osv.
    om vinteren når det er "varmt" (så varmt det kan være om vinteren) rider jeg bare med fleece tæppe, men ellers rider jeg med uldtæppe .
    og hvis det regner rider jeg med begge dele eller regntæppe smiley

• #19   14. nov 2009 jeg bruger kun uldtæppe, mest fordi mine heste ikke kan holde ud at få stød af fleecetæpperne - så hopper de rundt eller forsøger at løbe væk fra tæppet... Men bruger først et tyndt uld og så et lidt tykkere, anden gang jeg klipper, bruger jeg to tæpper, men self kun når jeg skridter varm og af;)

• #20   14. nov 2009 Tror virkelig også mange overdriver med tæpper og alle mulige dækner !!! Men man vil jo heller ikke have at hesten skal fryse ! Så vil mange måske være på den sikre side ?? Men hvis fx. den seje i rideklubben rider med to flecce, tror jeg hurtigt at alle bare gør det automatisk !!

• #21   14. nov 2009 mærk på hesten om den fryser?
    den producere jo ligesom selv varme, også vil den jo os kunne holde varmen, medmindre den er sart :b.
    jeg rider sku kun med et, og han er altså ikke død af forfrysning endnu d:

• #22   14. nov 2009 Har altid et tæppe på når jeg skridter varm, når min pony går med dækken smiley

• #25   15. nov 2009 Jeg har skridt tæppe på om vinteren..ALDRIG om sommeren.. der er det sgu for varmt.. Et alm. fleece i de 10 -15 min du skridter hesten varm og når du skridtet hesten af bagefter.. på tur: kan man få sådan nogle smarte ride dækkener der ikke genere, hvis du f.eks. skal galopere.
    Det kommer jo også an på hvor kuldeskær din hest er...

• #27   15. nov 2009 Min hest bliver ikke klippet, men går med dækken fordi han ikke sætter så meget pels - lige nu går han med 200 gram, og får 300 gram på når det begynder at fryse.
    Han har altid fleecetæppe på når vi skridter varm (altså i vinterhalvåret), har både tynde og tykke fleecedækkener, så jeg kan tilpasse det efter temperature. Det er ikke nødvendigt at have 2 fleecedækkener på ham, især fordi vi har direkte adgang til hallen fra stalden, og der bliver sjældent virkelig koldt.
    På ture bruger vi også pt fleecetæppe, da han er i genoptræning efter en del skævheder, så vi rider ikke, vi går. Men når vi igen kan ride ture, så går han med et Thermatex lændedækken og et vandtæt Eskadron lændedækken uden over.

• #28   15. nov 2009 vi bruger fleec * staves?* når bladene er ved at falde af og det bliver koldt smiley

• #29   16. nov 2009 Min part går kun med regndækken og så går han i løsdrift (første gange, dog). Han har sat en tyk pels, men kan ikke sætte mere, og da han begyndte at fryse fik han regndækken på.
    Jeg mærker altid lige på hans ører inden jeg tager ud af ride, hvis de er kolde får han lige et fleecetæppe over, som bliver smidt så snart vi begynder at trave - og får det på igen når vi skridter af.
    Regner det, får han et vandtæt-lændedækken på. Det har han også nogle gange når vi rider ture, da det kun foregår i skridt lige pt.
    Vi rider ude hele året og tæpperne gælder KUN når jeg mærker han fryser - altså efter hans behov. Jeg kan jo sagtens fryse, mens han har det drøn varmt smiley

Kommentér på:
Skridt tæppe, på klippet hest ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce