859 visninger
|
Oprettet:
Hvordan får vi afholdt mere ALrid ??? {{forumTopicSubject}}
Så er det tid tila t lægge idéerne på bordet.
1) Hvordan får vi afholdt mere ALrid???
2) Hvad er de største udfordringer ved at afholde ALrid?
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 232
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
U=Udfordring L=Løsning (eller forslag til samme)
U) Nogen skal lave og opmåle en, faktisk to ruter
U) 12-18 spring skal sættes op og gerne være bare lidt forskellige. Iøvrigt også med mindst to højdevariantioner. Det kræver at der skal køres materialer ud og skaffes godkendelse til at sætte dem op.
U) Ruten skal mærkes af.
U) Der skal være mindst to observatører til hvert spring for at kontrollerer at reglerne bliver overholdt, samt for sikkerheden.
L) Alle deltagere skal mindst melde én hjælper til sammen med deres tilmelding, ligesom hvis man ikke samler gødning op efter hesten på folden kan det koste noget hvis hjælperen ikke dukker op.
U) Springene skal tages ned igen.
U) Afmærkingen på ruten skal pilles ned igen.
Dette er den første dag i AL-rid.
Jeg har ikke nogen indlysende løsninger på de andre ting end observatørerne.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 58 Svar: 582
L) Det kræves jo altid at der nogle arrangører, og det burde ikke være så krævende endda at opmåle en rute da det vist nok kan gøre med en gps? Eller med Google Maps. Hvis først man finder et sted (evt. flere) og så prøver at opmåle nogle ruter, og derefter prøver at cykle/ride dem, kræver det jo "bare" at man får lov af skovfogeden (eller hvem der nu står for det) til at bruge stedet.
U) 12-18 spring skal sættes op og gerne være bare lidt forskellige. Iøvrigt også med mindst to højdevariantioner. Det kræver at der skal køres materialer ud og skaffes godkendelse til at sætte dem op.
L) Man kunne måske prøve at spørge forskellige steder der sælger spring om de havde lyst til at være sponsorer?
At skaffe godkendelse kunne jeg ikke forestille mig var så tidsomfattende, for jeg ville gå ud fra det handlede om at skrive en ansøgning om at få lov at sætte dem op.
U) Ruten skal mærkes af.
L) Det ville nok kræve en masse små flag eller andet som så skulle sættes op hele vejen langs ruten.
U) Der skal være mindst to observatører til hvert spring for at kontrollerer at reglerne bliver overholdt, samt for sikkerheden.
L) Alle deltagere skal mindst melde én hjælper til sammen med deres tilmelding, ligesom hvis man ikke samler gødning op efter hesten på folden kan det koste noget hvis hjælperen ikke dukker op.
U) Springene skal tages ned igen.
L) Måske kunne man lave et krav om at man kun fik sit depositum tilbage hvis man hjalp med at tage nogle spring ned igen?
U) Afmærkingen på ruten skal pilles ned igen.
L) Det kunne foregå sammen med springene.
maj 2007
Det er nogle gode svar du har fundet. Det kunne jo være superfedt, hvis vi kunne finde nogle løsninger på de problematikekr der er ved at afhodle ALrid, så flere klubber/folk kunne være friske på det.
maj 2007
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 58 Svar: 582
Ja det ville klart være smartest hvis det kunne være tæt på hinanden. Er mig der husker galt eller er der både en bane og et terrænområde i Sorø?
maj 2007
Hvordan får vi afholdt mere ALrid ???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside