{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

fravænning af hingsteføl {{forumTopicSubject}}

hej alle

jeg er begyndt fravænning af mit hingsteføl, det går som sådan fint nok, de står i hver sin boks om natten uden problemer.
om dagen går de på fold sammen til kl 3 ca. der bliver føllet taget fra på alene fold. men her er så mit problem, han stresser helt vildt op og løber rundt og vrinsker efter sin mor.

mit spørgsmål er så, er det dumt at han går sammen med hoppen på fold fra 7-15 og bliver taget fra?
skal jeg bare lukke ham ud alene fra morgen stunden?

hvad er jeres erfaringer? pt er det ikke muligt at få selvskabs hest til ham da jeg har 3 bokse og tre heste. ( 2 hopper og 1 hingst)

håber at høre jeres meninger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fravænning af hingsteføl
  • #1   6. nov 2009 måske han skulle have en ven med når han skifter ?

• #2   6. nov 2009 det bedste ville jo være at flytte ham helt væk fra sin mor så de ikke kan høre hinanden evt 3 måneder så hendes mælk også kan fortage sig. Når de går sammen hele dagen produkserer hun jo stadig mælk til ham som han jo får når de går sammen... Ellers syntes jeg du skal finde en han kan gå sammen med om dagen så de slet ikke går sammen mere om dagen heller....

• #3   7. nov 2009 Du må aldrig tage ham fra moderen, til en fold hvor han skal gå alene. Og specielt ikke, hvis han kan se sin mor derfra. Det vil helt bestemt give ham traumer, da han tror at han er helt alene. Der skal være en anden hest sammen med ham. Kan du evt. lukke den anden hoppe sammen med ham, og lade moderen gå alene?? Eller endnu bedre, låne et hingsteføl på samme alder, som han kan gå sammen med. Hvis dine bokse har en god størrelse, kan føllene sagtens stå sammen, det vil give dem ro.

• #4   7. nov 2009 tak for de mange gode svar smiley finder snarest en løsning på problemet, evt med en på samme alder..

endnu engang tak smiley

• #5   7. nov 2009 du skal bare tage ham fra om natten og lade dem gå sammen om dagen. E¤llers skal du tage ham så langt væk fra hinanden de ikke kan høre og se hinanden og så er det bedst han har en ven så han ikke er helt alene i verden.

• #6   9. nov 2009 Hejsa..
    Min arfaring med vores plage er.. at vi tager dem fra med et ryk og så lader vi dem stå inde i 3-4 dage og så blive de lukket ud på fold langt væk fra deres mor..
    Men når du kun har ham, synes jeg faktisk du skal finde et sted hvor han kan gå med andre på hans alder, fordi han har brug for at have nogle at lege med, så han kan blive stimuleret. hvis du mangle et srted så skriv for vi har plads..

Kommentér på:
fravænning af hingsteføl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce