{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.644 visninger | Oprettet:

Billig løsning på bomløs sadel :D {{forumTopicSubject}}

Jeg er træt af at de der sens bomløse sadler er så dyre! smiley
de koster jo 4-12.000 kr. !! det er lidt vildt syntes jeg smiley
Derfor har jeg opfundet min egen bomløse sadel!

Man tager:
- et ganske almindeligt kombi-underlag smiley
(link fjernet)

- en lammepad
(link fjernet)

- en ponypude med stigebøjler og gjord (:
(link fjernet)

Og så ovenpå hinanden smiley
voila xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig løsning på bomløs sadel :D
  • #1   29. okt 2009 Hmm.. Smart tanke. Men "underlagene" ligger jo i direkte kontakt med hestens rygrad? Så der ikke er rygsøjlefrihed under midten af "sadlen".

Iøvrigt kan du altså få en bomløs (med RIGTIG god rygsøjlefrihed) til 2.500 - og det er altså IKKE dyrt! smiley

• #2   29. okt 2009 Denne: (link fjernet)

• #3   29. okt 2009 Tja, nu er de billige bomløse til 2-3000 kr jo ikke de bedste. I hvert fald ikke ifølge vores kiropraktor.

• #4   29. okt 2009 Øhh ok. Men den eneste forskel på den jeg linker til, - og den almindelige Cheyenne som RIGTIG mange bruger - er det "ydre" materiale den er lavet af. Og det er hesten jo ligeglad med - for den skal ikke sidde i sadlen.

• #5   30. okt 2009 jeg vil da også gerne vide hvorfor cheyenne i dry tex, ikke skulle være lige så god som den alm. cheyenne i læder? Det virker lidt mærkelig ?

Men til selve indlægget, så mener jeg ligesom I andre, at "løsningen" med en stak underlag, ikke er den rigtige løsning, du vil komme til at sidde direkte på rygsøjlen.
    Jeg har selv en cheyenne dry tex og en london, begge sadler er super gode og bestemt pengene værd.

• #6   30. okt 2009 Jeg tror også begge Cheyenne-modeller er lige gode, men ifølge vores kiropraktor er bomløse sadler i den prisklasse bare ikke gode nok. Man skal op i modeller til omkring 7-10.000 før de er helt ordentlige.
    Det var ikke for at angribe nogens sadler, tænkte bare at en kiropraktors erfaringer skulle komme flere til gode.

• #7   30. okt 2009 man kan vel også bare putte en gel pad med rygsøjle frihed på istedet for (:

• #8   31. okt 2009 Karoline: Selvfølgelig, men har også hendes kvalifikationer før hun kom ud til vores heste og de var 100% i orden. Hun er meget, meget dygtig, har virkelig hjulpet vores heste og derfor har vi tillid til, at hun ved hvad hun taler om.
    Man skal vel også være kritisk over for de forskellige produkter?

Kommentér på:
Billig løsning på bomløs sadel :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce