{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Billig løsning på bomløs sadel :D {{forumTopicSubject}}

Jeg er træt af at de der sens bomløse sadler er så dyre! smiley
de koster jo 4-12.000 kr. !! det er lidt vildt syntes jeg smiley
Derfor har jeg opfundet min egen bomløse sadel!

Man tager:
- et ganske almindeligt kombi-underlag smiley
(link fjernet)

- en lammepad
(link fjernet)

- en ponypude med stigebøjler og gjord (:
(link fjernet)

Og så ovenpå hinanden smiley
voila xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig løsning på bomløs sadel :D
  • #1   29. okt 2009 arhg q; det ved jeg godt smiley men den er bomløs, og kan bruges hvis man ikke vil springe i den eller ride letridning xD

• #2   29. okt 2009 man får hvad man betaler for ...
    (personligt synes jeg dog ikke man får noget som helst i en bomløs)

• #3   29. okt 2009 Forskellen på en bomløs og en sadel med bom er, at den bomløse stort set kan ligge på alle heste uanset hestens bredde, hvor en bomsadel skal passe til hesten i både bom og copfjern.

Jeg står selv og har lige solgt min bomsadel, og skal have købt en bomløs. Fordi jeg ellers ville skulle stoppe om hver 3.-4. måned.

At bruge et alm underlag, en lammepad og en ponypude er på ingen måde det samme som en bomløs sadel, som er konstrueret til at fordele rytterens vægt, uden at belaste direkte på rygraden.

• #4   30. okt 2009 synes bare lige i alle sammen skal huske at det faktisk kun er meget få heste der kan gå med en bomløs sadel... langt de fleste kan til gengæld gå med en almindelig. man skal bare ofre de penge det koster at få en god sadel, for det er det værd!
    dog vil jeg råde jer til at holde jer LANGT fra bates og wintec. det lyder smart med de sadler, men selv når de er specieltilpassede, ligger de dårligt på rigtig mange heste og jeg kender mange som har været ude og købe netop sådan en sadel, få den ordnet og efter et par måneder har hesten været uridelig og skulle have fred..
    jeg har også selv haft en, men den røg hurtigt videre, de er rigtig dårlige. det er nok også derfor at jeg endnu ikke har hørt om sadelmagere der forhandlede dem smiley men de gode gamle sadler, de er altså rigtig fine for hesten!! smiley jeg har meget glæde af min windsor elite smiley

• #5   30. okt 2009 en bom sadel fordeler trykket fra rytteren gennem bommen--den bomløse skal have en trykfordelende underlag for at fordele trykket--den hjemmelavet model fordeler ikke trykket med centrere dette lige over stigbøjlerne og hvor man sidder..

• #6   30. okt 2009 Sarah: Hvorfor er det kun meget få? smiley

• #7   30. okt 2009 Ja, det var også det jeg tænkte x]

• #8   31. okt 2009 Man skal jo så ikke have stigbøjler i den der, for det kan der da aldrig komme noget godt ud af .
    - Desuden tror jeg din "sadel" er dyrere end bare at købe en lammeskindssadel, som har præcis samme funktion , bare uden den hjemmelavede lappeløsning .

Kommentér på:
Billig løsning på bomløs sadel :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce