Galop! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har et (grusomt) xD problem med min hest.
Han kan ikke galoperer. Eller, det vil sige, han KAN godt. Men ligeså snart man har fået ham i galop, galoperer han ½ runde (på hovslaget) også falder han i trav - det skal lige siges at jeg HELE tiden driver på ham. Jeg HAR prøvet at prikke ham med en pisk både på røven og bugen, men det hjælperr altså ikke.. Jeg slår ham ikke med pisken, det nægter jeg altså.
Men ved i hvad jeg kan gøre, så han lærer at holde galopen, uden at jeg får utrolig ondt i benene? Oo
På højre volte er han ikke så stærk - han changere, for at komme over i den anden galop igen.. har i måske også en idé til at han kan lære at lade være med det? Oo
Pfh. tak (:
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 328 Svar: 1.712
sep 2009
Følger: 31 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 224 Svar: 3.030
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Du skal styrke balancen og det er tit svært at styrke den på bøjet spor, - hvis du f.eks. laver anspringet i et hjørne og fortsætter rundt på volte...
Så sal du lave anspringet i hjørnet (for det er tit nemmest for hesten) og så fortætte på stor volte... Men det er samtidig vigtigt, at du støtter på tøjlen (specielt udvendig!!), så du hjælper med at holde balancen for ham - det kan de tit have svært ved selv at bedømme, og såmtidig drive på uden at få ham til at løbe (der kan det tit være en fordel at bruge stemmen med bestemte tonefald; "Galop" og "Kom" eller "Frem"), så der ikke opstår misforståelser... Så det er din opgave at støtte og hjælpe ham så meget som muligt (:
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 255 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 985
prøv bare at blive ved me at træne så skal det nok komme
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 152 Svar: 1.563
Jeg kan ikke ændre på hans foder.
Han er New Forest.
Jeg vil ikke longere ham for meget.
Jeg har prøvet sporer, han ignorerer dem ;]
Jeg rider også ligeud xD
Jeg støtter ham en hel del når han endelig kommer i galop. Jeg bruger også tit LYDE, dog ikke ord.
Jeg ved ikke det med balancen.. Han kan lave nogle rimelig vilde vendinger (i højere tempo end skridt & trav ((hurtig trav, galop, når han kommer dertil)) )
Men ved ikke om det har noget med det at gøre, selvfølgelig xD
apr 2007
Så vil mit råd næsten bare være, at du skal blive ved med at drive og sige lyde/ord for at holde ham igang - og så træn det nogle dage i træk... Han er vel en erfaren herre, som har fundet en nem vej udenom arbejde!? :b Men hvis han så falder i trav, skal du blive ved med at give signal til galop og drive på (uden at blive voldelig selvfølgelig)... Så fortæller du ham, at han skal holde galoppen indtil DU vil have han går i trav ...
apr 2007
Sådan kunne man jo også formulere det ;b
jun 2007
mar 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 207
prøv at træne rigtig meget skridt og trav, og så når du føler for det , så øv med galoppen.
altså helst, skal man jo klemme meget med benene, og drve i sædet meget, men det kan være at det er fordi at han har været skovturs hest, at han har fået en vane med det, hvordan reagere han på tur?
held og lykke knus
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 57 Svar: 229
jun 2007
Katja: Det første har du helt ret i. Jeg prøvede idag (på bane, ned af langsiden) at sætte ham i galop, uden at holde i tøjlen - og han løb virkelig til.
Det med sug på tøjlen.. det kan godt være at jeg ikke har det på billederne, og de dage hvor billederne er blevet taget, har du ret i, at der ikke er sug på. Men det er der kommet nu ;]
Charlotte: Nej, jeg har ingen lære. Han løber ikke om hjørner med mig, og han har ikke glemt hvad det betyder. Han er ikke svær at få i galop, men han kan ikke holde galoppen.
Pernille: Han sætter i galop med det samme og galopperer GODT til ;] jeg kan ikke sidde ned i sadlen nogen gange, uden at bumpe HELT vildt ;]
jun 2007
Jeg prøver x]
Galop!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside