Er det for tidligt ??.. {{forumTopicSubject}}
Heei mennesker (:' Ja, I må sige jeres mening omrkring der her, men hvis I begynder at sige dårligt/begynder på et helt nye emen end det det hele handler om, sletter jeg altså emnet, så please hold lige det jeg beder om !
Jeg har part på en Irich Cob ved navn Mack. Han står oppe på en privatgård, lige ved siden af en rideskole. Lars, som er ham der ejer gården, har lige fået en hest. Det er en Ox-Araber, ved navn Chanze. Lars har ikke sælig meget forstand på heste, og fik faktisk også Chanze ved en fejltagelse - men det er en helt anden historie. Når, men i hvart fald... Lars har som sagt ikke særlig meget forstand på heste. Og derfor træner han ikke med Chanze. Folk der har sine heste opstaldet der oppe, gå til tider en lille tur med Chanze, men ellers bliver han ikke rørt...
Så idag ( d. 18/10 ) spurgte jeg om jeg måtte gå ud og arbejde lidt med ham på banen. Lars sagde selvfølgelig ja, og mig og Chanze arbejdede så. Det skal altså lige siges, at Chanze kun er 2 år gammel. Det gik som en drøm med Chanze !. - Det var som om vi allerede efter 10 minutter havde fået dannet et bånd, som virkelig var nært. Han er virkelig en dejlige hest!. - Selvom han selvfølgelig har det ekstra gear en Araber har. Efter træningen med ham, snakkede jeg med Lars om ham. Han spurgte mig så om jeg havde tid og lyst til at tilride ham når han blev omkring de 3-4 år. Jeg blev meget glad, og sagde straks JA!.. Men nu er det først gået op for mig, at jeg ikke har redet så lang tid.
Hvad synes I ? Jeg har redet i omkring 2 år, og har gået på rideskole, haft part på en hingst, været med til at tilride en Islænder, og nu har jeg part på Mack. Synes I jeg har nok erfaring ? Jeg ved meget om ungheste, og jeg har mange "heste veninder ", som jeg altid kan spørge om hjælp under tilridning. Jeg er lidt i tvivl om det er en for stor mundfuld for mig ? Jeg føgler selv at jeg er helt parat til den udfording af at tilride en hest - Især når vi jo allerede efter første dag nærmest havde fået dannet et bånd. Men hvad synes I ? Skal jeg tilride den, eller synes I det er for tidligt ?. Det skal lige siges, at jeg meget dygtig, når man tænker på hvor kort tid jeg har redet!. - Ikke for at være selvglad, men ALLE siger det til mig ! (;'
Håber I vil hjælpe mig!. Kh. Victoria.
aug 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 64
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
okt 2008
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 452
Ja, glemte at skrive om hans temperament. ; Han virker helt BESTEMT ikke som en arbere hest! Han er en meget rolig hest, som kun på nogle punkter bruger sit " ekstra gear", men han virker virkelig ikke som en ellers. Han er meget rolig! Min part på 5 år, gik fulstændig amok fordi der stod en traktor og larmdede på gårdspladsen idag, mens Canze bare kiggede og ellers gabde han bare xD Han er sådan en dejlig hest, man nemt for opbygget tillid til.
okt 2008
- Tak alle har fået lidt at tænke over (;
okt 2008
okt 2008
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 649
okt 2008
Er det for tidligt ??..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside