{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Jeg har brug for hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg skal have et nyt kamera smiley Men jeg er pludselig kommet i tvivl... (Det SKAL være et spejlrefleks) Jeg havde besluttet mig for et Nokion D3000 men da jeg var i foto butiken kunne man kun få det med et objektiv der hedder 18-55 og hvis man skulle have det objektiv jeg vil have 18-105 så kostede det ekstra... Og så fandt jeg ud af at det ikke kunne filme... Så kiggede jeg på et canon EOS D1000 og et Canon EOS 450 med objektiv 18-55 og det lader til at være et bedsre kamera men det er ret dyrt... Og det kan ikke filme... Jeg skal bruge et Spejlrefleks kamera der har et objektiv 18-105 som kan filme og som ikke koster mere end 6000-, Det skal kunne stille skarpt på ting tæt på og tage billeder af ting i fart... Har i et kamera der opfylder mine krav? Og hvad er det for et? Eller kender du et der gør? Håber i kan hjælpe mig !

//Veronika Admin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har brug for hjælp !
  • #1   17. okt 2009 Canon EOS D1000 er et rigtig godt kamera, det har jeg selv (;

• #2   17. okt 2009 Canon 500D kan optage film.
    Og så citere jeg: "Det skal kunne stille skarpt på ting tæt på og tage billeder af ting i fart... "

Det kommer jo an på lyset, hvor god du er til at indstille korrekt og dit udstyr. Du kan ikke bare sige at kameraet skal kunne tage billeder af ting i fart, for det skal DU indstille det til.

• #3   17. okt 2009 Primgaard foto: Tak skal du have smiley
    Julie Lund: Kan det filme? smiley
    JOSE: Jeg har et kamera som IKKE kan stille skarpt på ting tæt på... Det skal være ret langt væk før det kan stille skarpt uanset om jeg instiller det... Og selvom jeg instiller det til "Sport" som det hedder til fart så bliver det rystet. Det er dét jeg mener med at det skal kunne de ting og hvis du har et kamera som er godt til det når det er instillet så vil jeg gerne vide det smiley

• #4   17. okt 2009 nej det kan det desværre ikke ;/

• #5   17. okt 2009 Det med at stille skarpt tæt på, det kommer an på hvor meget zoom, der er i din linse, du skal jo heller ikke stå close up til f.eks blomsten. så står du så den kan stille starpt, og så zoomer lidt ind.

Og det med billeder i fart, der kan du jo ikke bare indstille det på sport og forvente at det tager billederne skarpe.. Det kommer an på lyset, hvor hurtigt motivet bevæger sig osv. Du kan f.eks. stille ISO, det hjælper på at gøre billederne skarpere men jo højere ISO du vælger jo mere grums kommer på der billederne og mindre "rene" i farverne bliver de.

Hvilket kamera har du nu da?

• #6   17. okt 2009 Tror det er et Olympus men kan ikke huske... Så har jeg et Konka Minolta som er rigtig godt til billeder i fart når det sættes på fx. "Sport" Og så har jeg et Fujifilm spejlrefleks som ikke behøver at instilles for at tage billeder i fart...

• #8   18. okt 2009 Charlotte: Et Nikon D3000 kan jeg finde til 3999 kr. men hvis jeg skal have det objektiv jeg gerne vil have så koster det ca. 6000 smiley Tak for rådet om hvilke der kan filme smiley

Pernica Fofo: Kigger lige smiley

Kommentér på:
Jeg har brug for hjælp !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce