{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Træning af 4 års {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en 4 års, som ikke er så langt i sin tilridning endnu.
Vi har så en der hvor han står, som skal blande sig i alt. Hun sagde "Nå, 4 år, jamen så må du kun ride 4 gange om ugen"

Nu spørger jeg bare - kan det passe ?
Handler det ikke om hvilken form hesten er i ?

Min 6 års, fik jeg da han var 5 år og han er redet nærmest dagligt siden jeg fik ham .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af 4 års
  • #1   7. okt 2009 Det passer ikke efter min personlige mening.. Det vil jeg ikke give hende ret i. En ungpony/unghest skal trænes stille og roligt op når den er 3 år. Men du skriver, at du lige har fået din 4års og den ikke er nået særlig langt i tilridningen endnu? Så er spørgsmålet jo bare hvor mange gange om ugen, de har redet den. For som du skriver er den ikke kommet lang. Så vil nok give dig ret i, at det har helt alene noget at gøre med formen. Men det er selvfølgelig lidt noget andet med ungponyen men med samme princip. Den skal trænes stille og roligt nedefra. Og så bygger man flere og flere dage på. Men alting skal tages som en god begyndelse for ponyen/hesten smiley

• #2   7. okt 2009 han har været redet siden januar, så han har jo været igang i noget tid, men er bare ike nået ret langt, hvilket nok har noget at gøre med dem der havde ham før .
    Han har det med at stille sig op, når han synes at nu er ridningen forbi, også tager vi lige 2 minutter mere, og selvfølgelig vil vi bygge det stille og roligt op, så der kommer længere og længere tid på, men jeg mente bare at hvis ponyen er i form til at ride mere end 4 dage om ugebn, hvorfor så ikke udnytte det ?

Min anden unghest har ikke taget skade af at blive redet hver dag og gerne i en time til halvanden .

• #5   7. okt 2009 Han er lige blevet tjekket af dyrlægen, som sagde at han var helt fin - præcis som han skulle være.

Man ser jo også ungheste ride højere klasser, og der har jeg svært ved at tro, at de kun bliver redet 4/5 gange om ugen

• #7   7. okt 2009 Selvfølgelig handler det om hvad man ønsker af hesten.
    Det hedder sig, at du må starte stævner efter august det år din hest fylder 4 år.
    Der bliver selvfølgelig klubber, der vælger at lave lave klasser for 3 års.

Nu har jeg heller ikke planer om, at min pony skal op og gå noget helt vildt som så ung, men normal ridning burde være muligt !

• #9   8. okt 2009 min 4 års bliver også redet 5-6 dage om ugen i 30-45 minutter ad gangen... selvfølgelig snakker vi ikke at den bliver voldsom samlet eller skal lave en masse øvelser... den bliver redet på LC niveau som er det den må gå til stævner som 4 års smiley

Og så kommer den også med på tur min. 1 gang om ugen... og det elsker hun smiley

• #10   8. okt 2009 jeg synes det er fint at strate stille og ro op
    også fra jorden af det er jo en god ting også at den kan
    man ride lidt tur og bane og fri nogle dag
    man det er jo din hest så det er jo dig der bestemme
    hvor meget den skal og ikk hende
    min tillykke med den og hele og lykke med den

• #11   8. okt 2009 min hoppe er 3 år og 4 mdr. og jeg rider ca. hver dag:D

du skal ikke ride i flere timer hver dag men et par timer hver anden eller hver 3 ellers kan du bare ride hvis du føler at han kan klare det:D

• #12   8. okt 2009 Tak for alle jeres svar.
    Kan se at der er meget blandede meninger om det
    - Vi har aldrig det med at arbejde med hesten fra jorden. Jo selvfølgelig vil vi køre ham i longen ind imellem, hvilket jo er en god øvelse for at få rettet op på udvendige skulder.
    Hver uge vil vi selvfølgelig tage ud på en tur, ride dressur og springe.
    .. men jeg mente bare at hvis hver af de ting kun skal foregå ca. en gang om ugen, så kommer han aldrig videre og bliver til noget.

Vi skal ca. ud at starte et stævne om måneden !

• #13   8. okt 2009 du kan også sagtens starte stævne, for det kommer også an på om hesten er klar til det og det lyder som om han er smiley men held og lykke med alle jeres fremtidige stævner<33:D

• #15   8. okt 2009 Altså.. jeg har en 4 års som er igang med tilridning.. og er LIGE påbegyndt trav.. har travet en enket gang.. planen er at han skal rides 4 gange om ugen... men det er dog blevet til lidt mindre pga arbejde.. men det kommer nok os lidt an på hvor langt i er osv.

• #16   8. okt 2009 Horsemanship - Never !!!!
    Hesten bliver striglet hver dag, så det mener jeg ikke er nødvendigt at bruge hele dage på at gøre, men jeg har besluttet mg for at ride hvad han er i form til, og træne ham op, så han kommer i bedre og bedre form, for ellers kommer vi aldrig videre ..

• #17   8. okt 2009 Lyder meget fornuftig:D

• #18   13. okt 2009 Hvis jeg havde tid nok red/arbejdede jeg med hver dag. Men den ungehest ville jeg kun arbejde med i kort tid, mens den ældre hest får noget længere tid. Men det afhænger også af, om det er nye ting der skal læres, for hvis jeg introducerer nye ting, arbejder vi kun i kort tid med det nye, og slutter af med noget hvor hesten har rutinen.

Kommentér på:
Træning af 4 års

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce