{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. 2 års plag {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg har en plag på 2. Jeg har tidligere på året fået at vide, at vi skulle regne med at hun blev omkring de 168-69 cm.

Men mit problem er at jeg ikke rigtig syntes hun vokser, de skal heller ikke vokse for hurtigt, men hun er ikke engang 158 endnu. Hun bliver 3 til maj.

Skal jeg bare tage det roligt eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. 2 års plag
  • #1   1. okt 2009 hun skal nok vokse lidt endnu, men tvivler godt nok stærkt på hun bliver 169 i stang.
    jeg har selv en hoppe på 3 år som jeg fik at vide blev 166 cm.
    hun er pt. 159, og jeg er bare glad hvis hun når 161 cm smiley
    men der er jo mange ting der har indflydelse blandt andet race, foder m.m.
    - se tiden lidt an..

• #2   1. okt 2009 Jeg bliver bare så pisse nervøs for, at hun ikke bliver højere end et par og treds.... smiley
    Får helt stress i maven, sådan nogle små sommerfugle derengang imellem rører på sig, bare ved tanken om det smiley

Altså hun får noget fuldfoder og mineraler dertil... ellers får hun græs, hø og halm.

• #3   1. okt 2009 Hun ligner stadig en baby, men hun er begyndt at få mere fylde.. Det med at, hvis krydset er højere end skulderne. Lige nu er hun 'lidt' lige, men syntes ellers at det har skiftes til hvad der har været højest... Men ham der skal tilride hende, tror at hun er lidt senere udviklet ....

• #5   2. okt 2009 Det ser bare ikke så pænt ud, når hesten har hestekrop, men ponyben smiley

• #6   2. okt 2009 Hun kan efter min mening stadi vokse sig pænt stor - Micado som nu er solgt var 160-62 som 3½ års men rykkede så i løbet af feb.-marts- april og blev målt til 165 i maj måned - i løbet af sommeren er han så igen blevet "skæv" altså vokset i bagpart først så han tager nok lige et par cm mere indenfor den næste tid.

• #7   2. okt 2009 Min venindes hest stod helt i stampe et år, fra den var to til den bliv tre år.
    Da den så bliv tre, begynte den at vokse helt vildt igen og vokset bare 5 cm på et år.
    Så det kan jo sagtens nåes :o), da man jo siger at de vokser til de bliver 5år :o)
    Så bare ta det stille og rolig, det kan jo være hun er en af dem der er længe om det :o).
    Hun er ellers fin :o)
    Held og lykke med hende :o)

• #8   2. okt 2009
    ELKJÆR´S HESTE : Tak det beroligede mig det med din venindes hest smiley

Men man bliver måske lidt for utålmodig, og nu hvor det er første gang man har plag, er man straks bange for, at der er noget i vejen med hende, når hun ikke vokser i en periode smiley

• #9   2. okt 2009 Kan jeg godt forstå :o)
    Jeg har haft med mange ungheste at gøre i mit liv, og det er meget forskellig hvornår de vokser.

• #11   4. okt 2009 Moren er målt til 163, og faren er 170 smiley

Kommentér på:
Hjælp ang. 2 års plag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce