Hest & Rytter - hvad ønsker herskabet? Hest & Rytter - hvad ønsker herskabet?
VELKOMMEN TIL MIG...
Som nogen ved, og til andres oplysning, har jeg overtaget hvervet som redaktør på DTF's sider i Hest & Rytter. Jeg er blevet lidt kastet ud i det, men glæder mig til at komme rigtigt i gang med at gøre det til en rigtig god side. Det er mit inderlige ønske, at gøre det til en nyttig side for jer alle, og ikke mindst, gøre det til et rigtig godt vindue ud af til for DTF. Jeg vil gerne byde mig selv velkommen...
OG SÅ TIL MIN FØRSTE BRØLER
Nå, men med det sagt, må jeg vel starte med at komme med et lille dementi... Jeg blev jo, som sagt, kastet lige ud i det, og SKULLE det være gået nogens næse forbi, så er jeg jo ikke ligefrem garvet i Tinker-felten. Derfor er jeg MULIGVIS kommet til at smide nogle helt forkerte karakterer ind ved de kårede heste OG har overset 3 bogstaver som ikke skulle have været der (for fredens skyld, vil jeg ikke sige hvilke 3 bogstaver det er, men det starter med I og slutter med S og logoet er i toppen, så jeg troede at det var 'rigtigst', at det var med i brødteksterne også. Undskyld!). Jeg vil gerne med det samme sige, at det IKKE er foreningen der har lavet disse fejl, men mig i ren uvidenhed og lidt 'ene-og-alene-hed'. Jeg HÅBER I vil tilgive mig for begynder-fejlen. Jeg satser kraftigt på, at det ikke sker igen og håber, at jeg er så garvet til næste kåring, at jeg har en ide om, hvilke tal der er sjove at kigge på. En grafisk designer, har jo (i dette tilfælde) ikke en dyt forstand på tal...
OG SÅ TIL DET SJOVE
Jeg ved, at det er mega svært at finde tid til det hele, derfor vil jeg ikke plage jer om at skrive alt hvad I har på hjerte hver måned. Det bliver så kunstigt. Men SKULLE I have lyst til at fortælle om en tur, tanker eller en oplevelse, så send det til mig i fuld tekst, stikord, kode... alt er velkomment.
Der ud over, vil jeg hive lidt i forskellige og få stykket nogle gode artikler sammen til jer. Men hvad vil I høre om?
Jeg har tænkt mig, at indføre følgende:
01: Fast meddelelses-board med kalender-update
02: Side TI(nker)-hesten
Jeg skal bruge 4 hopper, 4 hingste og 4 plage eller valakker. Jeg vælger de 12 bedste/sjoveste billeder ud og bringer hestens profil i H&R
03: 4 ord fra formanden (meget kortfattet fra formanden om hvilke tiltag der er lavet siden sidst, så I er opdaterede og ved, om der er noget I skal undersøge nærmere)
04: Månedens tinker-stald-tip... Jeg dykker lidt ned i nye og gamle stald-tip. Send mig gerne dine!
Men hvad vil I helst høre om?
Sladder?
Ture?
Oplevelser?
Produkt-tests?
Nyheder fra foreningen?
Konkurrencer?
Hvad har været godt i fortiden? og hvad vil I BARE IKKE læse om??? Selvfølgelig skal det hele være Tinker-relateret, det er klart.
NYT LAYOUT
Jeg har haft fingrene helt nede i layout-kassen hos Hest & Rytter, og har fået lov til at ændre looket på hele vores side. Hest & Rytter er meget glade for det nye layout, men I må meget gerne fortælle mig, hvad I syns om det. Jeg retter det til løbende over de næste par gange, til det passer jer.
Pyh, sikke en smøre - godt vi kun har EEN SIDE i avisen, hva??!
Hilsner
Pauline
(send indlæg mm. til pauline@stalddeluxe.dk indtil jeg har fået min redaktør-mail).
jan 2004
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 112
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 309
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
Jeg glæder mig til at læse hest & Rytter (som jeg endnu ikke har modtaget siden jeg blev medlem sidste år - måske du kan trække i nogle tråde?).
Knus
Betina
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 708 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
jan 2004
den redaktør ?
jan 2004
aug 2007
sep 2006
Følger: 223 Følgere: 213 Heste: 27 Emner: 129 Svar: 801
Demokrati er når 1 får og 3 ulve skal blive enige om hvad de skal ha at spise til middag ;-))
jul 2008
Det lyder da kun som positive tiltag og nytænkning.
Ærgerligt!!
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Det er bare SÅ ærgeligt hvis det er sandt at Pauline har trukket sig!!
Jeg kan ikke komme på nogen der har mere engagement og kreativitet end hende - og så er hun pisse dygtig til layout!
Her var chancen for at sparke røv og promovere vores dejlige race overfor resten af landet!!
Piv! Håber det bare er rygter...
jan 2004
Ret mig hvis jeg tager fejl Pauline er det mon fordi du kom til at skrive ICS logo med foroven ^-^Uha det er jo farligt det må man ikke , endnu et bevis på at de ikke vil annerkende den fusion der blev bestemt på generalforsamlingen.
Og endnu en grund ret mig Pauline måske fordi du tænker selv og det må man ikke i DTF.
Og man må ikke skrive på nettet - ret mig hvis jeg tager fejl Pauline
sep 2006
Havde ellers glædet mig til at se et flot lay-out
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 146
Pauline: du skulle bare have ringet - jeg vil gerne hjælpe dig igang, men det kunne du selvfølgelig ikke vide, hvis ingen havde fortalt dig det.. Jeg har siddet med avisen det sidste 1½ år. :o)
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Men det er korrekt, at jeg, efter at ha' oprettet denne tråd, fik en mail, der fik mig til, omgående at trække mig. Jeg hænger lidt i 'Orbit' lige nu, for den store opbakning jeg har fået, gør det da til en svær beslutning.
Da jeg sagde 'ja' til redaktør-posten (eller hvad det nu hedder) var det på betingelse af, at jeg ikke blev pålagt de regler der er, om at man ikke må skrive på div. forums. Et sådant forbud ligger simpelthen i diamentral modsætning til hvad jeg tror på, og jeg syns det er brand ærgerligt, at der er elementer, der ikke formår at bruge den målgruppeflade og det fantastiske værktøj, som HG nu engang er. Det er jo et fantastisk sted, hvor 'vi alle' er, et sted vi er fortrolige med og som vi bruger på forskellige og samme måde. Derfor er jeg tilhænger af, at bruge de værktøjer, som social networking forærer os. Enhver intelligent markedsføringsstrategi integrerer sociale værktøjer og tager netop ikke afstand fra dem.
Jeg mener desuden, at vi nye, bliver NØD TIL ikke at lade os påvirke af fortiden. Jeg handler og skriver ud fra, hvad jeg oplever på egen krop (og der er plads til meget - specielt over røven!), og det jeg har oplevet, ind til igår, har på ingen måde, givet mig anledning til at gå på listesko. Jeg har oplevet en god forening, med masser af hjertevarme og nye venskaber for livet. En forening, der forener de sjoveste personager og brancher på tværs af alder, politik og afstande. En forening, hvor man det ene øjeblik, kan tale om international avl og det næste, kan grine højt af en stor rund tinker-bag taget fra let uflatterende vinkel. Set ud fra det synspunkt, er der jo ingen grund til, at være så super sensitiv. Og vi nye, bliver NØD TIL at få lov at lade fortiden hvile, hvis fremtiden skal sikres. Jeg VED, at der er megen galde, mange sårede hjerter og knuste stoltheder i foreningen. Men det er FORTIDEN. Hvis vi skal have en ærlig chance for, at komme videre, bliver vi nød til at ligge frygten, såret stolthed mm bag os - eller i hvert fald distancere den fra os unge. Jeg kan og vil ikke lade den farve mit syn på foreningen. Det er hængedyn som, med mindre tyngdekraften vender, aldrig kommer til at hjælpe os videre. Lad os lære af fortiden og starte på fremtiden.
PT har jeg trukket mig fra posten. Men post eller ej, intet skal få mig til at klappe kaje hvis jeg har noget på hjerte. Jeg ville simpelthen blive stresset over hele tiden at skulle tænke på, hvad jeg måtte sige hvor. Nej, så hellere 100% ærlighed og så et rap over fingrene når man jokker i spinaten.
Og ja, jeg tilføjede ICS i brødteksten. Det var fordi logoet var i toppen, og jeg var bange for at såre nogen, hvis de ikke var nævnt på lige fod i brødteksterne. Jeg kan ikke forstå, hvorfor logoet har samme størrelse i toppen, og så er det en katastrofe i teksten. Det er jo, på grund af at det hedder DTF nu. Ok, den er feset ind, men det var altså ikke for at gøre nogen sure.
Og så satser jeg på, at mange vil nyde at læse 'samarbejdskaraktererne' på hestene i skemaet, for det er de karakterer jeg fløjtede ind - de lignede mest en eller anden form for sammenregning, og jeg anede ikke hvilke tal, der var de mest rigtige at sætte ind... Hm. HOVSA.
Sidst skal det lige siges, at det jeg sendte til Hest & Rytter faktisk var 2. korrektur. Jeg ventede længe på 3. korrektur, men den kom først en time efter deadline, og derfor måtte jeg sende det jeg havde, eller indsende intet. Jeg kørte så tilbage til kontoret da jeg endelig fik rettelser, og sendte en fil mere, men jeg er ikke klar over, om denne fil kom med. Hvis der er karakterer i Hest & Rytter, så nåede jeg det ikke, hvis der ingen er, så nåede jeg det. Det er derfor jeg skriver 'muligvis' i teksten, for jeg ved ikke, om rettelserne kom med eller ej.
Jeg fortryder nu, at jeg prøvede at tage skraldet på forhånd og tage det hele på min kappe. For det var ikke min oprindelige mening, at fortælle hvorfor det endte som det gjorde, men det har jeg nu valgt at gøre alligevel. Jeg tror de fleste ved, at jeg er en ærlig sjæl der taler frit fra leveren. Ja, jeg lukker også meget fis og ballade ud, men jeg har aldrig villet nogen noget ondt, snarere tvært i mod. MEN når der så er nogen, der tramper på mig, så er der altså også konsekvenser. Jeg gider ikke lege kispus og være en anden end den jeg er, bare fordi jeg får en kløver i hatten fra en forening. For at citere min ynglingsfilm (en flaske showshine til den der ved hvilken en det er): Nobody puts Baby in the corner! Det gælder også mig - der er bare ikke andre end Fiona, der skal mase mig nogen steder hen, hvor jeg ikke vil være. Basta Fiddibus Bum!
Jeg glæder mig til fortsat at skrive med jer, hygge med jer og lege med jer! Jeg syns I er skønne skønne skønne alle sammen, jeg har simpelthen ikke mødt andet end åbenhed og venskab!
Lad os lukke den her, og ikke komme op at skændes. Tak for opbakningen, den har været enorm! Skal vi vende tilbage til at snakke om, hvad der kunne være godt i et fremtidigt foreningsblad? Jeg er sikker på, at min efterfølger vil være glad for et udgangspunkt
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 33
Og det er Dirty Dancing ;O))))
jul 2008
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 708 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
jun 2007
GO PAULINE, GO PAULINE, GO PAULINE!!! ;oDDD
jul 2008
Følger: 209 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
kh karina
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.406
jan 2004
Så flot pænt og overskueling Pauline
jan 2009
Og tak for den kommentar om karaktererne... Rart at høre, at jeg ikke er den eneste der tager fejl. Nej, der står ikke nogen steder hvad den samlede karakter er, gør der?? Jeg tænkte, at 'samarbejdsvilje' nok avr overordnet for det hele. Men for at være ærlig, så aner jeg ikke, hvad det så er for nogle tal der skulle ha' været der. Jeg aner det ikke engang i skrivende stund. Sååååå på trods af alt dette, er det stadig ikke lykkedes for 'nogen' at få fortalt hvilke tal der skulle ind - kun hvad der IKKE må være og hvor jeg IKKE må skrive... Hov... gu ve, om jeg må skrive det her? Og det her? Og det her... Ohhh... jeg gjorde det igen... ohh.. nu skrev jeg igen... hov, igen.. arghhh (OK... selvsving - sorry) Og hvor mange flasker Showshine skylder jeg???
jul 2008
Jeg aftager da gerne et par stykker eller 10 ;o)
jul 2008
Og ja skidt med karaktererne ;o)
aug 2008
Og så elsker jeg selvfølgelig det lille afsnit om Lai
Det er skuda ligemeget med karaktererne! Og helt ærligt - så skal der da være plads til lidt begyndermisforståelser/ gøgl/ spræl og fantasi! Lad os dog skille os ud fra alle de andre kedelige avlsforbund (sorry!) - ligesom vores dejlige krikker skiller sig ud!
Det er da derfor vi holder så meget af dem!!!
jan 2009
Men pt., kommer der ikke flere irske tern, kløvere eller andet. Jeg har fortsat trukket mig fra posten. Jeg har haft telefon og mail-storm idag, med folk der bare var så glade for layout og stil. I alt har langt over 40 mennesker henvendt sig om det (minus dem der har skældt ud over det)... Men, altså, pt. intet nyt. Deadline for næste blad er nær, så det bliver nok kun til et par artikler i det gamle sorte. Jeg rører i hvertfald ikke en finger før jeg som minimum får en undskyldning.
maj 2008
Men jeg synes helt sikkert at en undskyldning er på plads, før du behøver overveje at lave noget igen.
Men det letteste er jo helt sikkert at sove på sidelinien, og stå og kritisere alt det andre har knoklet for at lave...
jan 2009
maj 2008
maj 2008
jan 2009
maj 2008
jan 2004
aug 2007
sep 2006
jan 2009
Tusind tak for jeres opbakning. I har ingen idé om, hvor meget det betyder for mig.
Hele den her dumme situation har da en lille fordel: Jeg har fået bekræftet og forstærket min opfattelse om, at I er nogle skønne skønne mennesker. Jeg har fået så meget opbakning, at det er helt u-fatteligt. Selv fra sider, som jeg faktisk har debatteret en anelse surt med førhen, har jeg fået varme mails. Jeg er fuldstændig smeltet over hjertevarmen og glæden som jeg møder i den her sigøjner-verden! Jeg har fået sms'er og mails, fra folk som jeg aldrig har snakket med eller aner hvem er... Det er bare SÅDAN en fantastisk gruppe mennesker - alle sammen. EH! Store krammere her fra!
jan 2004
jan 2004
hører det aldrig op
glad for vi nu har det godt og ser positivt på fremtiden :-)) og har fundet anden mulighed
jan 2004
kender jo følelsen og der går en rum tid inden man kommer sig over skuffelsen, men må sige når vi så når dertil og tænker, ja der er ik mere vi kan stille op, så er det faktisk helt dejligt og man er mange bekymringer foruden. :-))
Måske Dagda skal luftes i show engang, hvem ved ?
selv pøj pøj,
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 38
aug 2007
jun 2007
Bare lige til orientering... ;o)
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 38
Kijofreg: Der har faktisk ikke været andet end ballade og træls bagtalen af folk og deres heste, så er det bedre at stå udenfor og ikke være deltager i al den mudderkastning
jan 2009
jan 2009
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 13 Emner: 8 Svar: 179
Det er en super idé..........
jul 2008
jan 2009
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 13 Emner: 8 Svar: 179
sep 2006
mar 2006
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 420
aug 2007
jun 2007
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 63
det eneste lille problem er at de allerede er løbet tør for supleanter så der skal endnu en ekstraoridinær GF til.
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 63
nå men det var jo heller ikke det denne tråd skulle handle om*SS*
jan 2004
Og det går over min forsteand
Kan huske jeg skrev i en anden tråd og undskyld igen, Mener DTF har udtjent alle muligheder snart og ja luk den lille forening og start op igen i et andet navn. Bare min mening.
For ja der er mange der vil det godt, men hvis de bliver tromlet hver gang hvad hjælper det så
ha en god dag.
Og ja tier samtykker, men men, ja
jan 2004
Og flere og flere giver op og vil ikke mere desværre
Og hygge jamen det behøver vi jo ikke en avlsforening til, for det har vi jo i Gypsy Horse show team :-)))))))
Håber I forstår hvad jeg mener en avlsforening hovedformål er at fremme avlen - og vi ønsker en velfungerende avsforening hvor vi kan arbejde ud over landets grænser, så måske er fundamentet i orden, men der mangler stadig det internationale samarbejde.
jan 2004
Ja det kunne man gøre Berit, men det får du aldrig igennem for det skal jo undersøges i 1000 eksemklarer først m.m og tager måske 5 år inden det kører, så nej tror ik på det.
Uanset hvilke ideer vi har haft gennem tiden og har nu, ja så er vi stået af og er heller ikke med fra nytår, vi føler det er spild af tid og penge, desværre.
Så derfor er det nok heller ikke fair jeg deltager i denne diskussion, da jeg jo har taget beslutningen.
jan 2009
Og så, for pokker... jeg KAN jo ikke lade være med at blande mig alligevel... Jeg, igen som ny og u-farvet af fortiden, ønsker ikke at starte en ny forening. Jeg har sku fået blod på tanden. Den her forening skal op og stå med POWER og KAPOW!
Det, der skal til, er en værdi-afklaring og grundsten der ligger solidt tror jeg. Foreningen og verden omkring har rykket sig, og der skal justeres ind til en nyere verdensorden. Vores heste har klaret op- og ned-ture, og racen er præget af en hel masse historie og fis, smerte og glæde. Så vidt jeg kan se det, så er det kun med til at bevise at vi er Tinker-ejere, at der er alt det her bøvl. Vi får kun mere hår på benene af det når vi kommer ud på den anden side. Og hvem vil ikke gerne have mere hår på benene? Jeg HADER veet!
Kamilla har for øvrigt ret, vi burde da, bare baseret på dette forum, kunne danne os et rimeligt overblik over hvor mange medlemmer - ellers er medie-informationen jo offentligt tilgængeligt. Det er sådan set bare at spørge H&R om, hvor mange de sender ud til via DTF. Det er annoncør-info. De må ikke oplyse HVEM de sender ud til, men gerne hvor mange. Derefter er det jo bare at tælle sammen. Hvis H&R sender til 500, så ved vi jo, at 25 underskrifter ikke er nok.
Dertil, tænker jeg, at jeg syns vi skal mødes, og få lavet en fælles værdiafklaring, styret af en professionel coach - som jeg stiller til rådighed via firmaet, hun er PISSE DYGTIG og vi kan komme langt med en fælles værdi-afklaring, samt at jeg kan se en KÆMPE fordel i, at have en helt udefra kommende til at være ordstyrer med mere. Totalt objektivt og professionelt. Og så får vi sku lagt en grundsten der ikke rokker. Derefter melder vi det videre i systemet 'sådan ønsker et stort antal af os det'... og så tager vi den der fra. Det vigtigste er, at vi får samling på oppositionen << OK DET ER ET SVÆRT ORD SOM JEG IKKE KAN STAVE TIL; MEN DET BETYDER *OS DER ER TRÆTTE AF DET SOM DET KØRER NU'...
Jeg kan desuden snakke med LU om det i morgen - helt uforpligtende og uofficielt.. (man har jo kontakterne i orden og laver bare stavefejl i alt og sætter forkert grafik ind, hvis det er at de ikke vil snakke med mig
jan 2004
For os er det et spørgsmål om fremadrettet avl.
Og om vores Gypsy Horse Show Team.
god dag.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 145
Vi valgte at lade være med at forny vores medlemskab i DTF i år, for vi er ikke interesserede i, at blive en del af de konflikter, nye som gamle, der florerer..
Vores heste bliver hverken værre eller bedre om vi er medlem af en forening eller ej...
Måske bliver de kåret, måske gør de ikke, hvis de gør, bliver det ikke i DTF, sladder, rygter og dårlig stemning overgår, for mig at se, det som det egentlig drejer sig om, avlen og udviklingen af denne...
Jeg er ked af at din "karriere" blev så kort, Pauline, og hatten af for dig, at du vil fortsætte med at kæmpe en sej kamp...
Men jeg tænker bare, hvilken forskel det vil gøre at tilknytte en coach?
Hvis den siddende formand tager beslutninger hen over hovedet på de øvrige medlemmer af bestyrelsen, hvad kan en coach så gøre for at afhjælpe dette?
Hvis bestyrelsen konstituerer sig selv, kan de vel "vælte" formanden, hvis de altså har interesse i det?
Jeg synes måske bare ikke, at det burde være nødvendigt ligefrem at involvere en coach i foreningsarbejde, de gamle stridigheder der er medlemmerne indbyrdes i dette tilfælde, er vist ikke nogle der bliver begravet foreløbigt, det lyder det ihvert fald ikke til at det er... Med eller uden coach...
Men som skrevet tidligere, hatten af for de som fortsætter kampen, og er energiske
jan 2009
aug 2008
Jeg synes det er fantastisk at se en forening hvor der er så mange der frivilligt lægger så meget arbejde! Det ville altså være synd og skam ikke at give det en chance for at komme på ret køl!
jun 2007
Jeg sidder i avlsudvalget nu og jeg synes virkelig vi har gang i mange gode ting og vi er en harmonisk gruppe der lytter og respekterer hinanden. Så helt skidt er det altså ikke! Der findes så mange positive og glade tinkerfolk og vi skal nok få "vendt bøtten" med tiden. :o)
Men nu vi er ved foreningen så vil jeg gerne påpege at jeg ikke er "stoppet med øjeblikkelig varsel", som bestyrelsen formulerede det og som let kan misforståes som "smidt ud", da jeg forlod min kasserer-post i juni. Jeg gik selv pga. samarbejdsvanskeligeheder med formanden og dennes måde at "drive forening" på og det står jeg ved. Jeg er ikke enig i hendes måde at gøre tingene på og var det et job, så havde jeg sagt op eller fundet noget andet.
Med min nye/gamle post i avlsudvalget kan jeg arbejde for medlemmerne med det aller aller vigtigste for mig - nemlig avlen! :o)
jan 2009
Gi mig et T!... Gi mig et I!... Gi mig et N!... Gi mig et K!... Gi mig et E!... Gi mig et R!... Hva sir det????
Temmelig Irriterende Nuværende Kommandant Er Ristet
Totalt Iorden Når Kliken Erklærer Reform
Tal Ikke Nuværende Kommandant Efter Rø... øhhh Ej.. det er sku under bæltestedet - det hele. Sorry..
Bortset fra det, så er jeg egentlig fløjtende lige glad med om det var med eller uden coach - det avr sådanset bare et forslag. Det er jo nogen gange sådan, at folk udefra ser tingene lidt anderledes, og en coach er uddannet til at hjælpe folk med at sætte mål og opnå dem, samt til at håndtere konflikter på en super konstruktiv måde.
Med eller uden coach, så syns jeg, at der skal en værdi-afklaring til. Bare se på, hvad folk byder ind med som det vigtigste for deres forening...
Nogen har avl højest, andre det sociale, andre igen, udvikling med racen (ikke AF racen - det mener jeg hører under avl), andre igen, vil bare gerne have nogen at dele glæden over deres hest med... Det VIL bare give problemer, fordi der bliver trukket i 45 forskellige retninger.
På hjemmesiden, står der at det er en avlsforening... Men samtidig bliver der sagt, at det er en forening for alle... det mener jeg, er grundsten der ligger forkert. Jeg siger IKKE, at NOGET af det er galt, men vi er IKKE enige om, HVAD foreningen skal stå for primært, sekundært og tærtiert... En forening kan jo SAGTENS have flere grene (en show-gren, en avls-gren, en hygge-gren)... det skal bare defineres, så folk kan trække i den retning de vil, uden at energien går fra en anden retning.
Bortset fra det.. kan man bruge medlemsnumrene til at gætte på antal medlemmer??? Jeg har for eksempel medl. nr. 40..
jun 2007
Jeg mener der var 519 registrede heste til GF og ca. 100 indberettede bedækninger på både DTF-dyr og "andet" til fol i år. Hvor mange heste har man i snit 2-3 stykker? Så er der vel ca. 300-350 medlemmer ikke?
jan 2009
Såååååå... er der jo også lige det... hvor mange medlemmer er der her i gruppen...?
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 145
Det er vel heller ikke sådan, at der skal være primære, sekundære etc. grupper, når man er medlem af en forening, er man vel interesserede i det store billede?
Da jeg var medlem, havde jeg ihvert fald både interesse i at se billeder af lille Tulle, som hoppede rundt på en mark, OG at høre om avlsarbejdet fra de "gamle garvede" avlere etc.
Da det jo er en avlsforening, følger der selvfølgelig en forventning om fremadrettet avl og udvikling af denne med, det er jo ganske naturligt, men samtidig er det jo lige så vigtigt at man kan hygge sig sammen på showhold, foreningsture mm..
De som sidder på de forskellige poster, i de forskellige udvalg skal jo arbejde sammen om, at få det hele til at gå op i en større enhed, så man som menigt medlem kan få indblik i det store billede, af et foreningsarbejde der fungerer, på alle områder..
Jeg mener bare ikke at man kan dele det op i grupper (primært, sekundært), de som er en stor drivkraft bag showholdene, er jo samtidig mennesker, som er/har været en lige så stor drivkraft bag avlen..
Til sidst må jeg indrømme, at jeg ikke mener at det er god stil eller at fremme foreningsarbejdet, at sidde herinde og skrive mere eller mindre pæne gloser om den siddende formand, det er vel heller ikke den vej man skal gå, hvis man ønsker at forbedre tingene?
Hvis man har en vision om at se fremad og få foreningen op at stå på ny, så nytter det vel ikke at skabe sine egne stridigheder? For så bliver det jo bare skruen uden ende...
jan 2004
Og igen tror jeg ikke på at det kun er en person der kører DTF skuden.
Og hvis det er så galt som der skrives her, hvorfor gør de andre i bestyrelsen / udvalg så ikke oprør
God dag
jun 2007
Flere skriver at der skal være plads til alle i foreningen og det er der da bestemt også, men om så der blev oprettet et show-udvalg og et festudvalg og foldheste-udvalg, så tror jeg ikke I kan finde nogen der gider arbejde på det - vi kan jo se hvor "let" det er at finde folk der gider de få udvalg der er i forvejen.
Og se nu det store showarrangement regionsudvalget havde lagt så mange kræfter i - det gik i vasken fordi folk ikke bakker op. Der var lagt op til et hyggeligt og socialt arrangement - præcis som I efterspørger - men der var ingen der meldte til..... Det er bare så ærgerligt... :o(
jan 2009
Jeg ved ikke, om det var møntet på mig, men sådan forstår jeg det i hvert fald... Og det syns jeg egentlig ikke er helt rimeligt. Men men men... Lad mig lige gøre det helt klart: Mit engagement i den her debat er altså ment fremadrettet (på nær de 3 linjer, som jeg allerede har indrømmet var for dumme). Jeg vil gerne kæmpe for foreningen, og står derud over set i det lys ved alt hvad jeg ellers har skrevet her i denne tråd.
jan 2009
Jeg har selv været med til at åbne for posen, men jeg tror, vi er ved at komme for langt væk fra emnet - trods alt.
Jeg holder på min tilbagetrækning fra posten og ønsker min efterfølger al mulig held og lykke. Måske vil jeg tage posten senere, under andre omstændigheder. Næste H&R bliver sort/hvid med en grøn kløver - som det plejer at være - jeg har nemlig copy på layoutet
Jeg vil lige understrege, at jeg er ked af, at nogen bliver hængt så kraftigt ud på baggrund af noget jeg har startet, men jeg er glad for, at folk alligevel har fundet tonen så pæn, at de har turde åbne munden. Det er jo så desværre sådan, at når indestængte frustrationer kommer ud, bliver det meget hårdt. Set i dette lys, er der jo dybest set bare en masse sårede hjerter og en generel utilfredshed samt et ønske om at få tingene ændret. Jeg ser denne tråd som en forsigtig udmelding fra de, der ønsker at ligge sig i selen, og jeg er sikker på, at debatten fortsætter konstruktivt andet steds, hvor forhåbentlig ingen bliver såret, og hvor der kan findes et fælles fodslag for en konstruktiv fremadrettet plan for DTF - eller ihvertfald et oplæg på, hvordan en fremtidig forening kan tage sig ud. Mine forslag er jo bare FORSLAG til debat. Coach, inegn coach, delinger, ingen delinger... det er jo sådan set det vi skal finde ud af. Men forslagene skal jo på bordet, for at kunne blive taget af igen... Og det er jeg sikker på, at de bliver andet steds over kaffe eller taster i fred og ro.
Hest & Rytter - hvad ønsker herskabet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside