{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Der var en, der var to... {{forumTopicSubject}}

... og snart er der 3 smukke, sorte hingste på min mark!! smiley

Stakkels lille Falle-baby måtte jo - i en alder af 6 måneder og 2 dage - sige farvel til sin mor sidste lørdag, selv om jeg ikke havde nået at få nogen af de 2 legekammerater, vi havde fundet til ham, hjem. smiley

Men heldigvis trådte min super-stedfar til, og i torsdags kom 1½ årige Bastiaan Van Stald Barok hjem til Bratbjerg. smiley

Bastiaan er Frieser ligesom Falle og en super skøn dreng, som min kæreste, Bo, i første omgang har lånt, men som han indtil videre forventer at købe på sigt. Vi (min stedfar og jeg) skulle hente ham helt nede i den anden ende af landet lige nord for Esbjerg og Varde, og i lyset af tidligere dårlige oplevelse med at transportere ungheste alene i en trailer, var jeg mere end spændt på, hvordan vi skulle klare den lange tur med Bastiaan bagi... ja faktisk var jeg rent ud sagt skidehamrende nervøs (undskyld sproget) og så anspændt på hele turen, at jeg stadig er øm i hele kroppen, som om jeg havde dyrket hardcore fitness i et par timer. *gg*

Men Bastiaan, den skønne dreng, gjorde alle mine bange anelser totalt til skamme - han lod sig læsse på blot 20 minutter (det var mørkt, så i starten var det altså LIDT farligt) og stod som en engel bagi traileren under hele den 3½ timer lange tur hjem... og for det ikke skulle være løgn, kom vi til en spærret Aggersundbro, så vi måtte hele vejen udenom Aalborg (en omvej på små 80 km) for at komme hjem. Da vi så ENDELIG ramte Bratbjerg klokken lidt over to om natten, lod Bastiaan sig bakke lige så pænt ned ad rampen og traskede fredeligt i hælene på Bo ind i stalden og videre ind i sin boks - ingen pis, som min kollega ville sige. Han var bare sååååå dygtig. smiley

Knap så fredelig var bassen dog den næste morgen, da han skulle ud på folden for første gang... for uha, der stod jo hopper... lækre hopper... dernede i den anden ende... Så stakkels Bo måtte lade sig trække afsted den ene halvdel af folden rundt, og derefter måtte han på det nærmeste bære Bastiaan på vejen tilbage igen. *GG*

Men selve sammenføringen gik over al forventning - Falle begyndte at smaske, før vi overhovedet nåede ind på folden, så rangordnen var ligesom på plads med det samme, og så var det ellers bare igang med at lege og tumle - se selv, hvor de hyggede sig:

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=191714

Det ser altså grove godt ud med sådan et par sorte perler på marken, hvis jeg nu selv skal sige det... og nu mangler vi så bare lille Futte følle-baby, som kommer hjem indenfor de næste par uger, før drenge-flokken er fuldtallig. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der var en, der var to...
  • #1   20. sep 2009 Tillykke med den nye låne bamse.
    Elsker din humør når du fortæller, kan lige se din kærete for mig flagrende bagefter ham den smukke med hest i den ene hånd og forsøg på at plante hælene godt i jorden, mens han bliver kørt rundt på folden ;o), undskyld Bo men det er da humor :o)

• #2   20. sep 2009 Det så skam også vældig humoristisk ud, kan jeg godt betro dig, og jeg ærgrer mig gul og grøn over, at mit objektiv ikke rakte langt nok til at forevige den del. *gg*

Men Bo er jo heldigvis så fantastisk omkring hestene... han er bare så rolig og afslappet uanset hvad og tager tingene, som de kommer. Jeg ville virkelig ønske, jeg havde den samme indre ro, som han. smiley

Kommentér på:
Der var en, der var to...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce