{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hjælp til trailerog respekt :D {{forumTopicSubject}}

Min nye hest vil simpelthen ikke i trailer, hun er ikke bange overhovedet, men hun er svedig når hun kommer ud. >Vil på ingen både bruge ting som hingste kæder og sådan da jeg ikke synes om de metoder.
Hun har ikke været i så meget i hænder fra stedet vi købte hende, så vil gerne have hende tilrespektere mig,det kan også være med til løse overnævnte^ og stole mere på mig,? n

Nogen der har nogle metoder som var gode for jer ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til trailerog respekt :D
  • #1   16. sep 2009 Jeg ville tag kontakt til Torben Andersen

• #2   16. sep 2009 kontakt enten katja fra www.zentaur.dk
    eller helle eller tabita fra www.horsemanshipskolen.dk
    de bruger ikke andet enden grime og et tov til at lære hesten det..

• #3   16. sep 2009 Når den er svedig når den kommer ud, så er det sandsynligvis fordi den stresser når den er i traileren.. nok derfor den ikke vil læsses..
    Jeg har hørt Torben Andersen er god..

• #4   16. sep 2009 www.horsemind.dk / hun holder kurser og kan også komme ud, hun er MEGET dygtig.

- Hesten forbinder det at blive lukket inde i en trailer med at skulle dø eller lign. derfor vil den ikke ind.

Det kan godt være den ikke er bange inden den kommer ind, men den ved hvad der venter den.

• #5   16. sep 2009 Har du overvejet at stille traileren ind på folden?
    Det lyder måske skørt, men er en super måde for hestene at få den undersøgt fuldstændig. Læg foder derinde, så de får lyst til at gå derind. På den måde kan det blive mere naturligt for den.
    Det hjalp rigtig godt på en af vores unghingste.

• #6   16. sep 2009 Hej,
    Min hest skulle bruge bedøvelse når hun skulle i trailer, men nu går hun frivilligt og glad ind i den, og det eneste der skulle til var en stor spand med tålmodighed!
    Jeg lod hende "snuse" og lod hende undersøge den, og når jeg så kunne se hun stod stille og slappede af, havde tænkt lidt over det (når de gumler tænker de) gik jeg lidt op på rampen og hun gik med.
    Derefter blev jeg ved med bare at lade hende undersøge den, og når så kunne se hun stod afslappet (ørene hænger og hovedet er sænket) gik jeg længere ind og hun gik med.
    Det var godt nok for den dag, for næste dag vil det jo blive bedre for hun havde haft en god oplevelse med det.
    Og efter blot fire dage kunne hun komme helt op.
    p.s det er godt at sørger for at hvis hesten vil ud i starten at man så giver den torv til det, så man ikke presser den og at man også husker at bakke den stille og rolig tilbage og så selv være afslappet!!
    Sprøg hvis du ikke hel hvorfor hvad jeg mener, for det er HJÆLPER virkelig, det er nemt og hurtigt og så skal du ikke hoste op med penge bare være tålmodig! Din hest vil også respektere dig mere for den vil se at du FORSTÅR den!

• #7   16. sep 2009 jeg havde det samme problem med min vallak, angående traileren.. Hav var heller ikke bange men han ville bage ikke ind.. jeg bruger heller ikke tvang da dette ikke vil hjælpe..
    vi fandt ud af at han var ensom, for da jeg fik min hingst og de havde kørt sammen 2 gange, var han helt vild med at komme der ind.. og nu løber han nærmest ind når han ser ham.. (det er jo ikke en mulighed for dig hvis du ikke har 2 heste du kør sammen med, på samme tid)
    men når han skal køre alene vil han heller ikke ind.. så vi spænder bare en longe på den siden af traileren som han skal stå i.. så står min far i enden og holder den stram (så den nærmest er en støttende mur), men han tager IKKE longen bar min vallak..
    så når vi har longen på går han direkte op smiley

• #10   17. sep 2009 tak for alle rådene, sidste søndag brugte jeg fire timer og fik hende også op stille og rogligt og varafslappet, men dagen efter ville simpelthen ikke og rev bare tovet ud af hænderne på mig, vi har kun trænet med traileren på marken. vi har kun kørt en gang med hende nemlig da vi hentede hende. men skal til og ride undervisnig så hun skal jo lære det med trailen, men der er ikke andet for at blive ved og masser af tålmodighed smiley

• #11   17. sep 2009 Det lyder super godt smiley
    -det er da fremgang at hun gik derop!!
    og bare tænk tålmodig!

Kommentér på:
Hjælp til trailerog respekt :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce