mit program - hvad mener I? {{forumTopicSubject}}
Ja, weekenden kommer alt for hurtigt tættere på, og nerverne er virkelig begyndt at melde sig...
Jeg har tilmeldt mig freestyle-klassen, som absolut vist ikke bliver på begynder-plan. Mange pro og semi-pro skal, så vidt jeg ved, deltage i klassen... Heldigvis, bliver man bedømt på harmonien også. Jeg vil gerne høre jeres mening om vores program, og så har jeg et lille problem også. Men først programmet:
Hele programmet bliver selvfølgelig uden nogen form for liner, longe, hovedtøj eller grime.
1.: Vi kommer ind side ved side og går en lille runde
2.: Napoleon nejer for publikum
3.: Napoleon bliver sendt ud på volte i trav og kaldt ind efter 2 runder via kropssprog.
4.: Vi går baglæns
5.: Napoleon bliver sendt ud på den anden volte i trav og kaldt ind via kropssprog (evt. 4 runder med 2 i trav og 2 i galop?)
6.: Hvem er den bedste i verden (Napoleon ligger sit hoved på mig, så jeg kan kysse hans mule)
7.: Spanske skridt
8.: Runde/8-tal i afslappet skridt sammen
9.: Forpartsvending til højre og venstre
10.: 'Følg mig' og 'stop'
11.: Smile/flame, neje og ud
Vi har prøvet at lave et program, der viser både horsemanship og trick/klikker-træning. Hvad syns I???
Og så til mit lille problem: Napoleon begyndte her til aften, at vende røven til og sparke ud... But why? Det sker primært, når jeg sender ham ud på volden...
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Ih, glæder mig til at se det! Kan hans sparken bagud ikke være kådhed? (Ikke at jeg ved en s... om det!)
Jeg synes også du skal lægge galop ind i programmet. Det er altid meget show-venligt. Hvad med 1 runde trav og 1 runde galop? Eller er det for hurtigt skift?
Glæder mig super meget til det anderledes stævne!
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Jeg tager galloppen med, og HÅBER det går godt, og at han vil stoppe igen, for det har også været lidt af et problem, når han først er kommet i gang...
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Angående dit lille problem, havde jeg faktisk et lignende problem med Altruida; min "gamle" Frieserhoppe, når jeg skulle longere hende og ville have hende ud på højre volte. Dengang løste jeg problemet ved at gå skråt udad, mens jeg sendte hende rundt, så jeg kunne trække hendes hoved mod mig og slynge rebet ud efter hendes bagpart, når hun vippede op med rumpetten... men jeg må indrømme, at jeg er lidt blank på, hvordan du kan løse problemet, når vi snakker fri dressur uden nogen former for liner etc.
jan 2009
aug 2007
aug 2007
jan 2009
aug 2007
mit program - hvad mener I?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside