Voksne

Voksne

Medlemmer: 714
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
462 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

overvejer måske salg ? overvejer måske salg ?

inden i lige svarer, vil jeg gerne påminde jer om at det er et utroligt følsomt emne for mig, og det kun er måske, og der ikke bliver taget nogen endegyldig beslutning før på tirsdag.
Jeg skal havde dyrlæge ud til min dejlige welsh mountain hoppe på tirsdag for at få undersøgt om hun er drægtig, desværre tror jeg bare ikke at hun er det, selvom vi havde hende næsten en måned hos hingst hvor hun blev bedækket en gang om dagen i juni måned.
Nosey kom slet ikke i brunst lige siden da, lige indtil nu. Eller jeg ved ikke om det er brunst hun er i, men hun går og tisser hele tiden, først troede jeg det var blære betændelse, men hun går og vender røven og trykker den helt op i hovedet på den de to nye vallaker. altså som hun plejer at gøre når hun er i brunst.
Selvom jeg har ejet Nosey i to år og vi har haft et utroligt samarbejde og hun er en hest der virkelig har sat sig i mit hjerte er hun jo købt ind for at kunne være avls og show hest, men jeg har været nødt til at droppe alt hvad der hed show eller mindede om det i år, for Nosey er utrolig bange for fremmed heste hun ikke kender. og hvis hun ikke er ifol, føler jeg jo rent faktisk ikke at jeg kan bruge hende til det jeg købte hende for.
Så kan man jo sige at hun jo altid kan blive ridehest, men jeg kan ikke bruge hende som ridehest.

Jeg krydser virkelig fingere til på tirsdag hvor jeg håber på det bedste men frygter det værste.
Men hvad ville i gøre hvis i selv var i denne situation hvor. Hesten virkelig er din ynglings hest men den kan faktisk ikke bruges til det jeg vil bruge mine heste til

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overvejer måske salg ?
  • #1   13. sep 2009 Det er en tung beslutning du skal træffe hvis det ikke går som planlagt, men i virkeligheden er der kun en der kan træffe den, nemlig dig... Det vil ikke være fair over for hesten at beholde den, hvis den ikke lever op til dine ønsker, og heller ikke overfor dig selv... I skal jo passe sammen, og det er du nok den bedste til af afgøre...

• #2   13. sep 2009 Men krydser fingre for at alt går som du ønsker på tirsdag, du holder jo af dyret, det er tydeligt...

• #3   13. sep 2009 Dorthe Bau P: mange tak.. jeg håber også virkelig på det bedste

• #4   13. sep 2009 Jeg syntes det er utrolig flot af dig bare at tænke tanken. Alt for mange, køber en heste der så ikke svare til deres forventninger og bruger derefter år på at slås med den. Til sidst "opgiver" de og sælger eller hesten få lov at gå med en part.
    Hatten af for dig.
    Hvis det kan "glæde" dig så kender jeg indtil flere hopper der her sidst på særsonen har vist tegn på brunst men de var stadig i foel. X´er fingre.

• #5   13. sep 2009 Uh, Fæhesten, det er jo det der famøse valg imellem hjertet og fornuften, du måske står overfor lige nu... og det er aldrig let... smiley

Hvis det var mig, der stod i dit sted, og jeg VIRKELIG bare elskede den hest overalt i verden, ville jeg nok vælge at beholde hesten og revurdere mine mål med den... finde noget, som I begge ville kunne trives med og synes, var sjovt. smiley

Men hvis det virkelig betyder meget for dig at kunne avle- og showe din hest, og du ikke mener, Nosey vil kunne nogen af delene (det der med de fremmede heste burde - i hvert fald teoretisk - være et tilvænningsspørgsmål og et problem, som vil kunne trænes væk), ja så er det jo, du skal gøre op med dig selv, om du vil kunne leve med, at Nosey aldrig bliver det, du drømte om, eller om du måske skal forsøge at finde et super godt hjem til hende og erstatte hende med en ny pony, der i højere grad lever op til dine krav.

Kun du selv kender jo i virkeligheden svaret... men allerede det, at du overvejer at sælge, giver dig måske i virkeligheden svaret, du søger?

Uanset hvad, du vælger, vil jeg ønske dig held og lykke med beslutningen... Jeg håber imidlertid, at Nosey bliver fundet drægtig på tirsdag, så du slet ikke behøver spekulere mere på det. smiley

• #6   13. sep 2009 Topsy - Sundy & Agent 00E -: tusind tak. det betyder utroligt meget for mig... håber virkelig at min hoppe så også er en af dem, så jeg 100% beholder hende

• #7   13. sep 2009 Suk, hvor er hun smuk...

Men som Dorthe skriver er det helt og holdent din beslutning, og vil ikke være fair for hesten...

Jeg har selv 2 hjertebørn... Disse to har osse stjålet mit hjerte, og baby stjal det første gang jeg så hende, men alligevel gik der 3 år før jeg overgav mig(hvilket jeg fortryder den dag idag)... Ved ikke hvordan jeg skulle komme igennem hvis de ikke egnede sig... Tror dog ikke at jeg i mit hjerte ville kunne klare at gå af med dem:-(

Det er en stor og svær beslutning, men hvis du vælger at sælge, så vent til den helt rette nye ejer dukker op... Du ved det i dit hjerte når den rette er der... Jeg har valgt rigtigt de gange jeg har solgt, og fortryder kun mit første salg(som 18 årig solgte jeg min Welsh Cob)...

• #8   13. sep 2009 Stald Esman: bare rolig hun bliver bestemt ikke solgt til hvem som helst.

Louise: jeg ved det godt.. det ligger helt hos mig selv jo, men vil gerne hører hvad folk ville vælge når de stod i den situation

• #9   13. sep 2009 Selvfølgelig er det en tung beslutning, MEN når man har købt en hest for at avle og showe, og den ikke kan bruges til det, så er det jo bare en fornuftig beslutning, at finde et nyt hjem til hende. Så er der plads til en anden avlshoppe. Man kan jo ikke blive ved med, at beholde alt, når man gerne vil avle...sådan er det. =)

Så fuld forståelse fra min side. =)

• #10   13. sep 2009 mener at hopper godt kan tisse og lægge op, men at man skal se efter om der kommer slim med ud?? hørt fra en der avler, men ikke prøvet selv - bare lige en tanke...

• #11   13. sep 2009 Kender osse hopper der har været hestegale selvom de var ifol... Faktisk flere:-)

• #12   13. sep 2009 hej
    synes det er flot af dig, men ville nok give hende en chance til næste år, men beslutningen er kun din, har flere veninder der avler og der er kun 2 ud af de 5 heste der kom i fol hved første gang i år de andre 2 af dem slet ikke efter flere brunster og en efter 3 brunst. dyrlægen sagde at det har været et svært år og de har ikke samme dyrlæge

jeg stod i samme situation 2 gange med min fjordhoppe og har opgivet det med føl men jeg kan jo bruge den som ridehest

held og lykke med tirsdag og håber på at det er lykkes

• #13   13. sep 2009 skøn pony du har

• #14   14. sep 2009 Ja en hård tanke og ikke mindst beslutning.

Jeg er dog af den overbevisning at alle heste kan blive show heste, eller hvad man nu ønsker af dem, det kræver bare en vis træning og forståelse.

MEN det kan tage tid.

Kan godt forstå dine overvejelser, du skal gøre hvad der er bedst for hesten.
    Selv om man kan træne en hest til meget og lære den at fremmede steder, heste, lugte eller what ever ikke er farligt eller stressende, så skal man også gøre op med sig selv om man syntes processen frem til denne mål, er turen værd.

• #15   15. sep 2009 at hun tisser og lægger op til de nye vallakker kan også bare være et tegn på underkastelse.....

• #16   15. sep 2009 DEsværre kunne dyrlægen også bekræfte min dårlig anelse i dag. Nosey er ikke drægtig desværre

• #17   15. sep 2009 det var trist for dig at hun ikke er det.....

• #18   15. sep 2009 Åh øv... det er jeg ked af, Fæhesten... smiley Måske skulle du bare prøve igen næste år?

• #19   15. sep 2009 Luoise: jeg overvejer det meget kraftigt. der er utrolig mange ting jeg lige skal tænke igennem inden jeg belsutter mig endeligt

• #20   15. sep 2009 Det kan jeg godt forstå... Håber virkelig, du finder den helt rigtige beslutning for både dig og Nosey. smiley

• #21   15. sep 2009 tusind tak

• #22   16. sep 2009 Æv at hun ikke er i fol. Selvfølgelig er det dig der skal tage den endelige beslutning, men se på "ride" rytterne. Hvis jeg køber en hest der kan springe LA men det viser sig at den kun ligger på LB, så ville jeg klart sælge den hvis min drøm var at blive konkurence rytter. Jeg ville ikke beholde hesten fordi den var sød.
    Stort set alle ponyer herinde bliver solgt pga rytteren vil have hest eller at rytterens ambitioner er blevet størrer end den hygge pony de startede med.
    Hvid du beslutter dig at sælge kan du jo lave vilkår, og at du skal have tilbudet om at købe hende tilbage.
    Køn er hun, håber du finder den rigtige belsutning.
    Husk også at selv om hun sættes til salg er du jo IKEE tvunget til at sælge.. *S*

Kommentér på:
overvejer måske salg ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce