12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.110
overvejer måske salg ? overvejer måske salg ?
inden i lige svarer, vil jeg gerne påminde jer om at det er et utroligt følsomt emne for mig, og det kun er måske, og der ikke bliver taget nogen endegyldig beslutning før på tirsdag.
Jeg skal havde dyrlæge ud til min dejlige welsh mountain hoppe på tirsdag for at få undersøgt om hun er drægtig, desværre tror jeg bare ikke at hun er det, selvom vi havde hende næsten en måned hos hingst hvor hun blev bedækket en gang om dagen i juni måned.
Nosey kom slet ikke i brunst lige siden da, lige indtil nu. Eller jeg ved ikke om det er brunst hun er i, men hun går og tisser hele tiden, først troede jeg det var blære betændelse, men hun går og vender røven og trykker den helt op i hovedet på den de to nye vallaker. altså som hun plejer at gøre når hun er i brunst.
Selvom jeg har ejet Nosey i to år og vi har haft et utroligt samarbejde og hun er en hest der virkelig har sat sig i mit hjerte er hun jo købt ind for at kunne være avls og show hest, men jeg har været nødt til at droppe alt hvad der hed show eller mindede om det i år, for Nosey er utrolig bange for fremmed heste hun ikke kender. og hvis hun ikke er ifol, føler jeg jo rent faktisk ikke at jeg kan bruge hende til det jeg købte hende for.
Så kan man jo sige at hun jo altid kan blive ridehest, men jeg kan ikke bruge hende som ridehest.
Jeg krydser virkelig fingere til på tirsdag hvor jeg håber på det bedste men frygter det værste.
Men hvad ville i gøre hvis i selv var i denne situation hvor. Hesten virkelig er din ynglings hest men den kan faktisk ikke bruges til det jeg vil bruge mine heste til
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 576
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 576
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.110
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Hatten af for dig.
Hvis det kan "glæde" dig så kender jeg indtil flere hopper der her sidst på særsonen har vist tegn på brunst men de var stadig i foel. X´er fingre.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.734
Hvis det var mig, der stod i dit sted, og jeg VIRKELIG bare elskede den hest overalt i verden, ville jeg nok vælge at beholde hesten og revurdere mine mål med den... finde noget, som I begge ville kunne trives med og synes, var sjovt.
Men hvis det virkelig betyder meget for dig at kunne avle- og showe din hest, og du ikke mener, Nosey vil kunne nogen af delene (det der med de fremmede heste burde - i hvert fald teoretisk - være et tilvænningsspørgsmål og et problem, som vil kunne trænes væk), ja så er det jo, du skal gøre op med dig selv, om du vil kunne leve med, at Nosey aldrig bliver det, du drømte om, eller om du måske skal forsøge at finde et super godt hjem til hende og erstatte hende med en ny pony, der i højere grad lever op til dine krav.
Kun du selv kender jo i virkeligheden svaret... men allerede det, at du overvejer at sælge, giver dig måske i virkeligheden svaret, du søger?
Uanset hvad, du vælger, vil jeg ønske dig held og lykke med beslutningen... Jeg håber imidlertid, at Nosey bliver fundet drægtig på tirsdag, så du slet ikke behøver spekulere mere på det.
aug 2007
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Annoncer: 2 Emner: 39 Svar: 2.797
Men som Dorthe skriver er det helt og holdent din beslutning, og vil ikke være fair for hesten...
Jeg har selv 2 hjertebørn... Disse to har osse stjålet mit hjerte, og baby stjal det første gang jeg så hende, men alligevel gik der 3 år før jeg overgav mig(hvilket jeg fortryder den dag idag)... Ved ikke hvordan jeg skulle komme igennem hvis de ikke egnede sig... Tror dog ikke at jeg i mit hjerte ville kunne klare at gå af med dem:-(
Det er en stor og svær beslutning, men hvis du vælger at sælge, så vent til den helt rette nye ejer dukker op... Du ved det i dit hjerte når den rette er der... Jeg har valgt rigtigt de gange jeg har solgt, og fortryder kun mit første salg(som 18 årig solgte jeg min Welsh Cob)...
aug 2007
Louise: jeg ved det godt.. det ligger helt hos mig selv jo, men vil gerne hører hvad folk ville vælge når de stod i den situation
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 315
Så fuld forståelse fra min side. =)
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 121 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.292
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Annoncer: 2 Emner: 39 Svar: 2.797
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 149
synes det er flot af dig, men ville nok give hende en chance til næste år, men beslutningen er kun din, har flere veninder der avler og der er kun 2 ud af de 5 heste der kom i fol hved første gang i år de andre 2 af dem slet ikke efter flere brunster og en efter 3 brunst. dyrlægen sagde at det har været et svært år og de har ikke samme dyrlæge
jeg stod i samme situation 2 gange med min fjordhoppe og har opgivet det med føl men jeg kan jo bruge den som ridehest
held og lykke med tirsdag og håber på at det er lykkes
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 149
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.877
Jeg er dog af den overbevisning at alle heste kan blive show heste, eller hvad man nu ønsker af dem, det kræver bare en vis træning og forståelse.
MEN det kan tage tid.
Kan godt forstå dine overvejelser, du skal gøre hvad der er bedst for hesten.
Selv om man kan træne en hest til meget og lære den at fremmede steder, heste, lugte eller what ever ikke er farligt eller stressende, så skal man også gøre op med sig selv om man syntes processen frem til denne mål, er turen værd.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
aug 2007
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
aug 2007
aug 2007
aug 2007
aug 2007
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Stort set alle ponyer herinde bliver solgt pga rytteren vil have hest eller at rytterens ambitioner er blevet størrer end den hygge pony de startede med.
Hvid du beslutter dig at sælge kan du jo lave vilkår, og at du skal have tilbudet om at købe hende tilbage.
Køn er hun, håber du finder den rigtige belsutning.
Husk også at selv om hun sættes til salg er du jo IKEE tvunget til at sælge.. *S*
overvejer måske salg ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside