{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Taget :D {{forumTopicSubject}}

Heej alle dejlige mennesker smiley

Ja jeg er blevet bedt om at fortælle lidt om Target smiley

Taget KAN faktisk være stort set alt - Din finger, hånd, En plade ja jeg kan blive ved i evigheder... MEN den mest almindelige form for target er en pind med en slags bold eller noget for enden...

Her kan i se det target jeg har lavet : http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=185313
Bare en pind med en tennisboldt for enden - nemt og billigt smiley

Idéen med Target er at man kan få hesten til forskellige ting starter fra starten >D

Først vænner du hesten til taget'en ...

Så holder du den lige ved siden af hestens hoved og den vil så normalt af ren nysgerrighed berøre den med mulen - idét den gør det roser du den... (det kan egentlig være mange forskellige ting man vælger hesten skal røre taget'en med - Hoven, Røven eller en helt 3. ting men det er oftes man vælger at det er mulen...)

Så bliver du ved med det indtil den nogenlunde har forstået at den får ros ved at berøre target'en...

Så kan du begynde at tage den lidt væk så hesten må strække hals for at nå den..
Når det fungerer kan du tage den lidt længere væk så hesten må blive nød til at tage et skridt for at nå..

Når den forstår det kan du blive ved med at lave afstanden længere.. (HUSK AT ROSE HESTEN!)

Når i forstår hinanden kan du begynde at gå med target'en og se om hesten følger efter..
Hvis den gør skal du blive ved med at gøre det så hesten får en god oplevelse med det og du skal blive ved med at rose hesten og snakke blidt til den..

Efter det kan man jo begynde at trave og galopere hvis det er det man vil smiley

Men man kan osse lave tricks med den ved hjælp af target'en smiley

Fx. neje ved at føre target'en ned mellem benene på hesten smiley

Det er MEGET forskelligt fra hest til hest hvor lang tid dette tager men det har self. osse noget med mennesket at gøre..

For nogen vil det tage flere dages hårdt arbejde bare at hesten vil tage et skridt for at nå taget'en

Men for andre vil det gå forbløffende hurtigt - det tog mig ikke mere end 5 minutter at få indy til at trave efter den men det er osse fordi hun sys det er sjovt at følge den - men det er jo osse meget vigtigt at det er sjovt både for hest og menneske! smiley

Jeg vil i vert fald fortsætte med taget træning og jeg håber jeg har givet inspiration til nogen af jer smiley

God fornøjelse! og kom endelig bare med spørgsmål hvis der er noget i vil vide smiley ellers bare eksperimenter med det - det har jeg det i vert fald bedst med selv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taget :D
Kommentér på:
Taget :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce