{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Hestens valg?! remonte ;) SE DET ;P {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

synes jeg i skal se den her film smiley Hvorfor? fordi den den viser hvor meget hesten har godt af at ride Remonte. Det at hun rider den uden noget giver hesten det valg at kunne stikke næsen op eller ned som den vil, OG den vælger ned, den vælger at sænke halsen og søge frem. smiley Hermed er remonte bevist xD
Ej og så synes jeg også bare at det er super flot at hun kan og gerne vil ride den sådan smiley

Men her kommer filmen smiley
http://www.youtube.com/watch?v=JKA-nJoN0Pw&feature=rec-HM-fresh+div

når ja smiley evt læs hendes tekst smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens valg?! remonte ;) SE DET ;P
  • #1   3. sep 2009
    Det kaldes tyndekraft :o). En hest der er fuldt afslappet vil gøre dette - med mindre den har fået tillært sig at den ikke må tage hovedet der ned fordi det så gør ondt på den ene eller anden måde.

Slapper hesten af gør tyngdekraften resten, da det er mest behageligt at gå der for hesten - den kan jo ikke have halsen/nakken oppe og samtidigt slappe af på samme måde.

Hesten på dette klip træder så slet heller ikke ind under sig og har stor tendens til at ryge på næsen - vil mene det skyldes tempoet.
    Men sådan rider man i en western klasse, der skal hesten gå som vist - Hunter kaldes den vidst, hesten skal være så afslappet som muligt og gå roligt. Desværre er det ikke altid fordi de er afslappede de går der, næ nej her kan grumme midler som en chambon også komme i brug så den lære at hvis den ikke har hovedet der - så gør det ondt.

• #2   3. sep 2009 altså nu går den her hest jo uden udstyr så ville mene at der ikk er noget udstyr som har indflydelse på den, og det jeg ville sige med det er jo at hesten selv vælger at søge frem og ned smiley

• #3   3. sep 2009
    Ja, fordi tyngdekraften gør det for den når den slapper af - hvis jeg slapper af i nakken og læner hovedet frem ad - så vil det automatisk falde så meget nedad det kan indtil jeg spæner op for at løfte det.

• #4   3. sep 2009 ja men det er jo også meningen med remonte?! fatter ikk hvor du vil hen med det?

• #5   3. sep 2009
    Vil derhen til at alle heste gør det af sig selv hvis de slapper af :o).

• #6   3. sep 2009 Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest ) .

Nej, i western skal hesten ikke gå sådan, klassen du tænker på hedder Plesure, og jeg kan love dig for at vi ikke rider med chambon eller nogle andre "grumme midler".. Og i Plesure skal hesten ikke gå så langsomt, som hun rider på videoen, det trækker ned.. smiley

• #7   3. sep 2009
    Det har være til debat inde på HN, kan ski ikke lige finde emnet nu.
    Nej alle western heste skal ikke gå sådan - men det skulle gå afslappet frem og ned ;o). Mener bestemt den hed hunter, noget med man red rundt sådan det - i en ridehal, og blev bedømt på hvor afslappet hesten var?

Grunden til jeg nævner chambon var at en fra western verdenen deltog i debatten og fortalte at det ikke var røde roser det hele bare fordi hesten havde hovedet nede, hun havde set heste der ikke var blevet redet særligt kønt for at opnå at den havde hovedet der ;).

• #8   3. sep 2009 ahh emnet handler om at hesten har et valg at den vælger at sænke nakken og at dermed remonte jo for mange heste( går jeg ud fra) er godt smiley selvom en del folk siger at det noget pjat. smiley

• #9   7. sep 2009 Hestens valg?????

Scarry...... nej hesten vælger intet i denne video, det gør rytteren.

Hesten har ski da ingen valg....

Men ja dejlig video, men en dejlig afslappet hest....

Men den handler altså hverken om hestens valg eller remonte....

Kommentér på:
Hestens valg?! remonte ;) SE DET ;P

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce