Av av - jeg vil ha' ynk... {{forumTopicSubject}}
Ja, ynk er lige, hvad jeg har allermest brug for lige nu...
Jeg stod jo glad og frejdig op kl. 05:00 her til morgen - selv om jeg egentlig fra naturens side er B-menneske - for at fodre min Falle-basse og hans mor, som lige p.t. står på stald om natten i hver sin boks for at forberede dem på fravænningen, som jo er lige på trapperne.
Det første, der mødte mig, da jeg trådte ud i den friske morgenluft, var synet af 5 store, smukke kronhjorte, som stod på marken bagved gårdspladsen cirka 10-15 meter fra, hvor jeg stod... De stod helt ranke alle 5 og kiggede på mig med deres store blide øjne, og jeg stod helt stille for ikke at ødelægge øjeblikket, men dyrene må nu alligevel være nået frem til, at jeg var en trussel, for efter få sekunder brølede end af dem, og så løb de alle sammen ind over marken og stoppede først næsten helt nede i den modsatte ende.
Så da jeg gik ind i stalden og begyndte at hælde foder op, havde jeg følelsen af, at dette her bare ville blive en RIGTIG god dag.... men jeg blev klogere...
Da jeg havde foderet begge heste, besluttede jeg mig for at blive stående og hygge lidt med Falle i hans boks. Og bedst, som vi stod der, drattede Anton; den ene af vores staldkatte, pludselig ned fra loftsbjælken over boksen og direkte ned i hovedet på Falle, der - naturligvis - var ved at skide en sprællemand og satte i et flyvespring lige op i favenen på mig, der tilfældigvis stod midt på hans flugtvej. Er næsten sikker på, jeg hørte ham vræle "MOOOAAARRR", da han sprang. *gg* Stakkels Falle...
Det gik så også ud over min venstre lillefinger, som nu er hævet, blåviolet og MEGET øm... av, av, av og øv! Et par smertestillende har taget de værste smerter, men jeg anede ikke, hvor handicappet man er med sådan en finger, når man arbejder ved et tastatur... Er overbevist om, at fingeren kun er forstuvet, for jeg kan vrikke med den og bøje den en smule, men mine kolleger har sendt mig til lægen i eftermiddag, så hun også kan få lov til at konstatere, at fingeren er hævet og blåviolet, og hun ikke kan gøre noget ved det.
Eller sagt med andre ord: Ynk mig!!!
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Men nåååårh lille Falle mus, der står man og morgen hygger og så får man bare et "spøgelse" i nakken øv møg sikke en start
Håber ikke at den brækket
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Men samtidig fik jeg så endnu et bevis på Falles fantastiske temperament, for han faldt lynhurtigt ned på jorden igen og gik tilbage til sin morgenmad. Han havde oven i købet overskud til at kigge op fra krybben og give mig et dejligt müsli-snasket mulekys på vej ud ad boksen.
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
- som at være der selv. (av for katten....og alle dens killinger).
Lidt cyberpust på fingeren herfra ;o)
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Men ha ha, hvor er du god til at beskrive det!!! Grinte helt vildt! Sorry!
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Stakkels dig og din finger!
aug 2007
Og Falle kom sig som sagt også hurtigt ovenpå forskrækkelsen... heldigvis.
Med min finger står det knap så godt til.... VRÆL.... Kollegerne fik mig jo overtalt til at få lægen til at tage et kig på den, og så blev jeg øjeblikkelig sendt videre til skadestuen, hvor en tæske-lækker læge tog imod og absolut mente, at det der med at gå rundt og gribe heste med lillefingeren nok ikke var så smart i virkeligheden. Nå, i røntgen med mig, og så kom dommen: Brækket lige ved ledet - total ro i minimum 2 uger!!!
Men ARGH... så kan jeg jo ikke arbejde med Falle i den tid... øv, øv, øv!
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Lige mine ord ;o)
aug 2007
Av av - jeg vil ha' ynk...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside