{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Showheste kåret eller ej ?? {{forumTopicSubject}}

Kom lige forbi Tinkerforeningens hjemmeside og kunne se at de søgte showryttere/kuske til sjælland.
En ting der undrede mig var at hestene skulle være reg. i DTF.
Hvorfor skal de egentlig det ?
Hvor mange rider ikke rundt på vallakker/hopper der ikke er kåret.
Min første tanke var : vil de ikke have nogen med på det showhold ?
Det er jo ikke sådan at der er tinker/cob i hver anden husstand i DK og ikke mange ønsker at bruge mange penge for at få deres heste kåret for at ride show.
Jeg synes at det er en skam at DTF ikke accepterere de eksisterende showhold fordi 90 % af hestene ikke er kåret.
På det fynske dyrskue var der mødt 24 heste op til show. De repræsenterede IKKE nogen forening og reklamerede heller ikke for nogen.
Sikke en opmærksomhed avlsforeningen ville have fået hvis showholdene var accepteret.
Både Den Nordjyske Tinkerkvadrille og Gypsy Horse Show Team har lavet mange shows i år og vi er blevet spurgt mange steder hvorfor vi ikke har avlsforeningen bag os.
Mange andre showhold har ukårede heste med og det er helt acceptabelt for deres race. Men sådan er det bare ikke for tinkeren/cobben.
Jeg vil da osse lige pointerer at vi aldrig på noget tidspunkt er blevet afvist et sted fordi vi ikke red for en forening.
Hvad mener i andre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Showheste kåret eller ej ??
  • #1   17. aug 2009 Kaja jeg mener det samme som dig
    Dog har vi sagt nej tak til at ride for DTF Så længe der ikke udadtil vises at DTF / ICS er fusioneret til en forening
    Vi skal jo nu igen afsted denne gang til Egeskov marked d 16 september med Gypsy Horse Show Team og vi får et stort område for os selv , vi skal afsted uden nogen avlsforening i ryggen , og jeg kan love jer for at det bare er super sjovt og dejligt og jeg mener bestemt da at de heste der er med i show, er akkurat ligeså gode som nogen der er kåret,
    Faktisk er mange af de deltagene heste vi har med jo også kåret . Vi vil bare ikke afvise en god vallak / hoppe / hingst til at deltage i show bare fordi de skal kåres først, og vi kan jo godt se om det er en pinto eller en sigøjnerhest smiley
    glæder os til vi ses sigøjnerfolk :-))))

• #2   17. aug 2009 Her er show billeder fra igår vi var hos horse team rideudstyr som har sponcoreret underlag. publikum fik lov aft prøve ture og det var en stor succes :-))) og en dejlig eftermiddag (link fjernet)

• #3   17. aug 2009 Hvis DTF ikke vil repræsenteres af ikke kårede heste,er den vel ikke længere. Deres valg, deres tab. ^_^

Kommentér på:
Showheste kåret eller ej ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce