{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Foder ?? {{forumTopicSubject}}

Hjælp folkens ???

Jeg synes mine fjordheste kunne tabe sig lidt men ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre synes ikke rigtigt de får noget.

Jeg har to fjordheste, den ene er 8 og den anden 17 år. Lige nu får de 75g fuldfoder og 400g suregrow fra brogården om dagen. Og frøgræs/halm af ædelyst. De går på jordfold.
OBS
Overvejer at begynde at give dem lucerne ved nogen om det feder og hvor meget ville i give dem.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder ??
  • #1   16. aug 2009 Hvorfor får de ikke hø/wrap? Heste bør ikke kun spise halm, halm er strøelse og ikke foder.

• #2   16. aug 2009 Erstat fuldfoderet med en vitamin/mineralblanding og evt. roepiller. Roepiller giver dine heste en mæthedsfornemmelse, så det kan få dem til at æde lidt mindre frøgræshalm og halm .
    Men får dine heste overhovedet ikke noget græs, hø eller wrab? . Så får de jo heller ikke rigtigt dækket deres proteinbehov .

• #3   16. aug 2009 Du kunne evt fjerne kornet og nøjes med en mineral blanding samt lucerne og selvføgelig andet stråfoder (Alt andet end halm). Du kan få light udgave af lucerne, som hverken indeholder melasse eller olie.

• #4   16. aug 2009 Jeg vil anbefale min. 6 kg hø dagligt og en koncentreret vitamin/mineralblanding som stort set alle foderproducenter laver. Derudover selvfølgelig en passende mængde motion.

• #5   16. aug 2009 som der vist allerede er skrevvet:

hø/wrap ad libitum + et par store håndfulde lucerne (der findes light produkter), og 150gram racing minerals (eller anden vitamin blanding)

andet behøver de faktisk ikke. hvis de har rigeligt hø på jordfolden, så lad det bare blive ved det.

de skal nok tabe sig herefter.

det vigtigste er at de er dækket ind med vitaminer og mineraler, samt har masser af grovfoder til rådighed, så de ikke står og er sultne på jordfolden.

• #6   16. aug 2009 Suregrow er et mineral blanding hvor det hele er i så de er dækket ind med det, der er græs i både frøgræshalmet og halmen.

Kommentér på:
Foder ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce