Første stævne :)! Har nogle spørgsmål. {{forumTopicSubject}}
Jeps, jeg skal nu til mit første stævne i Orelund på fyn. Jeg starter 4.5 & T.7 J men jeg har lige et spørgsmål til T.7 J fordi er det ikke tølt på 'begge' volter ?! For jeg skulle vægle hvad volte jeg ville ride på ? Håber lige i ville fortælle mig :)!
Så der det med tøj hehe. Jeg har godt nok stævnesæt og alt muligt, men har hørt til islænder stævner det først når man kommer længere op i klasserne. Så hvad kan jeg tage på ?! Jeg har desvære ingen islænder bukser da jeg ikke er så vild med og ride med dem. Men jeg har nogle helt mørkegrøne der sidder ret flot på en, kan jeg tage dem på ?! De andre par bukser jeg har er dem med terner. Og så kan jeg godt finde bluse til selve stævnet efter om det regner osv.
Og så lige et hurtig spørgsmål om min egen hest.
Det fordi han er rigtig go til og tænde fuldstændig af i galopen ( flere gange stukken af med mor ). Så nu begynder jeg og ride ham fast. Men han er så stærk i den galop, så ville jeg spørge hvad skal jeg gøre for og stoppe ham uden og ligne en der halvt mishandler min hest :s ?!!! ( Han er bleven kaldt en kriger af min ridelærer fordi han er så stærk )
Hvis i bare kan svare på et af spørgsmålene så bare svar alligevel :D!
Mvh. herfra Mütze
apr 2006
Følger: 71 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 717
Den volte du vælger, er den volte du kommer ind på til din første runde
Mht tøj er alt tilladt, dog skal din støvle have hæl. Men normen er, at man tager lidt pænere tøj på
Det med din galop er svær, for du kan få både gule og røde kort, hvis du ikke kan styre din hest, hvis du genere de andre ryttere, eller hvis du korrigere for grimt. Men prøv at tage det stille og roligt, og hvis han løber - så lad være med at tænk på hvor grimt det er, bare tænk på at han skal stoppe, så i ikke er fare for andre også
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Men også i naturen ?!
P.s Vi regner med og tage ned til ovalbanen der og øve det med hans galop der, så jeg ved hvad jeg skal gøre osv :)! Men regner ikke med han tager overhånd på en bane. For så skal han da stoppes :)! Men han plejer og være lidt død på baner i galopen. Men i naturen er han over vild ;s
okt 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 7 Emner: 82 Svar: 559
Jeg har også hørt en metode, som jeg dog aldrig har prøvet. Den lyder ond, men jeg ville hellere gøre det, end at riskikere liv og lemmer, hvis hesten stikker at, sætter du hænderne over kryds på nakken (halsen) altså du tager højre hånd over på venstre side og venstre over på højre. På den måde skulle biddet vist gå op i ganen, og du ville kunne styre ham.
jun 2007
Men ellers tak :)!
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 491
det også vigtigt at du giver efter så snart den stopper
kan din ridelære ikke hjælpe dig med at lære ham at stoppe?
jun 2007
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 1.011
Jeg har redet islandske stævner i alm ridebukser, jeg mener også at have gjort det i ternede ridebukser, og så en trøje, t-shirt eller jakke alt efter vejret.
Held og lykke ;o)
jun 2007
Første stævne :)! Har nogle spørgsmål.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside