{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Føllets farve {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål ang. egen avl .
Jeg går og tænker meget på, om jeg skal have Flicka sat i fol til foråret - jeg begynder på gymnasium på onsdag, så jeg syntes, at det må være det optimale tidspunkt, hvis jeg skal have føl på Flicka .
Hun har haft føl før, og da hun er min første hest, ville det være fantastisk, at få føl efter hende.

Men så tænker jeg "Hvilken hingst skal man vælge" ? Jeg tænker lidt på min undervisers hingst som er en Welsh Cob og rimelig rolig af sind - utroligt medgørlig, 155 høj, mørkebrun. Men har også pinto på hjernen - en lidt "stor" pinto (max 162-163 men den brede type).
Da Flicka alligevel er blanding af oldenborg og araber, betyder racen intet for mig - og det skal bare være en rolig hingst, da Flicka er en lidt små-tosset dame, og jeg selv vil tilridde føllet, når den tid kommer ^^ .

MEN - her kommer mit egentlige spørgsmål - <i>kan</i> man på nogen måde forudsige hvilken farve føllet vil få ?
Her er et link til Flickas profil : http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=74560&ipc=236025

Jeg tænker på, at hvis jeg bruger min undervisers mørkebrune hest, vil føllet så blive mærkebrunt ?
Og hvis jeg bruger en pinto, er der da <i>chancer</i> for at føllet vil blive broget ?

Håber nogle kan hjælpe - evt forklare noget om, hvilke farver føllet som regel vil få .
- Selvfølgelig går jeg efter temperemtentet, men det vil da være meget sjovt, hvis man kan se lidt på farver også xD

Kram F&F

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føllets farve
Kommentér på:
Føllets farve

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce