Generel snak om dyr

Generel snak om dyr

Medlemmer: 254
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

bur str til måske stor kanin ? bur str til måske stor kanin ?

nu er er det sådan at jeg har sagt ja til at overtage en lille kanin unge, når jeg flytter ind i min nye lejlighed, som en slags indflytter gave.
Jeg har i den anledning også valgt at skulle være rigtig handy menneske agtigt og vil lave buret selv. men mit problem er lidt at jeg mangler nogle ideer og gåde råd til at bygge buret. jeg har overvejet at finde et gammel skab og lave det om til et slags etage bur, men er ikke rigitg kommet videre på ideen. det skulle også helst være sådan at den skulle kunne løbe ind og ud selv når jeg er hjemme og være lukket inde når jeg ikke er der. jeg har dog nogle krav til buret:

-det skal være nemt at holde rent

-det skal udnyttet pladsen bedst muligt, både med buret og opbevarelse af tilbehør til buret.

-kaninen der skal være i det er halv fransk vædder halv dværgvædder, så str skal også passe nogenlunde

Har i nogle gode ideer til hvordan man kan bygget buret eller måske nogle billeder af hjemmelavet bure der kan give noget inspiration ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bur str til måske stor kanin ?
  • #1   3. aug 2009 jeg har selv lavet mit bur til min chinchilla der bor i stuen, med hjælp fra min far og en mand fra vejen (:
    Det er et skab, hvor vi skar det inderste af lågerne af, så kun rammen var tilbage, hvor vi har klippet noget net til og hæftet på med en klipse maskine (:
    fordi det er en chinchilla har vi bare brugt lågerne som hylder, men ellers kunne jeg da tænke mig at man kunne købe en plade og sæte ind i midten af skabet, og så lave et hul, til en trappe hvis det skal være et etagebur.
    Derudover kan man vel tage et brat og ligge et tæppe på, du kan sætte til at forbinde skabet/buret og gulvet (;
    i vores skab er der to skuffer nederst i buret, hvor vi har foder, hø, halm og spåner har jeg udenfor (;

• #2   3. aug 2009 Maajz . hold da op det lyder lige som et bur jeg gerne vil bygge... hvordan er det at rense ud i ?

• #3   3. aug 2009 det er nemt nok (; jeg fejer bare hylderne og så tager jeg bare resten med fejebakken ned i en spand og så smider jeg det ud i en sæk på vores have vogn, og så fejer jeg bare gulvet for det jeg har svinet med (;

• #4   3. aug 2009 Maajz .: okay... hylderne er ikke blevet behandlet med noget lak så der ikke siver tis i dem ?

• #5   3. aug 2009 de er lavet af lågerne, så jeg har ikke så meget forstand på det, men nogle af dem ser ud til at være malede og de andre ser ud som om der er noget lak på (;

• #6   4. aug 2009 Vi har vil mine hamstre lavet hylder på væggen og så sat vægge på i plast nederste 10cm og tremmer øverst.. Væggene kan tages af så det bare er at feje buret ud når det skal rengøres.. Og så med rør fra etagerne (trapper kan jo bruges i stedet).. Og øverst oppe kan madet/savsmuld/rengøringsgrej/hø osv så stå... Hvis du lægger plastic"glas" (kan ikke huske hvad det hedder, men det ligner glas, det er bare lavet af plastic) Eller klinker i bunden af buret så ødelægger dens urin ikke træet.. Og vælger du klinker så bliver neglene også naturligt slidt..
    Det kan jo sagtens bruges, det skal bare laves i en str. til kaniner i stedet for hamstre..

Jeg kan evt. lave en "model" i pap og tage billeder af (jeg keder mig)

• #7   4. aug 2009 Cawani: det lyder meget spændende.. er det plexi glas du omtaler?... jeg ville gerne se en model hvis det er muligt.

• #8   4. aug 2009 JA!!!! lige præcis XD.. Jeg pøver at lave en model.. Har desværre ikke mulighed for at tage billeder af det rigtige bur får jeg kommer kun lige hjem for at sælge min hest (snøft, mangler ham allerede, snøft) og pakke også rejser jeg på efterskole..

• #9   4. aug 2009 Cawani: okay tusind tak for det... det er jeg godt nok ked af at hører

• #10   4. aug 2009 Selv tak... Jeg er nu ret sikker på at han får det som blommen i et æg.. Hun skal bruge ham som western hest.. Også på lidt mere serøst plan.. Og han er den type hvor der bare skal ske noget og man skal være oppe på dupperne hele tiden.. Han ville aldrig kunne begå sig på en dressur bane hvor han skulle krydse ben og bøje nakken..

Kommentér på:
bur str til måske stor kanin ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce