Er jeg en gnaven sippe... {{forumTopicSubject}}
... når jeg synes, det er møghamrende træls, at fremmede folk hele tiden skal stoppe op ved vores fold for at klappe og fodre hestene???
Altså, det er i og for sig ikke, fordi jeg ikke kan unde folk - og børn især - at få lov til at nusse en blød hestemule, for det kan jeg da sådan set godt huske, hvor meget jeg selv nød, da jeg var barn og gik tur med min mor og min mormor... men jeg må indrømme, at jeg slet ikke bryder mig om, at folk bare fodrer mine heste uden at spørge mig om lov...
For det første er jeg bange for, at uvidende mennesker skal give dem noget, de ikke kan tåle (muggen rugbrød etc.), og for det andet vil jeg gerne have en smule styr på, hvad og hvor meget, de spiser. En ting var jo, hvis folk bare gav dem en enkelt gulerod eller et æble, men nogle har jo hele poser med brød eller gulerødder med, som de giver dem eller smider ind til dem... og ØV, hvor jeg synes, det er træls.
Sidst, men ikke mindst, er jeg kort og godt bange for, at Falle - som den lille frække hingstebølle, han nu engang er - skal komme til at nappe et barn... for hvad så? Hvad gør de så? Hvad gør forældrene? Slår de ham? For mange ikke-hestekyndige (og såmænd også for nogle hestekyndige) vil det jo være en naturlig refleks at lange ud... og her slår vi bare IKKE hestene; SLET IKKE i hovedet!!1
Så jeg skal have lavet et "fodring forbudt" skilt, jeg kan sætte op foran folden... og så håber jeg, folk vil respektere det!
Men er jeg en forfærdelig sippet gnavpotte for at have det sådan??
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Jeg har slet ikke skænket det en tanke, at det kunne være et problem... Jeg kan sagtens følge dig. Jeg husker også tydeligt glæden ved at gå ned og give hestene brød, og jeg tog det sku også som en selvfølge, at 'det måtte man da gerne'... Men nu du siger det... det ville jeg sku også være træt af!
Det der med om Falle kunne finde på at gøre noget.. Hmmm... så kan de sku lære det hvis han gør... Og jeg tror ikke, at folk vil nå at slå ham, fordi de vil ha' for travlt med at se efter om ungen stadig har sin arm...
Fodring forbudt... Hmmm.. jeg tror jeg ville gribe den an på en lidt anden måde... Lave et skilt hvor der står '...jeg vil gerne have æbler, gulerødder og græs, men alt andet ser vi os helst frabedt', fordi det ikke bringer trods frem i folk men møder dem med et alternativ - og som du selv nævner, er det jo godt for børn specielt, at få lov at ae og klappe... Ja, jeg tror at jeg ville gøre det på den måde. Foliekniven.dk laver special-skilte...
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Pauline, jeg synes rigtig godt om din idé til skilt... men så er vi stadig ikke helt ude over den der med, hvor meget hestene må få... for som sagt er en gulerod eller et æble jo fint. Men kommer der så 20 i løbet af en dag, så bliver det jo pludselig til meget.
Der ud over er der den lille udfordring, at cirka halvdelen af alle dem, der kommer her enten er turister (tyskere, primært) eller flygtninge ovre fra asyllejren, hvoraf ingen fatter et kvæk dansk... og det bliver godt nok et ordentligt skilt, hvis jeg skal have det til at stå der på flere sprog! *GG*
Derfor var min tanke egentlig en simpel tegning med en hest, en hånd der fodrer den og så et stort, fedt kryds henover. Det bør alle jo forstå.
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Ellers må i bygge en høj mur, så folk ikke kan kaste noget ind til hestene
aug 2007
Jeg er super glad for, at hesten kan gå ud til vejen, hvor Falle kan vænne sig lidt til trafikken (selv om vi bor i udkanten af en lillebitte by på en lille vej, ja så kommer der faktisk en del, fordi vi bor midt i et turistområde), men hold da op, hvor ville jeg gerne af med nogle af alle de "Falle-fans"... :-S
Eller i det mindste bare gerne have, at de lige spurgte om lov, inden de begyndte at fodre... i hvert fald de fastboende.
aug 2007
Men det er nu ikke meget bedre med Falle-nysgerrigper... det KUNNE jo være, nogen havde slået strømmen fra siden sidst, man prøvede at sætte panden eller mulen på???
Det ender sgu med, han får grillet alle sine hjerneceller, den lille bandit... :-S
Er jeg en gnaven sippe...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside