Ko jagt.... {{forumTopicSubject}}
Ja, vi har haft besøg af 2 højlands kvæg (1 tyr & 1 kvie)
de stod omme i vores have og var ved at æde vores ene hængepil! Fuck tænkte dig og skyndte mig ud på badværelset for at kigge efter ponyerne og jeg kunne ikke se dem! "hjælp" tænkte jeg og syndte mig ned på marken og heldigvis stod de på den første mark og ingen hegn var ødelagt! Pyha....
Nå men vi fik ponyerne ind i stalden og så måtte vi ellers igang med at indfange de 2 "køer"..
Da de fik øje på os, begyndt de at bevæge sig op mod vores nabo som bor ca en lille km fra os.. Min kæreste og hans søn tog bilen og kørte op til vores nabo og gik ind efter ham for at få lidt hjælp(han har selv køer/malkekøer) så han fandt noget foder i en spand og så ellers igang med at logge dem hen..
Men nej nej de ville ikke snakke! Så de 2 dumme "køer" gik hjemad om os igen og kærsten og sønne lige i hælene..
Da de nåede hjem til os, ringede min kæreste og sagde at jeg skulle komme med noget hegn i forsøg om at kunne indfange dem på den måde, men de 2 "køer" satte så kursen mod deres eget hjem igen og vi gik med.. Og der fik vi svaret på hvorfor de 2 "køer" var ude af deres indhegning!
Deres hegn er ca 5cm højt (fra græsset af og gik vi om mod åen ja der slap hegnet pludselig op!?
Det vil så sige at de 2 "køer" ALTID har kunne gå hjemmefra, de skulle bare lige over åen og ja så kunne de sgu gå hen hvor de ville!
"BY MENNESKER"...
Vi har før haft problemer med de to banditter...
Ejer er åbenbart ligeglad..
Ejeren til "køerne" var ikke hjemme, de var i England og kommer hjem i aften/nat!? hmm... hvad gør man så!
Nå men ind på deres "fold" kom de og vi gik hjem igen...
Vi besluttede os for at køre over til deres nabo og sige at de skulle være obs på at de to "køer" gik løs rundt.. Vi hjalp med at lukke deres heste ind også.. (8 stk Dv´er)
Og manden havde brækket den ene skulder efter et spark så han var ikke til meget hjælp, men ind kom de hypper..
Vi kørte så hjem igen efter en kop kaffe.. Og de 2 "køer" var igen på vej op til os, så af sted igen og fik dem ind på deres "fold" igen..
Så nu venter vi bare på det skal blive lyst igen så vi kan køre ned til ejerne af køerne så de kan få sidste advarsel!
Politiet er indblandet!!
Så vores ponyer må desværre stå inde i nat :o(
Men hold op hvor kan jeg blive pisse sur over folk ikke kan holde deres fucking køer inde og få lavet et normalt indhegning til de to køer!
Hvad ville du/I have gjort?
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 620
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Og sikke nogle skøre mennesker at lade være med at hegne ind ved åen, for kvæg går jo gerne over hvs græsset er grønnere på den anden side:-( Håber det lykkes at tale de der mennesker til fornuft....
aug 2007
Sidste år havde de to sort og hvor den ene hele tiden hoppede over hegnet.. Den skød han til sidst.. Den anden solgte de.. Efter 2-3mdr fik de så de her to (brune) med laaanngge horn.. De er begge to bange for mennesker og går uden grime eller tov.. Hmm???
aug 2007
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Men hvor dumt af køernes ejer ikke at hegne HELE deres fold ind... enhver ved da, at køer bare går derhen, hvor de selv synes, hvis der ikke er et super godt hegn med stød i til at holde dem inde... selv et godt hegn er jo ikke altid nok!! Forstår ikke, hvorfor nogle mennesker er så ligegyldige overfor deres dyr... :-S
aug 2007
Vores ponyer bliver ikke lukket ud før deres hegn er lavet. Da jeg ikke vil risiker vores ponyer også render ud..
Vores mindste plag er bange for køerne, så det går nok ikke at lukke dem ud før vi er sikker på deres dumme køer bliver hjemme..
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 935
aug 2007
Vi vil også ringe til falk og politiet igen hvis de ikke kan holde dem inde..
Ko jagt....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside