653 visninger
|
Oprettet:
Vokser som ukrudt??? {{forumTopicSubject}}
Ja, er der andre her end mig, der har et føl eller en plag, der bare vokser som ukrudt??? *GG*
Min dejlige Falle er nu 4 måneder og allerede omkring de 130 i stang... ARGH!!! Så nu må han altså godt lige sætte farten lidt ned. *GG*
Har sat lidt nye billeder ind i hans profil, hvis I vil se, hvor stor han er blevet:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=117950
Måske er det bare mig, der har for lidt erfaring med føl, men kors jeg synes, han er stor af sin alder....???
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Bortset fra det, så tænkte jeg netop på at skrive og høre, hvordan det gik med ham
Men han er GODT NOK en smuk hest! Damn!
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Han i øvrigt tilsyneladende på vej ind i en "alting er farligt og har store skarpe tænder" fase... gad vide, om det er noget, alle føl skal igennem? Når et ellers totalt overmodigt føl pludselig begynder at springe til siden for skygger, bliver man jo en smule bekymret for, om man nu har gjort noget forkert?? :-S Og jeg håber under alle omstændigheder, det er noget, han snart kommer over igen...
Men ellers er banditten fuld af krudt og gale streger... render rundt med 2 fine blå hovaftryk størrelse Falle; et på hvert lår, efter 2 mindre heldige konfrontationer med hans baghove... av, av! Så må indrømme, jeg har fået, hvad man vil kalde en "sund respekt" for hans bagpart. *GG* Og vores undervisning i onsdags gik helt til rotterne, fordi Falle hoppede og sprang rundt og rev sig oven i købet løs fra mig... Meeen det skyder jeg nu skylden på de mange klæger for... det var bare ærgerligt, for jeg havde sådan glædet mig til at vise vores træner, hvor dygtige vi var blevet.
jan 2009
Nå, men eftersom træningen gik til rotterne, så kan du jo fortælle OS, hvilke øvelser I har lært og hvad I træner... (for vi er NOGEN der står uden træner pt og lapper al inspiration til os)...
aug 2007
- Stå bundet (lidt uroligt, men vi panikker ikke)
- Få løftet og renset hove
- Blive striglet og berørt over hele kroppen - også de "følsomme" steder
- Blive trukket
- Bakke og gå fremad på helt lette signaler
Og så er vi igang med at lære at vige med bagparten... bl.a. for at mindske fremtidens antal af blå hovmærker på mine lår.
Min lektie til næste undervisning går ud på at:
- lære mig selv at være ENDNU mere håndfast (suk, synes ellers, jeg var kommet langt på den front)
- lære at blive bedre til at kontrollere mine nerver og holde dem i ro uanset hvad, Falle laver
- lade være med at snakke så meget til Falle under træninge - faktisk skal jeg helt holde min kæft, indtil jeg kan dette uden svupsere
- øve mig i at holde bedre styr på tovet, så jeg ikke hele tiden bliver kludret ind i det
Tror, det er 4 af de allersværeste ting, hun har sat mig til der... *GG*
Jeg er så blevet instrueret i at træne med min kæreste Bo som hest, indtil jeg har fået den rebgrime og det tov, jeg har bestilt til Falle (så han ikke får mulighed for at rive sig løs igen og får det gjort til en uvane), så det gik vi igang med i aften... men ØV, det gider jeg ikke, for han er sgu meget vildere og mere voldsom end Falle. *LOL* Han ville både bide, løbe mig ned, vikle mig ind i tovet og slæbe mig tværs over gårdspladsen... det er Falle trods alt ikke begyndt på endnu. *LOL*
Ak ja; jeg er sikker på, vi var et syn for guder, Bo og jeg, da vi skulle gå tur med trækketovet... jeg grinede i hvert fald, så jeg fik ondt i maven. Men endte med at sætte Bo på stald, så han kunne stå der og skamme sig over at være sådan en bølle-hest! *GGG*
aug 2007
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
Jeg holder næsten ligeså meget af at læse dine indlæg, som jeg holder af at læse Pauline's. I er fantastiske til at skrive. Læseren for nærmest en fornemmelse af at være tilstede under begivenhederne....griner!!
Både du og Pauline forstår at skrive underholdende og humoristisk om selv de mest frustrerende ting i dagligdagen.
Tak for et dejligt grin, og giv din frække bølle-hest en gulerod...hi hi!
Vh.
Betina
aug 2007
Kijofreg, sikken en lækker dreng, du har købt dig der - TILLYKKE med ham! Og jeg skal da også godt nok lige love for, han har udviklet sig på en måned... hold da op! Så man kan vist bare konkludere, at de VOKSER, sådan nogle basser.
Og Pauline... jeg venter stadig spændt på historien om psyko-ninja-æslet!!
jan 2009
Jeg var på Vorbasse marked med Claus og Kamille. Vi kom jo, ret hurtigt, over til afdelingen med dyr (læs: heste). Vi gik rundt og kiggede på de kære muler, og Kamille var selvfølgelig klar til at bede mig om at købe dem alle sammen. Hun kastede sig virkelig med dødsforagt ind til enhver hest, hvis røv så bare lidt sød ud. (gu ve, hvordan hun ville være i Givskud løvepark...). Nå, anyways.
Vi kom forbi en KÆMPE hest. Den var KUL SORT og lignede en frieser der var blevet trukket uden på en Shire. Den var VIRKELIG flot. Nå, men Kamille påpegede, at der var noget gald med dens øje. og nysgerrig-pind som jeg er, måtte jeg jo HELT hen og kigge tæt på. Ganske rigtig, halvdelen af øjet manglede. Jeg var meget fascineret over, at den bare lod os komme tæt på, selvom at den ikke kunne se os. Det eneste, den kommenterede på var, at vi ikke kløede den hårdt nok på halsen. Uhhhhhhhhh det er dejligt... Nå. Jeg stod og var dybt betaget af denne smukke hingst med det manglende øje. Pludselig mærkede jeg en hamrende smerte på begge baller. Jeg nåede kun at registrere smerten, så var den der igen. FØJ MIN RØV! Jeg blev skubbet ind i Kamille og fik så endelig flyttet mig. Jeg vendte mig, for at se det store dyr, der havde forvoldt smerten. Og der stod det så... Et lille MØG ÆSEL med et udtryk der bare sagde "hva' så deeeeeer.... hva sir' du til det? skal du ha mere fra mesters hammer eller har du fået nok...? huh huh huh.."
Der gik 10 minutter før jeg kunne gå igen. Der stod folk og skreg af grin over den lille lorts udtryk og ikke mindst, af mig, som stod og ømmede mig gevaldigt.
Den næste time, undgik jeg æsler, efter 2 timer, var jeg sur på æsler, efter 3 timer, ville jeg eje det lille Ninja Psyko Æsel, for det skulle FANDEME bare være løgn!
Så det avr så historien. Da Claus puttede mig iseng om aftenen, bad jeg ham om lige at checke rumpetten. Ganske rigtigt - 4 perfekte aftegninger hvor der står "med venlig hilsen Psyko Ninja Æslet"
aug 2007
Ej undskyld, jeg kan kun alt for levende forestille mig, hvor ondt det må have gjort med sådan et dobbelt sæt psyko-ninja-æselhove i måsen! *GG* Men din historie er bare SÅ herligt fortalt... kan lige se det hele for mig.
God bedring med rumpetten.
jan 2009
Og for øvrigt, gør min røv stadig mega ondt. Jeg har en kontorstol på prøve i 14 dage. Den er MEGA DYR (10.000 kr.). Jeg må desværre afstå fra at prøvekøre den i disse dage, da den bestemt ikke er numsevenlig ( www.swopper.dk - så forstår i)
jan 2009
aug 2007
Giver stoleproducenten ikke dispensation for æselspark?
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 190
Har lige læst historien op for min mand, mor og ældste søn. De griner endnu....ha ha ha.....jeg ser det for mig. Jeg må tilstå, at jeg nok ville være den du kunne høre grine højest i hoben af tilskuere.... ;O)
Du lever i hvertfald ikke et kedeligt liv, Pauline.
jan 2009
Og ja, jeg overvejede en donut i XXL... Vi skulle jo på mønstringskursus om lørdagen (sparket faldt på en fredag) og jeg skulle sidde med fremmede mennesker hele dagen. Man smider jo ikke kortene på bodet foran vildt fremmede og sige 'gutinder, nu skal I lige høre, hvorfor mor her, ikke sidder ned på det torturinstrument I kalder en stol...'
jan 2009
- HI Hi, er det ikke skønt, når ens træner giver en selv flere øvelser end hesten! Jeg skal også blive mere kontant, huske at give efter på det rigtige tidspunkt og den der er sværest: Stoppe, mens legen er go'. Jeg kører ALTID den tand videre, der gør, at det hele går i skudder mudder til sidst.
Det lyder til at være en god træner. Hvor var det du boede? Måske, jeg må komme og kigge en dag???
jan 2009
aug 2007
Og jeg skal i så fald også nok byde på lidt kaffe og hjemmebag og eventuelt en bid mad.
aug 2007
Vokser som ukrudt???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside