Mand går ikke ind for medicin.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en sød kæreste, jeg har selv to børn han har ingen, men vi har da talt om at få et sammen engang med tiden.
Dog er der lige en "lille" ting. han går ikke ind for medicin/ vitaminpiller/ ect OVERHOVED.
Fx anbefales det at man tager folin op til 12 uge og derefter jern hvis man er i underskud. Han mener ikke det er nødvendigt for jeg kan "jo bare" spise det der giver jern.
Hvis mine børn får mellemørebetændelse, mener han ikke jeg give dem pencillin (fx når lægen anbefaler det), næ nej han siger at "kroppen selv skal klare det". Han påstår at det man bruger nu sikkert bliver "gjort" giftigt/ usundt om 20 år.
Jeg har forklaret ham at i gamle dage dødede spædbørn faktisk hvis de fik lungebetændelse ect, men han holder stejlt på at hans "fremtidige" børn IKKE skal have noget. Min mindste på 4 år harvde været til læge fordi han havde lidt besvær med at trække vejeret. Lægen mente det kunne være begyndende astma. (Det skal lige tilføjes min X, børnes far, stor ryger i hjemmet). Min kæreste påstår det er min hund, og syntes jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke sender min 11½ år gamle hund hjemmefra i 2 mdr for at se om det bliver bedre. Hvis det er astma, så mener min kæreste at barnet ikke skal have astma medicin, for det er usundt, men han bare skal holdes væk fra det han ikke kan tåle. Jeg har haft hunden siden den var et år.
Hans holdning syntes jeg er lidt skræmende især når han fx holder fast på at små børn ikke skal have bare en lille panodil for at slå feberen ned, de skal klare det selv.
Er der nogle der har oplevet noget ligende og hvad gør man ved det??
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 372
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 191
Det er dine børn og din hund så det er også dig som bestemmer over dem.
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 343
Måske din kæreste er "lidt for klog" og han ville nok (forhåbentligt) følge lægens råd efter lidt nærmere eftertanke.
Nu ved jeg ike hvor gammel han er, men det kan jo også være mangel på bedre vidende.
Håber i finder en god løsning med det hele
jun 2007
jul 2007
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Har han selv børn? Hvis ikke forestiller jeg mig at visse ting nok vil ændres hvis han pludselig står med et grædende barn med feber osv i hånden.
jun 2007
Jeg går ikke på kompromi med mine børn, men det er heller ikke fedt at skulle lægge øre til hans snak om skadelige stoffer som jeg "hælder" i mine børn. Det kan jo ikke passe at jeg skal liste mig ud af døren for at gå på apoteket. Det sjove er at bare mine børn siger det mindste piv syntes han det er ok at tage til lægen, de må bare ikke få piller??!! Hvorfor så overhoved så tage derhen tænker jeg.
jun 2007
Men når jeg prøver at bringe det på banen så er han slet ikke til at snakke med, siger bare at "kroppen skal klare det selv"... Han gider slet ikke diskuterer det.
jun 2007
jul 2007
min mand går meget ind for naturmedicin, og var ikke meget for at tage piller da jeg mødte ham. Men så faldt han på vores lastbil, og slog ryggen, og så kunne smertestillende pludselig godt bruges
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 128
Mener han så heller ikke at man skal operere for sygdomme? Eller klare kroppen også selv lige en betændt blindtarm?
Mht hunden, så skal den selvfølgelig ikke sendes væk, slet ikke i den alder, så kan man ligeså godt aflive den...(det skal du heller ikke!!!)
Min egen søn havde astmatisk bronkitis da han var helt bette, men er vokset fra det... Men jeg havde både hund og kat.
Bare fordi en person får astma, er det ikke ensbetydende med at de ikke kan tåle hund...
Ja jeg kunne ikke leve med en mand med sådanne meninger og holdninger, det ville nok stoppe ret hurtigt, og jeg ville også være tilbøjelig til at sige... Drop ham...
Men kærlighed overskygger alt, så jeg skal ikke bedømme jeres forhold:)
jun 2007
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Jeg forestiller mig altså at visse ting ændrer sig, når ungen der skriger og græder pga feber og/eller smerter er hans eget.
Jeg har ikke selv børn, men har tidl arbejdet i vuggestue, og det er altså hjerteskærende at høre at sygt barn græde når man ikke kan gøre noget for at hjælpe det:o(
Jeg er absolut heller ikke tilhænger af at medicin skal bruges skødesløst og uden omtanke. Jeg er opvokset med at f.eks. panodiler ikke er noget man tager pga en smule hovedpine osv.
Men jeg har gigt, og uden medicin ville jeg da ret hurtigt have en masse ødelagte led. Det kan min krop sgu ikke selv klare. Og sådan er det jo med mange lidelser.
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
apr 2008
Følger: 62 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 315
Den mand lever med en angst over for at blive syg af noget, som hjælper kroppen med at få/have det godt.
Hans fobi er LANGT fra normal... og kan blive farlig.
Ja, du bestemmer over de børn, som du har med en anden mand, men når i får et barn sammen, så er problemerne allerede på forhånd klar...
Ikke lige en risiko man burde at indgå, da vi altså snakker om et lille menneske... og måske en partnerskab mere som ikke kan holde til konstante diskussioner.
Nej nej... find dig heller fra starten en anden mand til dit næste barn, også for barnets skyld !!!
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Men jeg ville helt klart vente med at få et barn med ham indtil han kan komme med nogle ordenlige argumenter til hvorfor man hverken skal vitamin tilskd eller pennicillin..
DEsuden hvis du skal spise efter at få nok folin syre og jern ville du faktisk dø da disse råvarer indeholder så høje mængder andre farlige ting som er langt højere end folin syre indholdet og jern indholdet
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 170 Svar: 1.060
Og JEG ville have været DØD uden min astmamedicin.
Men mon ikke han ændrer holdning når han har set et astmaanfald?
Så håber jeg da bare at i har medicin i huset.
Jeg ville ikke leve med sådan en mand.
Børn skal have deres vitaminpille dagligt, og også os voksne:-)
Men held og lykke, har desværre ingen gode rår.
Jo, måske tage ham med til jeres læge til en lille snak.
Ældre og børn kan jo dø af en lungebetændelse uden medicin, hans holdning er for farlig.
jun 2007
Igen gør jeg hvad JEG mener der er bedst for mine børn, og de skal sq have penicillin...
apr 2008
Følger: 62 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 315
jun 2007
Han har INGEN erfaring med småbørn... Men tror også det vender den dag han oplevet et barn græde som sindsyg... Hvis man gentagende gange har mellemørebetændelse hvor trommehinden sprænger, ja så mister man jo en god del af hørelsen... Men det er jo også meget bedre og være halvdøv men rask og stærk... tsk tsk... he he
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Lyder lidt som jehovas vidner, nej vi modtager ikke blod. Men igen er dit barn sygt og vil dø uden hvad så?
Hvis det virkeligt går dig på sinde, så sæt dig ind i tingene, læs nogle bøger om vitaminer osv. der står super mange gode ting, som du vil kunne bruge, som argumentation, og igen det vigtigste er ingen skal lide unødigt i vores lille dk. så kan du ved hjælp af stoffer eller piller, mindste smerte eller ubehag for personer eller dyr, så skal man naturligvis benytte sig af det.
Hvis ikke er man sgu ja ikke bare stædig men dirkete dum.
Blot min mening
Håber i finder ud af det, lyder til det bare er en god debat i skal igennem.
jun 2007
Men tror pare det er hans generalle holdning at man ikke skal tage for meget medicin der "kammer" ovre.
Nej han er ikke JV eller GB eller noget som helst andet.
I sine unge dage var han noget af en rod med sprut og stoffer, så har en mistanke at han i virkeligeheden er bange for om han har ødelagt sin forplantningsevne, så han IKKE kan få børn. Derfor vil han måske "beskytte" mine børn for noget i den stil..
Men ja, sikkert en god debat.. *S*
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 146
Mand går ikke ind for medicin..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside