14. mar 2008 Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
Ny hest :) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Vi har idag fået vores nye Fjordvallak
Halskovs Vulkan og han er så dejlig. Vi fik ham idag omkring kl 14 og valgte så at prøve at sætte ham ud på vallak folden med de andre drenge da han jo skal prøve det. Det skal lige siges at han blev kastereret for omkring 3 uger siden og han er overhovedet ikke hingstet på nogen måde ! Han er bare så sød. Men vi stod så og observerede dem i ca 15 min tror jeg det blev til og det gik jo fint. De snuste jo lidt til hinanden og pev lidt og blev lidt vilde, men til sidst gik der ro på og de stod og græssede fredeligt alle sammen !
Så kom vi op 1 time - halvanden efter og ville hente ham, men hvor var han. Folden er jo stor men de går aldrig ned i den anden enden. Vi blev jo bange og troede han var smuttet væk, men så gik jeg helt ned i den anden ende og der stod han helt alene Jeg fik så fanget ham og trak ham op mod ledet, men da jeg kom længere op kom de andre imod ham og han blev bange så jeg måtte slippe ham så han kunne komme væk. Måtte så fange ham igen men det tog sin tid,. Han ville ikke derop igen jo. Fik ham fanget og kunne se han havde et blødende sår på det ene ben og under maven. Han blødte lidt fra såret fra kastrationen, men han virkede okay. Vi fik ham så ud og ned i boksen og slappe af og så striglede vi ham og nu virker han fin nok.
Syntes bare ikke det var en så god start på den nye tid
sep 2005
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 888
Hold ham hellere alene på fold, eller måske med én anden vallak, et par uger endnu.
Min egen, Unik Frølunde har jeg lige været igennem det samme med. Han blev kastreret for 2½ måned siden. Efter 1½ måned forsøgte jeg at lukke ham ind i flokken til de andre heste, og det gik fint. Indtil der kom vallakker derud, så der både gik hopper og vallakker. Så blev Unik forvirret, og blev direkte kaldt ondskabsfuld. Også selvom at ingen af de andre fik skrammer, men fra dag til dag, havde Unik pludselig 18 sår, over hele kroppen.
Han blev lukket ud på en mindre fold, hvor han fik lov at gå med én anden vallak, og én hoppe. Vallakkerne kom hurtigt op at slås om hoppen, og det endte med at det kun var Unik og hoppen der gik på folden. Men få dage senere blev hoppen med hingstegal, og Unik sprang på nakken af hende, hvorefter begge heste blev helt bløde i bolden, og hoppens ejer mente at Unik skadede den.
Så nu går Unik alene igen. Først til vinter, vil vi prøve at lukke ham ud i flokken igen..
sep 2005
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 888
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
Ny hest :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside