{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.479 visninger | Oprettet:

Tattoo KBH - forskellige spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Ja - nu er jeg sådan én som er lidt skør - og har fået nogle idéer. Selvfølgelig skal det hele gennemtænkes godt og grundigt - og der er også god tid endnu (kan i hvert fald ikke få lavet tattoo's før engang efter august måned).

Min første - og mest sikre idé, er en pegasus. Som jeg faktisk er ved at få tegnet. Så må jeg se.... Første tanke var at den skulle sidde ved hoften - altså foran, ved maven/lysken af. Men så kom jeg til at tænke på - at den så måske bliver "grim" hvis engang jeg skal have børn... Derfor tænkte jeg så mere på siden af hoften - eller bag på hoften. Hvad er jeres erfaringer med tatto på "maven" vs. børn??

Nyere tanker er en tattoo af en drømmefanger. Da det er et symbol, som betyder meget for mig. Jeg faldt over denne på nettet: http://farm2.static.flickr.com/1057/1464904658_ec6acfcc4c.jpg?v=0 - og synes den er helt vild smuk. Måske skal den sidde samme sted - og så bare være en hel del mindre.

Og så kunne jeg måske også godt tænke mig et lille bitte tegn a'la det her måske: http://z.about.com/d/tattoo/1/0/r/v/021205k.jpg - eller et andet symbol. Måske på anklen...

Anbefal meget gerne en god tattovør i KBH området. - Der er jo mange. Men én med en god uddannelse.

Ellers bare kom med gode råd og erfaringer - alt modtages med glæde :):)

Mvh Emilie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tattoo KBH - forskellige spørgsmål
  • #1   19. jul 2009 - Altså, er ved at få tegnet skitsen til pegasus - på papir smiley

• #2   19. jul 2009 Jeg har en tattoo omkring navlen, og har da fået barn inden og efter.
    Min mave er da ikke så flot mere, som inden jeg fik børn, men min tattoo har ikke taget skade. XD

Min personlig smag er jo, at en pegasus skal flyve højt...derfor vil jeg nok vælge skulderbladet som placering...der kan den frit udfolde sig. =)

• #3   19. jul 2009 Nå ja... tror ikke at du skal blande en pegasus med en drømmefanger...
    De 3 tattoos du har valgt er jo ikke den samme stil...hvilket kan blive lidt uroligt at se på (selv holder jeg mig meget til den samme stil, så der er et sammenhæng i det).
    Derfor skulle du nok vælge placeringer, hvor dine tattoos ikke ses på én gang.
    fx. pegasus: skulderblad
    drømmefanger: på siden af dit underben i en mindre udgave
    lille tegn: der ved lysken/hofte/navle område.
    KUN ET EKSEMPEL. =)

• #4   19. jul 2009 Kan både anbefale Bright Side Tattoo og Baby Lou. De er virkelig dygtige begge steder! Men de har lange ventelister, så du kan sagtens tage hen og bestille tid, for du kan alligevel ikke komme til før til efteråret/vinter. Jeg har selv en tid hos James Kiley i Bright Side Tattoo den 27. august (må vente i ca. 2 måneder), og jeg kan bare ikke vente...

Det er dumt som kvinde, at få lavet en tus på maven, for det tidspunkt, hvor man venter sig, bliver tussen rent ud sagt grim. Jeg har dog selv en på maven/lysken området, men jeg har også fravalgt at få børn. Er 30 nu, så sandsynligheden for, at jeg skifter mening er minimal.

Skal du have lavet en større tatovering, er det en god idé at have en flaske vand med sig. Man kan nemlig risikere at blive dårlig undervejs, hvis man ikke har adgang til vand.

Når du har fået den lavet må du ikke pille eller klø i din nylavede tatovering, for den skal have tid til at hele. Det tager som regel 7-14 dage og i den periode skal du pleje den med noget specielt salve. Jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men det kan tatovøren fortælle dig. Det er også en god idé at vaske den med en mild og uparfumeret sæbe for at minimere kløen under helingsprocesen (det glemte jeg sidste gang og aldrig har jeg været udsat for så stærk kløen før). Når du skal tørre den, skal du duppe forsigtigt. Du må ikke gnide håndklædet. Du skal også være varsom med sol og klor i den efterfølgende måned, så hvis du godt kan lide en tur i svømmehallen må du altså lige vente en måneds tid for tatoveringens skyld. Derefter kan du igen gøre som du plejer.

Held og lykke med din kommende tatovering - Du bliver hurtigt afhængig af tatovørens nål, når du én gang er blevet tatoveret smiley

• #5   19. jul 2009 Westfall *Malle* - Oz forever! smiley
    Det med maven passer altså ikke.
    Jeg har selv en tattoo omkring navlen og kender flere som har det i mave området. Selv efter de har fået børn ser deres og min tattoo flot ud.
    Vil man ikke have, at en tattoo bliver grimmer og forandre sig, må man ikke få nogle - ALLE forandre sig og ser ikke så rynkefri ud mere når du engang er omkring de 55 + , uanset hvor du får dem lavet.
    Tja alderns tegn kan man ikke flygte fra. XD

• #6   19. jul 2009 Tanja N: Det var noget, jeg har hørt fra andre, så du må ikke hugge hovedet af mig smiley

• #7   19. jul 2009 Det gør jeg heller ikke, men da jeg nu selv har erfaring med det, må jeg jo lige rette dit udsagn. =D
    Og som sagt, ALLE tatoos bliver "grimme" når vores hud med aldern bliver mere "slasket" og kynket. XD

• #8   19. jul 2009 Tanja - jeg forstår ikke helt det du siger med at det ikke er samme "stil"? Jeg synes "symbolerne" passer rigtig godt sammen - og det er alle sammen nogle der er "MIG".... Mener du "stilen" de er tegnet i? Der vil jo altid være forskel på en tegning af noget med mange detaljer - og et lille enkelt symbol med få streger. Nå - kan godt være jeg bare ikke lige kan se hvad du mener, fordi jeg ikke er enig smiley
    Min pegasus skal ikke flyve - den stejler - derfor kan den jo meget passende "stå" et sted på hoften. Havde tænkt noget a'la venstre hofte - og drømmefanger på højre skulder, - og lille symbol på højre ankel.

Tak for alle de gode råd Malle!
    Har godt læst meget forskelligt ang. det med tatto på maven vs. børn. Nogle siger at tatto'en bliver grim - andre siger at der ikke sker noget ved det. Lidt forvirrende smiley Men det afhænger nok også af HVILKEN tatto - og hvordan ens hud er, og sådan noget.

Tror nu jeg venter lidt med at bestille tid - skal også være sikker på at jeg har råd og sådan... Ved ikke lige hvad prisen kommer op i... Men tænker at ingen af dem skal være større end 15x15 i hvert fald.. Men det afhænger jo også af hvor mange detaljer/streger der er...

• #9   19. jul 2009 Drømmefangern er et indianer symbol
    Det er en pegasus kommer fra en helt anden relation.
    Det 3. symbol har heller ikke med de 2 andre at gøre.
    Det er det jeg mener med, at du ikke holder dig til samme stil.

Jeg har selv 6 tattoos in til nu, og følger en "rød tråd" for at skabe en helhed...
    Ønsker man forskellige stilarter, er det godt at skabe et sammenhæng via kreativitet.
    Men det er jo smag og behag. =D

Held og lykke med dit projet. =)

• #10   19. jul 2009 Øhh okay... Jeg kan bare stadig ikke helt følge din tanke smiley En del af mig er et eventyr/drømme menneske, en del af mig er indianer, og en del af mig er hippie-freds-kærligheds-menneske. Sagt på en meget udpenslet måde. Kan ikke se det forkerte i at blande det sammen.

Tak tak smiley

• #11   19. jul 2009 Det var så lidt (:

Det lyder fornuftigt. Du skal nok regne med et par tusind, skal selv have en i nogenlunde den størrelse, og jeg skal give omkring 2000 for den... Og man skal jo heller ikke forhaste sig, når det har noget med tatoveringer at gøre.

• #12   19. jul 2009 Okay, det er fint - så skal jeg i hvert fald bruge lidt tid på at spare penge sammen smiley Nej, - ingen hast - og der er god tid til at ændre mening, hvis det skulle ske.

• #13   19. jul 2009 jeg vil også anbefale baby lou, de har lavet min tattoo og jeg er mere end tilfreds smiley

• #14   19. jul 2009 Tanja - helt enig omkring at det er vidt forskellige idéer og at det vil se forkert ud ! men nu er ingen af dem min stil, men er jo idéen med tatoveringer at vi ikk alle ønsker det samme.

Einfari - KBH kommer an på hvor du vil tage hen? Jeg har selv brugt tattoo nation i stenløse og gør det gerne igen. Er fuldt ud tilfredse med deres service og arbejde. Og kan kun fortælle om folk der har været positive. Men ellers er der tattomini i frederikssund som er utrolig eftertraget og der vil være 6 mdr. ventetid. Og husk at tatovør ikk er en uddannelse, men er erfaring.

Kommentér på:
Tattoo KBH - forskellige spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce