{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Priser på et år. smed, dyrlæge osv. {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige ved at lave budget for ponyregninger på et år smiley - for den pony, jeg ikke har fået endnu q:
så jeg har liiiige nogle spørgsmål (:
måske lyder det uerfarent, men et eller andet sted, skal man jo finde ud af det :o) ?

1. Hvad betaler i for at få ponyen beskåret, eller barfodstrimmet? og hvor tit?

2. Hvad betaler i for gødningeprøve? og hvor tit?

3. Hvad betaler i for dyrlæge pr. måned, ca? - og på hvad? (kolik, eller andet?) ;p

4. Hvad giver i for vaccination? smiley og hvor tit? xD

håber det var til at forstå xD

tak på forhånd ^^

- og er der andet der skal betales for? smiley

og: TANDRASPNING. Er det nødvendigt? og hvor tit, og hvad skal i betale for det? xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på et år. smed, dyrlæge osv.
  • #1   18. jul 2009 Vil jeg faktisk også gerne vide xD

• #2   18. jul 2009 1. Hvad betaler i for at få ponyen beskåret, eller barfodstrimmet? og hvor tit?
    Kommer meget an på hvilken smed man bruger, kan anbefale Rasmus Olsen (men bor på sjælland ved iik hvor du bor.) Med sko en hva' 600 måske 700 kr. (: uden vel 400/500 kr. tror jeg.
    2. Hvad betaler i for gødningeprøve? og hvor tit?
    Hmm. Det bliver der normalt iik taget. Men hvis dre er en sygdog på ridecenteret/klubben så få gjordt det der. Men ellers hvis den har flueæg eller andet i pelsen som klør.
    3. Hvad betaler i for dyrlæge pr. måned, ca? - og på hvad? (kolik, eller andet?) ;p
    Kolik tror jeg er 1000 eller 2000 måske mellem det (kommer jo an på om de bare skal have vand eller ogs olie mm.)
    4. Hvad giver i for vaccination? smiley og hvor tit? xD
    Hmm. Kan iik lige huske ? xD Den normal 1 gang om året. Og ellers ved sygdom.

TANDRASPNING. Er det nødvendigt? og hvor tit, og hvad skal i betale for det? xD
    Ja det er nødvendigt 1 gang om året. Ved iik hvad det koster, det er vel forskelligt far hestetandlæge til hestetandlæge ? xD

Håber at du kan bruge det (:

• #3   18. jul 2009 Nu har jeg godt nok hest, men måske kan du bruge det alligevel

1. Min har forsko på, men den gang hun ikke havde gav jeg ca 300 kr. på 8 uge (nu giver jeg 550)

2. Gødningsprøven kostede 131,- og det er den første hun har fået under mit ejerskab (har haft hende siden januar)

3. jeg har i alt givet 3327 for dyrlæge. Hun har så også fået konstateret asmatisk broncitis, så dyrlægen måtte derud to gange før han fandt ud af hva det var. Og så er der også en handelsundersøgelse og en tandlæge regning medregnet. Der plejer at gå nogle måneder i mellem dyrlægen kommer (jo længere tid han bliver væk, jo bedre)

4. Min skal først vaccineres til novenber, og det regner jeg med at komme til at give omkring 400-500 kr for. Det står i hestens/ponyens sundhedsbog hvornår den skal vaccineres næste gang. fx: den blev sidst vaccineres i januar måned 2009, og så skal den bare vaccineres igen i januar måned 2010.

Håber det var til lidt hjælp smiley

Det er en meget dyrt at have hest/pony. Det kræver at du har et arbejde eller nogle meget flinke forældre smiley

• #4   18. jul 2009 hov glemte tandlægen. Jeg gav 500 for det (med bedøvlese) og vil sige at hesten skal have det efter behov. Hold altid øje med om den kan tygge maden ordentligt og at den ikke spilder det for meget. Jeg mærker nogle gange på hendes tænder for at mærke efter om de er skarpe

Andet du vil vide, så bare spørg smiley

Kommentér på:
Priser på et år. smed, dyrlæge osv.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce