{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

bytte eller sælge eller beholde??? {{forumTopicSubject}}

hjælp

jeg tænker så meget over hvad jeg skal med bolette.
hun er en super god hest og kan næsten alt hvad jeg vil. dog er det dressur jeg gerne vil og starte stævner.
det er hun ikke øvet i og jeg har nu startet to stævner, hvilket gik okay, men hun vil ikke gå ned med hovedet.
kun hjemme til træning går hun vildt godt, og vi er kommet langt på det år jeg har trænet hende.

det er irri og jeg er ked af det.

ved ikke om jeg skal sælge, bytte eller beholde hende.

hjælp
hvad ville du, hvis du var mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bytte eller sælge eller beholde???
  • #1   26. jun 2009 min pony var på samme måde.. hjemme var han dejlig afslappet og rummelig i gangarterne.. men når jeg skulle ud og starte dressurstævner, spændte han rigtig meget op og var fuldstændig anspændt og stiv, og ville hellere ikke gå i holdning... vi nåede desværre heller ikke til ret mange stævner, da jeg faldte for aldersgrænsen, og han nu er blevet solgt og bliver hentet på mandag hvis han går gennem dyrlægetjek /': - men det blev da bedre til det sidste stævne end det var til det første (tror jeg nåede at starte 4 stævner) (:
    Men tror bare i skal fortsætte med at arbejde og stille op til en masse masse stævner.. komme ud og ride andre steder end normalt, så hun vender sig til det.. Så tror jeg efterhånden hun vil begynde at slappe mere af, hvilket vil hjælpe rigtig meget i ridningen (: og husk endelig ikke selv at begynde at spænde og blive hård i hånden, hvis ponyen spænder op.. (;

    Håber du kan bruge det


  • #2   26. jun 2009 Hm... det, du vel skal gøre op med dig selv, er: Hvad betyder mest for dig??? At kunne ride stævner??? Eller din hest??? smiley Det lyder måske lidt brysk/kynisk, men ikke desto mindre lyder det på mig, som om det er den beslutning, du står overfor lige nu... For hvis din hest spænder op og virker angst/nervøs til stævner, så er det efter min mening ikke noget, man bør tvinge den til. Selvfølgelig kan man forsøge at vænne hesten til det... men jeg er bare den holdning, at stævner er noget, vi først og fremmest gør for vores skyld, og at hesten derfor ikke skal gå stævner for enhver pris. Det ER bare ikke alle heste, der egner sig til stævner. smiley

  • #3   27. jun 2009 Hmm. jeg vil give LOUISE LINDBØG H ret, kan godt følge Louises hentydning og synes hun rammer godt.

    Men.. hesten kan vænnes til stævner osv, med meget træning og i af slappet tilstand. Er rytteren anspændt - bliver hesten anspændt. Virker rytteren stresset - bliver hesten stresset.. (selvf. ikke alle hypper der bliver påvirket af dette)

    Men held og lykke fremover og håber det vil gå jer rigtig godt til næste stævne :o)

    Go week...


  • #4   28. jun 2009 jeg syntes du skal beholde hende og så få noget undervisning på hende. af en undervisser, der kunne ta' med ud til stævnerne, og hjælpe:=).

  • #5   28. jun 2009 jeg synes du skal beholde hende ligsom de andre også skriver for jeg tror hvis du sælger hende vil du fortryde det og hvis du beholder hende kan det jo bare være det tager lidt tid og og lærer hende tingne men til sidst har hun lært det i dressur som du ville have hun skulle lærer men det er jo bare min minning men til allersidst er det jo dig da bestemmer det så tag da god tid til at tænke det her igemmen synes jeg smiley

  • #6   1. jul 2009 ja der er noget og tænke over.

    jeg har det bare sådan at alle heste kan lærer det hele. nogle tager det kun en uge og lærer og andre kan det tage flere mdr eller år.

    håber og kunne lærer hende det, da jeg ikke bare lige kan sælge hende smiley

    takker for hjælpen. smiley


  • #7   1. jul 2009 Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
bytte eller sælge eller beholde???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce