820 visninger
|
Oprettet:
Trænings steder! {{forumTopicSubject}}
Hej heste folk!
Jeg har tænkt over i et stykke tid nu og fundet
ud af jeg vil høre jeres mening, nu. Da vi ikke
har den perfekte ridebane (en oval bane med græs
indvendig og udvendig) eller jo, den er perfekt
til ridning, men ikke med hesten. Da hesten mere
er intra. i det græs og ikke mig. Så lidt svær at
lære ham noget der. Men jeg har lært ham at
knæle/neje på folden. Men nogle hestefolk, mener
det er synd og lærer sin hest, ting på folden, da
det er hestens fristed og på en måde kan jeg også
godt forstå det. Skriv din mening, tak på forhånd.
mar 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 1.564
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 68
Og om folk evt. har nogle andre steder at træne?
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
Hestens skal jo nyde træningen, og hvis den gør det kan man vel godt træne på folden?
mar 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 1.564
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Men pointen er vel også helst, at ens træning skal være så god/sjov, at hesten gerne VIL arbejde for en, og ikk at man skal tvinge dem. Altså at de mener det er positivt at være sammen med mennesker.
Hvis det ikke er, så ja, hold træningen væk fra folden. Men hvis man prøver at lave træningen så god/sjov/behagelig som muligt for hesten, og de rent faktisk nyder det, så kan jeg absolut intet se imod det
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 68
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
jan 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 852
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Derfor; selvfølgelig er det OK at træne på folden... og udenfor folden, på ridebanen, i ridehuset... ja alle steder. Men man skal også huske på, at folden også skal være et fristed, hvor hesten kan slappe af og "være sig selv".
aug 2006
Følger: 72 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 122 Svar: 642
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 1
?et er ikke så meget om hvor "træning" foregår eller hvor hesten har et "fristed"
Alt samvær med vores hest skal gerne være noget begge parter har glæde af... altså et samarbejde baseret på tillid.
Da det kun kan ske ved at vi er "den overordnede" så skal vi som det første lære den, at uanset sted og forhold, så er det os der skal have deres opmærksomhed.
Selv starter jeg altid øvelserne i boksen, så staldgangen, så udendørspladsen, så ridehus, så fold o.s.v.
Det er udgangspunktet for de mest basale øvelser. Når hesten har oplevet at samværet er sjovt og hyggeligt, er det meget lettere for den at bevare koncentrationen om det vi ønsker af den.
En anden ting jeg ligger vægt på er forståelsen og kendskabet til hestens natur.
Har jeg lige hentet den i folden, og der ikke er andre heste i umiddelbar nærhed, jamen så får den da lov at vise uro, savn o.s.v
Det vil sige at jeg bare nusser og hygger til den er rolig og har acc. at det kun er "os 2" derefter kan vi gå i gang, ellers bliver det let mere kamp end sjov og leg.
Jo tættere vi ønsker at være på vores hest jo større indblik kræves i dens natur, hvis vi ønsker det succes med vores øvelser.
Trænings steder!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside