Distrikt 14 - Nordjyske hestefolk

Distrikt 14 - Nordjyske hestefolk

Medlemmer: 1.067
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krybbebider ?
  • #1   12. jun 2009 Der er ikke særlig mange steder der vil tage krybbebider ind da andre heste hurtigt får den samme dårlige vane smiley
    + nogen får ondt i maven af at krybbebide

• #2   12. jun 2009 jeg ved godt at den suger luft smiley

hvordan kan det være at den gør sådan ?

• #3   12. jun 2009 fordi den keder sig smiley

• #4   12. jun 2009

Har selv haft et par af den slags..
    de andre heste har ikke fået samme tendens..

ellers kan man købe en "krybbebide rem "
    Som gør, at den ikke har så nemt ved at tage så store mængder luft ind af gangen..

-jeg sys ikke du ska kassere den bare fordi den er krybbebider.
    hvis det virkelig er "hesten", så ville jeg godt ku leve med det (:
    (der er jo også forskelliger grader af krybbebidning.
    Nogen gør det engang i mellem.
    andre bruger ikke tiden på andet ..

men held og lykke med det smiley

• #5   12. jun 2009 NannaKrüger.. endelig et fornuftigt bud :D!!! Sammen med høet vil det være en god ide at give hesten "Fiberplex" ((link fjernet) da den sansynligvis har mavesår!!! Dette er en kur, som normal vis gives 2 måneder, men afhænger af hvor længe hesten har haft mavesår...
    Dit problem med hesten burde være til at løse med budet fra Nanna, og evt. at sætte den på Fiberplex eller andet lign. mavesårskur, og du skal IKKE kassere hesten pga det. smiley

• #6   12. jun 2009 det gør ikke hesten til en dårlig hest , pga den kryppebider der mangle gode heste jeg rider på en m hest der kryppebider meget lidt.

• #7   12. jun 2009 Krybbebidning "smitter" ikke!!!!!!
    Det kan tit hjælpe meget at sørge for den har masser af hø og måske ændre på det foder den får;)

• #8   12. jun 2009 Som nogen af de andre siger, så smitter krybbebidning ikke.
    Det er heller ikke fordi hesten keder sig!
    Men den behøver ikke have mavesår. Det har de dog ofte. Det kan løses med hø, som Nanna Krüger også skriver. Men få det tjekket af en dyrlæge.
    Men det kan også stamme fra da den var føl. Nogle føl bliver vænnet for pludseligt fra og stresser, de begynder derfor at bide i krybben, og kommer derfor til at sluge luft ind. Den måde luften bliver suget ind på, gør at der bliver udsendt nogle endosymer, som gør at hesten slapper af, og ikke mærker smerte. Det finder føllet ud af er rart, og den kan derfor blive ved altid.
    Jeg vil kraftigt fraråde krybbebider remmen, i hvert fald hvis man ikke ved om det er mavesår. For hvis hesten krybbebider pga smerte, og man ikke fjerne kilden til smerten, så er det faktisk ondt. For hesten fjerner smerten fra sig selv ved at sluge luft.

Håber ikke det blev for indviklet smiley

• #10   12. jun 2009 Hvis man sætter en halsrem på dem, så løser man ikke problemet, man mindsker bare symptomerne! Og det er altså vigtig at tænke over.

• #11   13. jun 2009 Det er ikke en dårlig vane!

- De kan for eksempel få det hvis ikke de får nok hø, & for meget korn.
    Så får de nemlig mavesår, & derfor er de krybbebider som regel.

• #12   13. jun 2009 Vixi har det, og han har det fint og han er da ligeså gode som andre (;
    Han gik LB3 og La til stævne på c-plan for nogle år siden smiley
    - Det er slet ikke noget at tænke over, nogle heste stopper med det:)

• #13   14. jun 2009 Det kommen an på hvad man gør en krybbebider til, for der er mange dårlige myter om det. for det første smitter det ikke, og ja det er rigtigt at en hest som krybberbider, sluger luft ind pga for meget mavesyre og det hjælper den kun. Ellers bare giv den mere grovfoder som hø.
    Og for det andet en hest kan oss sluge luft ind selvom man giver den en rem på!! - Hesten kan være lige så god som alle andre heste,
    fx. min er krybbebidere, men hun fejler ingenting og hun kan noget.. Hun gør det kun meget lidt, fordi jeg sørger for massere af grovfoder til hende.
    Så min mening er at du roligt kan købe dig en krybbebidere smiley

Det eneste minus er bare at de slider på deres fortænder ved og krybbebide.. Men det svært og gøre noget ved det..

held og lykke smiley

• #14   14. jun 2009 Der er vist lige så mange myter, som der er mennesker omkring krybbebidning.
    Nogle mener at heste gør det af kedsomhed, andre mener at hestene gør det for at reducere smerten i maven.

Jeg ville personligt aldrig købe en krybbebider, af en simpel grund; Jeg ved ikke nok om den 'tilstand'.

• #15   15. jun 2009 JEg har en krybbebidder, han fungere som en alm. hest, og han har bestemt ikke smittet nogle!

• #16   20. jun 2009 min gamle hest var kryppebidder, men han har IKKE smiddet nogle.
    og han fungerede som alle andre heste.
    -jeg syntes heller ikke du skal kasser den, bare fordi den er kryppe bidder.

Kommentér på:
krybbebider ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce