{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

dårlig samvittighed LC1-LB1 {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har ALTID været MEGET imod folk der rider LC1 og LB1 til samme stævne, da jeg er af den stærke holdning, at hvis hesten er klar til en LB1, har den intet at lave i en LC1...

Havde så meldt mig og låne hesten til LC2 og LB1, fordi jeg troede vi var klar.. men havde glemt der er 12 meter volter i LB1, og dem bliver vi ikke klar til smiley

Så ringede og meldte om til stævnet, så vi nu skal ride LC1 og LC2 lørdag..

Søndag har de så kun LC2 ad LC klasserne.. så den er jeg meldt til..

Stævne arrangørene ville så gerne hvis jeg fortsat stod til start i LB1, da de ellers måtte aflyse den, og jeg har så lov til at melde fra lørdag... med mindre han er fornuftig nok i hovedet, så giver vi det chancen... men han er ikke klar til LB1 endnu...

Men kan ikke lade være med at have dårlig samvittighed smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig samvittighed LC1-LB1
  • #1   10. jun 2009 hvad er der og have dårlig samvittighed over?

• #2   10. jun 2009 Så længe der ingen klasser er i mellem, har du ingenting at have dårlig samvittighed over. Du overholder jo reglerne smiley

• #3   10. jun 2009 ja men det er jo monster dobbelt moralsk, idet jeg jo altid har skældt og smældt ud over når folk starter LC1 og LB1...

og nu gør jeg det (måske) selv smiley

men havde der været andet end LC2 søndag af LC klasserne, så havde jeg taget det.. for han er ikke klar til LB1... men han har godt af rutinen i at ride 2 klasser...

suk sikke et dilemma

• #4   10. jun 2009 jeg skal da starte LC1 og LB1 smiley

- MEN, jeg starter undenfor klassen..

og det kommer os an på hvor god hun er i LC1'en..
    det er den eneste grund til jeg har meldt til den..
    hun er jo os 5 smiley
    os fordi jeg er så glem som at jeg ikke kan lære 2 programmer på engang smiley

men syntes da ikke du skal have dårlig samvitighed smiley
    også jeg kan heller ikke vinde smiley

• #5   10. jun 2009 Hmm jeg er faktisk enig med dig.
    Jeg skal også starte LC1 og LB1 til det samme stævne, men det er sådan set kun fordi at der ikke går nogle LB klasser, den sidste dag, og jeg vil jo også gerne starte nogle klasser. Jeg kunne vælge mellem at starte LC1 og LC3 eller LC3 og LA2. (min pony er langt fra klar til LA2). Så vi starter altså LB1 og LC1 til samme stævne, selvom jeg er fuldstændig enig med dig.

En anelse dobbeltmoralsk, men..

• #6   10. jun 2009 ja, men når du så har redet lb1 går du jo ikke ned og starte lc1 igen. ville mene det først er idet du går ned og starter en lc1 efter du har startet lb1, at du burde have dårlig samvittighed (:

• #7   11. jun 2009 Nicole - jo selvfølgelig må jeg starte LC1 efter jeg har redet LB1, hvis jeg ikke får placering og bliver udklasset???

hvis jeg får placering i LB1 er jeg jo udklasset af både LC1 og LC2

• #9   11. jun 2009 altså jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk af dig, for ud fra hvad jeg har kunne forstå så er det ikke på den samme dag..

jeg skulle starte min venindes hest, der ikke rigtig kan lide at gå på banen til dressurstævner.. så startede mest for at få ham igennem programmerne og for at udsætte ham for nogle forskellige programmer igennem weekenden.
    og jeg startede LC1 og LC2 lørdag og LC2 og LB1 søndag..
    min venindes hest kan til træning gå i hvert fald LA klasser, men til stævne glemmer han nærmest alt og kan næsten intet..

så synes ikke det er dobbeltmoralsk for som du selv siger, føler du ikke at hesten er klar til en LB1, så der er jo ikke noget galt med at du starter LC1 og 2 i stedet for at risikere at den får en dårlig oplevelse begge dage.. så jeg synes bare at du skal starte til stævnet, og hvis du føler at hesten er klar til en LB1 om søndagen så prøv og så lad vær med at have dårlig samvittighed for det er altså slet ikke det samme...

• #10   11. jun 2009 ja, men hvis du vælger og starte lb1, så er det jo fordi du synes den er klar til det. så er det jo dumt og gå ned og starte en lc1 igen. så er det da først der du burde have dårlig samvittighed over at du går ned og starter en lc1 når du har startet lb1 fordi du synes den var klar til det.

• #11   11. jun 2009 » Nicole & Gay Count Tarok (L) .
    ja hesten kunne godt øvelserne når det var til alm træning.. men fordi han fuldstændig fryser og spænder op i alle sine muskler på en stævnebane valgte jeg at starte forskellige klasser på ham..

og jeg startede småt for at se hvordan han tog det, havde en aftale med stævnelederen at hvis han gakkede fuldstændig ud i LC1 lørdag ville jeg ikke starte LB1 søndag.. jeg startede stævnet udelukkende for at prøve hesten af og give den noget rutine og vise at det ikke er farligt at starte stævner..

og Sandie skriver jo at hendes hest ikke er klar til de små volter, men fordi stævneledelsen gerne ville have hende til at blive stående som start så derfor står hun stadig som start, så synes jeg ikke der er noget dobbeltmoralsk over det... og hvis hun så kan mærke på sin hest at den er under hendes hjælpere så synes jeg da at hun skal gribe chancen og prøve LB1'en af..

for hendes hest er ikke helt klar, men alligevel prøver hun.. det er jo ikke det samme som at hendes hest var klar og så starter hun alligevel lavere = ikke dobbeltmoralsk

• #12   11. jun 2009 det et svar til hende der har oprettet dette emne??

• #13   11. jun 2009 » Nicole & Gay Count Tarok (L) .
    haha.. nå det må du undskylde :D..

• #14   11. jun 2009 går nok smiley

• #15   11. jun 2009
    Mªthilde! - MªP! smiley .

det kan jeg ikke.. ifølge reglementet MÅ man ikke starte uden for konkurrrence så længe der er klasser man er start berettiget i

• #16   11. jun 2009 mwn sandie jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over det..

for du er jo imod at en rytter starter f.eks. LC1 på en hest hvor hun ved at hesten sagtens kunne gå f.eks. en LA til placering, og det er jeg også imod..

men du mener jo ikke at hesten er klar til en LB1, og vil derfor gerne starte mindre, men da de kun har LC2 søndag kan jeg ikke se det forkerte i at du hvis du føler hesten er med dig udfordrer den til en LB1..
    for ved at starte LB1 går du jo over jeres niveau, og det er jo ikke unfair, hvorimod hvis man starter under sit niveau så er det unfair over for de andre der starter samme klasse og er på det niveau..

så jeg synes du skal mærke hvordan hesten er på dagen og føler du at du har hesten under dig og at den er under dine hjælper synes jeg du skal tage chancen, det værste du kan få et vide er at dommeren skriver i kritikken at i ikke er helt klar til så høj en klasse smiley

• #18   11. jun 2009
    TEAM Rosenskjold - Natasha og Martinique

det er lige præcis det der er min plan... mærke ham hvordan han er i klasserne lørdag, og LC2 søndag... er han fornuftig, så springer vi ud i det for udfordringens skyld (så rider jeg bare 15 meter volter i stedet for 12 meter volter for eks.)

Men hvis jeg kan mærke på ham allerede lørdag, at han er trykket, så melder jeg fra med det samme, for så er der ingen grund til at han skal presses...

han er troda alt kun redet en måned smiley

• #19   11. jun 2009 burde jeg melde fra LC1'en o.0?
    jeg starter jo udenfor konkurence tror i så det har noget og sige?:)

• #20   11. jun 2009 ditte - i realiteten må du ikke ride uden for konkurrence hvis der er klasser du er start berettiget i smiley

• #21   11. jun 2009 jamen jeg må ikke starte med konkurence smiley

• #22   11. jun 2009 Jeg kan godt forstå dig, en gang så jeg en der red Lc3 og La1 på samme dag, men der var nogle der klaede over det så personen fik ikke lov til det...

• #23   11. jun 2009 <b>[Famous'p0p AnøøhRosholm] Kasmir smiley .</b>
    ej hvor urimlig -.- ..
    forstår ikke hvorfor folk er så opsat på og vinde?-.-

• #24   11. jun 2009 haha.. det er da ingenting i forhold til LA3-LC3 smiley det var der engang en af mine forhenværende veninder der seriøst havde tænkt sig at starte LA3 på Mors og så LC3 til klubstævne nogen uger efter. heldigvis blev hun udklasset inden klubstævnet.. som er i denne weekend smiley

Men det synes jeg ikke du skal have dårlig samvittighed over. Hvis den ikke er klar til LB1 ser jeg ikke nogen grund til at have dårlig samvittighed over det. hvis den derimod var gennemtrænet i LB1 øvelserne havde det været nogen andet smiley

• #25   11. jun 2009 Hov, jeg tror måske min kommentar er blevet misforstået!
    Jeg mener ikke at Sandie er dobbeltmoralsk, det var mere til det jeg selv skrev.

Min fejl, det skulle jeg have formuleret bedre. smiley

Kommentér på:
dårlig samvittighed LC1-LB1

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce