{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Tilridning går super. {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg ved godt at min hoppe ikke længere er plag, men det ved hun ikke selv.. Fie bliver 4 om 5 dage.
Jeg startede tilridning af hende lidt tidligere i år i grime og hvor fokusset bare var at hun skulle slappe af og ikke samle sig voldsomt meget. Nu er jeg så begyndt at samle hende lidt bagfra og idag gik hun næsten stabilt i trav i 20 min. så jeg besluttede mig for at øve lidt galop (er ellers kun prøvet i skoven hvor hun er blevet løbet i galop) jeg samlede hende lidt op, men stadig med løse tøjler og lagde mit udvendige ben tilbage. Da vi rundede hjørnet gav jeg hende kommandoen som vi har indøvet fra jorden og hun sprang perfekt an i kort galop selvom hun ikke var heeelt så samlet som jeg havde håbet på..
Jeg var utrolig overrasket over at hun reageredeså godt, så jeg skridtede ud af banen og red en tur ved vejene ( ca. 4 km) og det eneste "problem" vi havde var nogen telefonpæle som lå ned og de lå der helt sikket kun for at springe op og spise hende..

Hvordan går det med jeres??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning går super.
  • #1   25. maj 2009 Lyder som en dejlig oplevelse. smiley Det går godt med min smiley selvom der er 4 år til han skal tilrides endnu, men kan nu løfte hove, røre over det hele, gå i grime, flytte sig for pres og igår "striglede" jeg ham med en plastikpose - Ingen reaktion smiley Han er 3 måneder smiley Han opfører sig meget bedre end den 3-års han går sammen med smiley

• #3   25. maj 2009 Jeg har desværre ikke mulighed for video :o( HG vil ikke lægge dem ind fra min tlf, men kan prøve om jeg kan lokke en ud og tage billeder senere på ugen.. (hun bliver kun redet 2-3 gange ugentligt pt)

• #4   25. maj 2009 Dejligt dejligt.. Det lyder til at gå godt for jer alle sammen :o)

• #5   25. maj 2009 Fik jo min lille hoppeplag hjem storbededag, helt rå.

Nu kan hun strigles næsten over det hele uden at være kilden, løfte alle fire hove uden vrøvl. og er generelt bare blevet sød.

Trak tur her til aften med hende, og var overrasket over hvor cool hun er ude på vejen, når jeg tænker på hvor nervøs hun kan være over berøring. Så det var en meget positiv oplevelse, og hun virkede glad for en lille gåtur.

Måske ikke de store bedrifter, men da hun kom til mig, fik den mindste bevægelse hende til at flyve i vejret. Nu begynder hun at vise tillid. Og spjætter og sparker ikke når jeg strigler. Så det er fin fremgang for mig.

• #6   25. maj 2009 Louise Ø: Sådan nogen har jeg også haft et par af :o) Men tøsen her har bare været "hygge-hest" til hun blev knap 2 hvor jeg købte hende, så hun kunne strigles, trækkes med og få renset hove, men det var så det.. Hun er aldrig blevet slået eller på anden måde behandlet dårligt eller irettesat (så jeg fik en helt uspoleret, men temmelig uopdragen tøs hjem)

Dorthe: Jeg gruer også for at når min hingst skal tilrides :o)

• #7   26. maj 2009 Min er jo heller ikke helt plag mere og dog (blev 3 år i april). Fik hende hjem sidste år den 14/6 næsten rå. Startede med en masse arbejde fra jorden, stå, gå, bak og vige, det fattede hun ret hurtigt. Gik videre med let longe arbejde, side lidt på ryggen, nogle gange hoppe op og skridte af efter longering. Nu er vi igang med ridning 2-3 gange om ugen fra 20-30 min. seriøs træning til 1 times skridt tur i skoven + lidt longering og træk ture i det grønne, alt går super:)

• #8   26. maj 2009 Azurra har vist heller aldrig været behandlet dårligt. Men hun har heller ikke lært noget særligt, så hun synes absolut det var meget farligt at jeg ville strigle og andre ting. Hun er meget pivet med sit hoved, så det tager vi helt roligt.

Men hun har et godt sind, og ser ud til at lære hurtigt, men hun er også meget uopdragen.

Kommentér på:
Tilridning går super.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce