Tilridning går super. {{forumTopicSubject}}
Okay, jeg ved godt at min hoppe ikke længere er plag, men det ved hun ikke selv.. Fie bliver 4 om 5 dage.
Jeg startede tilridning af hende lidt tidligere i år i grime og hvor fokusset bare var at hun skulle slappe af og ikke samle sig voldsomt meget. Nu er jeg så begyndt at samle hende lidt bagfra og idag gik hun næsten stabilt i trav i 20 min. så jeg besluttede mig for at øve lidt galop (er ellers kun prøvet i skoven hvor hun er blevet løbet i galop) jeg samlede hende lidt op, men stadig med løse tøjler og lagde mit udvendige ben tilbage. Da vi rundede hjørnet gav jeg hende kommandoen som vi har indøvet fra jorden og hun sprang perfekt an i kort galop selvom hun ikke var heeelt så samlet som jeg havde håbet på..
Jeg var utrolig overrasket over at hun reageredeså godt, så jeg skridtede ud af banen og red en tur ved vejene ( ca. 4 km) og det eneste "problem" vi havde var nogen telefonpæle som lå ned og de lå der helt sikket kun for at springe op og spise hende..
Hvordan går det med jeres??
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 10 Emner: 42 Svar: 348
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
apr 2007
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Nu kan hun strigles næsten over det hele uden at være kilden, løfte alle fire hove uden vrøvl. og er generelt bare blevet sød.
Trak tur her til aften med hende, og var overrasket over hvor cool hun er ude på vejen, når jeg tænker på hvor nervøs hun kan være over berøring. Så det var en meget positiv oplevelse, og hun virkede glad for en lille gåtur.
Måske ikke de store bedrifter, men da hun kom til mig, fik den mindste bevægelse hende til at flyve i vejret. Nu begynder hun at vise tillid. Og spjætter og sparker ikke når jeg strigler. Så det er fin fremgang for mig.
apr 2007
Dorthe: Jeg gruer også for at når min hingst skal tilrides :o)
maj 2008
Følger: 29 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 10
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Men hun har et godt sind, og ser ud til at lære hurtigt, men hun er også meget uopdragen.
Tilridning går super.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside