{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Hvad skal i efter 3g? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hesteglade gymnasie elever, hvad skal i efter 3. år?

Jeg er selv på 3. år på HHX og er derfor færdig om en måneds tid.
Det betyder som sagt at jeg skal finde på noget at lave efter - og ærlgt talt er jeg vildt forvirret, kan slet ikke finde ud af noget som jeg synes passer til mig.

Har selvfølgelig overvejet mange muligheder med heste, men synes også man skal passe på med at blande arbejde og hobby, sæt nu man biver træt af det hele.
Jeg er vildt stresset, og bliver konstant præsset fra alle sider til at træffe et valg, mine forældre ser helst at jeg læser vidre, men personligt har jeg brug for en tænkepause.

Hvordan tager i disse tider, hvad skal i når i er færdige med skolen? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal i efter 3g?
  • #1   22. maj 2009 okay lyder super fedt smiley og dejligt at du ved hvad du vil i hvart fald de næste 2 år.

• #2   23. maj 2009 Jeg mangler også bare lige 4 eksamener så er jeg færdig, men efter 3.g skal jeg arbejde her i DK i en dressurstald i nærheden af hvor jeg bor.
    I september skal jeg dog til Australien og besøge nogle gode venner og derfra videre til Dubai for at være nogle uger hos min onkel. Derefter tager jeg hjem og arbejder for at tjene penge til foråret hvor jeg skal til bl.a. Cuba.
    Til september år 2010 regner jeg med at starte på antropologi studiet i Århus smiley

• #3   27. maj 2009 Jeg har SÅ mange "drømme"... Og mangler endda stadig 1 år...
    Men jeg kan da komme med nogle af mine "ideer", så du evt. kan få lidt inspiration. smiley

Kunne godt tænke mig at arbejde et år på café, altså et ganske almindeligt job, bare for at få erfaringen med mig, og for at slappe af, komme lidt ned på jorden og self for at spare op, det er nok hovedgrunden. smiley

...Stewardesse eller personale på et krydstogtskib lyder jo også spændende og udfordrende, og at kunne rejse rundt og samtidig tjene penge er jo helt fantastisk. Ved dog godt at man ikke ligefrem oplever så meget ved de forskellige destinationer, da det jo er et job hovedsageligt.

Jeg skal også helt sikkert til udlandet, om det bliver for at arbejde før mine videre studier eller for at læse (nogle semestre) må tiden vise...men Australien står højest på ønskelisten. smiley

Jaja, mange planer... men jeg skal i hvert fald ikke sidde som ældre voksen og tænke tilbage på en "spildt" ungdom smiley

• #4   27. maj 2009 - Sara *Team KIR *
    Okay lyder som om du har masser ideer om hvad du vil, det er jo rigtig dejligt
    ´
    Jeg har det lidt på samme måde som dig, vil heller ikke side som gammel og fortryde at jeg ikke tof chancen men jeg havde den til at få nogle drømme ud i livet.

Jeg skal også bare ud og arbejde et år eller to i en butik, for som du siger at få noget erfaring og spare op 8vil jo også gerne flytte hjemme fra en dag)
    men ellers er frømme helt sikker også at kommme til udlandet og arbejde nogle år, især USA eller England står høj på ønskelisten, men ved ikke som hvad endnu. har overvejet måske at tage en uddannelse som guid mens jeg stadig er "rimelig ung" for at komme ud og opleve verden smiley

• #5   27. maj 2009 Ja...er helt bange for jeg ikke kan nå dem alle! Haha..

Nemlig, vil bestemt ud at opleve verden! Synes ALLE skulle tage den chance, selvfølgelig kun hvis det er det de vil. smiley

USA tiltrækker mig ikke voldsomt... så skulle det klart være NY! Men ved ikke om jeg ville trives med at bo der i længere tid.
    England er bare SÅ forbandet dyrt, du får ikke engang et værelse for 6-7000 altså, i hvert fald ikke i London, men ellers kunne jeg også vildt godt tænke mig at bo der.

Regner med at læse i udlandet...for det første er det jo godt at bruge tiden på "noget fornuftigt", og tror det er spændende at blive rystet sammen med så mange andre studerende...:-)
    Jeg vil også gerne læse journalistik, og tror det er godt at have styr på sproget smiley
    Og guide...ja, det har jeg faktisk også tænkt på for det ikke skal være løgn.. hehe

• #6   28. maj 2009 Ja synes bestemt også at folk med drømme om at komme ud i verden skal tage chancen.

Okay, det er jo forskelligt hvad folk gerne vil, jeg drømmer lidt om LA, men har aldrig været der så ved ikke om det ville være noget for mig i længten, eller hvad jeg skulle lave der.
    NY har jeg været med min skole, det kunne være rigitg fedt at bo der en årgang, men man får bare hurtigt nok af alle de mennesker.

Det er rigitg fedt at du vil studere i ulandet, kunne jeg også godt finde på hvis jeg vil læse vidre - jeg ved som sagt ikke hvad jeg vil såå?

Og ja guide, det lydre bare fedt. Det er helt klart en af ambitionerne om nogle år, vor jeg lige har fået sparet lidt op smiley

• #7   28. maj 2009 Har heller aldrig været i NY, men eftersigende skulle det jovære lidt som på film.. smiley Og kunne godt tænke mig at prøve at leve "sex and the city drømmen"...hehe... bare nedern at man sikkert ingen penge har derovre, og derfor ikke råd til at shoppe en masse sko. smiley

Ja, tror det ville være rigtig fedt at læse i udlandet...sproget må jo komme helt på plads, og tror man bliver rystet meget lettere sammen med andre når man omgåes dem på den måde...det må være lettere at opleve kulturen og få venner end hvis man fx bare arbejder tror jeg. smiley
    Jeg er heller ikke sikker på hvad jeg vil læse endnu...hehe..men jornalistik står sådan rimelig højt på listen..

har du ingen anelse om hvad du vil? hehe

Guide gir jo også den fordel at man tjener lidt penge imens.. smiley Men der er meget arbejde!

• #8   30. maj 2009 Jeg har været i NY, og det var rigitg fedt - gik total shop amok!, blev bare meget hurtig træt og irriteret af alle de mennesker, men det kan nok godt skyldes at jeg ikke fik sovet om natten, da vi var pænt fulde der, hehe smiley

Jeg synes bestemt at du skulle tage chancen mens du kan og studere i udlandet, hvis det er det du har i tankerne smiley

Nej jeg er helt forvirret, noget med handel og/eller marketing det synes jeg er rigtig fedt.

Ja guide, der er meget arbejde men det er jo også i bund og grund det man er der for, men det kunne jeg bestemt godt finde på om et års tid smiley

• #9   1. jun 2009 Hehe.. det kunne jo være en grund. Men alt ved NY virker bare fedt..og meget europæisk. smiley

Hehe, at du ved at du vil noget inden for handel er da altid noget...

Ja nemlig, man er der jo for at arbejde...men man møder jo nok også en masse mennesker i form af gæster osv. smiley

• #10   4. jun 2009 Hehe ja tror jeg også, men NY er en total fed by, helt klart en oplevelse for livet. Kunne godt tænke mig at tage dertil igen en dag, men vil bare gerne se nogle steder af verden hvor jeg ikke har været enddnu smiley

Ja tror også man møder en masse forskellige mennesker som guide, men nu må vi se hvad det bliver til, lge nu kan jeg ikke overskue andet end mine eksamner og min ridning

• #11   4. jun 2009 nej, eksamnerne skal lige overståes...hehe

Kommentér på:
Hvad skal i efter 3g?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce