{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

blindebuk.. {{forumTopicSubject}}

ja sikke en forskrækkelse jeg fik da vi legede det. jeg vidste godt at vito var inde i en ungheste periode, der hvor intet er godt nok, de gider ingen og går i "deres egen verden" , men syntes lige jeg ville se hvor meget vi begge stolede på hinanden, så efter lidt overtalelse fik vito bind for øjnene, og gik fint i starten, han gik stadig i sine egne tanker, men pludselig gik det op for ham intet kunne se, og måske var det en dårlig dag jeg havde valgt at gøre det, for kæft han lige pludselig "pankket" (ikke ord ret, men han stod stift med hoved opløftet og prøvede at lytte mere og følge med i hvad der skete ) og begyndte at gå hurtigere og hurtigere.. dog fik jeg ham i parade til at slappe af og forstå jeg var der, så han ikke troede jeg var gået, og fik os lavet elevator øvelse med det på, og så fik han syntes tilbage (:

så blev det sku min tur, og var lidt skeptisk pga af hans humør svingning, men jeg stoler jo på ham, så afsted det gik,og ved i hvad, han passede på mig som en engel. prøvede at lade som om jeg ikke kunne følge med og ligne og så stoppede han op og næsten "venteede" på mig, og han stoppede ikke op for at lave ungheste ballade (:

så må sige det både var positivt og negativt prøve forsøg, (: må nok gøre det igen en anden dag hvor han er i bedre humør, for han plejer nu at være en hest folk siger stoler blindt på mig ? d; haha .

men hvordan er jeres erfaringer med denne leg?

(til jer der undrer jer af metode; jeg træner ikke med dominans eller lederskab, men fælles venskab, og fællesrespekt, derfor at jeg også lader ham fører mig d; )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blindebuk..
  • #1   19. maj 2009 nej men de kan føle at de skal lede dig (: jeg holdte jo fast i ham, på hans hals/manke

• #2   19. maj 2009 spændende øvelse...

Jeg er ikk sikker på Kiwa vil være tilfreds med bind for øjnene, og hvis jeg lod Kiwa lede mig, ville hun gå hen til den nærmeste græstot, that's it xD

Men det er selvfølgelig kun en teori...., tror jeg vil afprøve det en dag (men det bliver desværre først om noget tid, mine dage er desværre lidt bookede for tiden smiley )

• #3   19. maj 2009 silverflake: altså for at kunne lade hesten fører dig, skal din træning til hverdag være baseret på fælles respekt (: ellers vil den gøre som du beskriver (:

• #4   19. maj 2009 ja ja, men fælles respekt for mit vedkommende er oss, at jeg vil lade hende græsse, hvis det er det, hun føler behov for smiley

Hun er jo en ældre dame, der ikk interesserer sig for leg, udforsker sjældent og lign, da hun har set det meste, og "er blevet voksen" smiley

• #5   18. jul 2009 NHG; hvis nu ens hest begynder at græsse midt i træningen, hvordan kan man så få den til at la være, altså ud for din træningsmåde? smiley for har forstået det sådan at hesten ikke skal tvinges til at træne, men hvis så den hellere vil ha græs, hva så ? XD

Kommentér på:
blindebuk..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce